Experți citați de Science despre noua tulpină de coronavirus, cu transmitere mai rapidă: Un focar din Olanda dă peste cap calculele privind școala, dar cu măsuri de siguranță școlile rămân mai sigure decât alte medii

2.705 vizualizări
Amsterdam / Foto © Dreamstime.com
Un focar de infecții cu tulpina “britanică” a noului coronavirus, înregistrat la sfârșitul anului trecut în Olanda, afectează încrederea care se consolidase în rândul experților, că școala poate continua în condiții relativ sigure în pandemie, cum sugerau până recent majoritatea cercetărilor, scrie revista Science. Dar și așa, potrivit experților citați de aceasta, în condițiile în care sunt aplicate măsuri de siguranță, școlile pot fi mai sigure decât alte medii și poate fi menținut un nivel scăzut de risc. Modelul de răspândire la copii, înregistrat la versiunile anterioare ale virusului, se păstrează, arată evaluări recente citate de publicație.

Aceasta face trimitere la studiile din ultimele luni, ce indicau faptul că, în școli, focarele de Covid-19 erau rare chiar și atunci când răspândirea virusului în comunitate era ridicată, în condițiile în care sunt luate măsuri de siguranță (măști, distanțare fizică) sau chiar în lipsa unor astfel de măsuri, pentru elevi cu vârste de până la 10 ani. 

Dar acest nivel de încredere care se formase a fost subminat de un focar de la o școală primară din Olanda, la sfârșitul anului trecut, scrie Science. Acolo au fost testați 818 profesori, elevi și membri ai familiilor, iar 123 de persoane (aproape 15%) eru infectate, în mare parte cu noua tulpină a virusului, la o lună după apariția primului caz în școală. De notat: în școala respectivă, elevii și profesorii nu erau obligați să poarte măști. 

Science notează că, în Olanda, elevii au mers la școală în toamnă, cu program complet, iar în învățământul primar nu erau recomandate măștile. Acest lucru trebuie să se schimbe, scrie sursa, care îl citează pe Müge Çevik, expert de la Universitatea St. Andrews, potrivit căruia e nevoie de precauții suplimentare în școli. Expertul crede că aceste instituții rămân mai sigure decât alte medii, cum sunt grupurile de adulți.

Publicația notează că, dacă primele evaluări sugerau că noua tulpină de coronavirus s-ar transmite mai rapid în rândul copiilor, comparativ cu cele anterioare, analizele mai recente arată că distribuția după criterii de vârstă este similară cu acele variante preliminare. În continuare, se înregistrează mult mai puține cazuri de copii cu vârste de sub 13 ani infectați, comparativ cu adolescenții și adulții.

Este citată și Kanecia Zimmerman, pediatru de la Duke University din SUA, care rămâne încrezătoare că, dacă se păstrează măsuri stricte, școlile pot să păstreze un grad scăzut de risc, chiar și în condițiile răspândirii noii variante de coronavirus.

Citește mai mult despre situația școlilor în Europa
Articolul revistei Science, integral

Photo 176929399 © Ded MityayDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

FOTO Grevă de amploare a profesorilor în Franța, după ce măsurile de protecție împotriva Covid-19 din școli “nu le garantează siguranță”, susțin sindicatele / Jumătate din școli, închise astăzi

În fața unor schimbări frecvente ale protocolului sanitar de protecție Covid-19 din școli, din ultimele 10 zile, profesorii francezi de învățământ primar, gimnaziu, dar și de la licee, sunt în…
Vezi articolul
Vasile Dincu / Foto: INQUAM Photos George Calin

Vasile Dîncu, vicepreședinte PSD, despre Legile educației Deca: Admiterea în liceu și probele de BAC trebuie să respecte principiul echității / Sunt multe instituții care se reînființează și trebuie să analizăm să nu fie doar furnizoare de sinecuri / Este nevoie și de obligații ale autorităților pentru a rezolva problema aglomerării din școli

Vicepreședintele PSD, Vasile Dîncu, atrage atenția într-o analiză atentă asupra proiectelor de Legi ale educației că acestea “au nevoie de o serioasă revizie”. “Sunt multe instituții centrale care se înființează…
Vezi articolul