VIDEO Experiența “Școlii din valiză”: Conținutul este printre principalele provocări ale educației digitale / Trebuie să abordezi și problemele de bază ale comunităților – Angela Galeța, Fundația Vodafone România

946 de vizualizări
Angela Galeța, director Fundația Vodafone România, în cadrul conferinței Educația digitală asimptomatică organizată de Edupedu.ro și World Vision România
Realizarea de conținut pentru educație digitală este una dintre cele mai mari provocări, iar orice proiect de digitalizare în învățământ trebuie să meargă dincolo de furnizarea de ajutor precum dispozitive, conectivitate și competențe și să încerce să se adreseze și problemelor de bază ale comunităților. Așa crede Angela Galeța, director – Fundația Vodafone România, care a descris în cadrul conferinței “Educația digitală asimptomatică” provocările și soluțiile legate de învățarea digitală, în cadrul proiectului “Școala din valiză”. Ea a arătat că una dintre marile probleme care rămân de rezolvat este legată de susținerea elevilor cu cerințe educaționale speciale.

Fundația Vodafone România și World Vision România desfășoară acest proiect de peste 3 ani.

Experiența “Școlii din valiză”

Potrivit Angelei Galeța, “Școala din Valiză” include o componentă de hardware (“tablete pentru copii, laptop pentru profesor”) și una de conectivitate, dar “dincolo de conectivitate și de partea de terminale, la fel de importante sau mai importante au fost alte trei componente:

  1. Platforma de e-learning dezvoltată, unde a trebuit să găsim soluții pe parcurs, pentru a permite accesul mai facil la platformă. Referitor la faptul că trebuie să ții cont de feedback: logarea presupunea username și parolă. Ținând cont de feedback-ul profesorilor și al copiilor, am găsit o soluție de logare prin QR code – copilul scanează un QR code generat de profesor și logarea se face automat, iar la sfârșit profesorul face delogarea printr-un singur click. 
  2. Ai o platformă de e-learning. Poate să fie Senzațională, să se învârtă după soare, dacă nu ai conținut digital dezvoltat pentru profesori și cu ajutorul profesorilor, nu prea ai ce să faci cu o astfel de platformă. Ne-a preocupat încă de la început dezvoltarea, împreună cu partenerul nostru World Vision și cu alți parteneri pe care i-am adus în proiect, de conținut. În continuare aceasta este o preocupare. Anul acesta vom fi implicați într-un proiect internațional, alături de alte șase țări unde există Fundația Vodafone, pentru dezvoltarea de conținut educațional digital.
  3. Un alt aspect căruia i-am acordat importanță și care, din nou, a fost o provocare este pregătirea profesorilor. Vreau să repet: predarea online nu e același lucru ca predarea la clasă. Nu înseamnă că dacă iei lecția de la clasă și o predai online faci educație digitală. E mult mai mult de atât. M-am bucurat să văd că, dintre profesorii pe care noi îi aveam în acest proiect, în momentul în care a început pandemia am avut profesori care s-au oferit voluntar să organizeze webinarii pentru alți profesori pentru a explica și a-i ajuta să înțeleagă cum pot să folosească instrumentele digitale. Am avut chiar la începutul pandemiei webinarii organizate de profesorii noștri, la care s-au înscris câteva sute de alți profesorii și feedback-ul a fost că i-a ajutat foarte mult (…)”

Ea a insistat că “dincolo de tot ce înseamnă educația digitală – și n-ar trebui să ne gândim că educația digitală e educația în pandemie (…) – ar trebui să nu uităm și de nevoile de bază existente în comunitățile unde noi mergem. Proiectul nostru se întâmplă în mediul rural. Sunt foarte multe nevoi. Nu e suficient să dezvolți un proiect de educație digitală în mediul rural, dacă nu te gândești ce se întâmplă și cu comunitatea în care mergi și cum ajuți să se dezvolte acea comunitate. Apoi, vorbim de implicare pe termen lung. Să nu uităm că orice proiect înseamnă implicare pe termen lung. Dacă ai bifat un proiect pe un an de zile în educație, din punctul nostru de vedere e egal cu zero.

Ea a precizat că o arie de acțiune unde e nevoie de intervenție rapidă și pentru care fundația va dezvolta în perioada următoare o platformă digitală este cea a copiilor cu cerințe educaționale speciale: “E o lipsă majoră de resurse pentru profesioniștii care lucrează cu acești copii”.

Cea mai importantă conferință despre digitalizarea școlii românești, “Educația digitală asimptomatică”, a fost organizată marți de Edupedu.ro și World Vision România – vezi integral conferința.

Fundația Vodafone România susține educația digitală și s-a alăturat ca partener al celei mai importante dezbateri privind viitorul educației digitale – “Educația digitală asimptomatică”, organizată pe 23 martie 2021 de Edupedu și World Vision România.

#ViralEducation
Citește și:
VIDEO Conferința online “Educația digitală asimptomatică”. Sorin Cîmpeanu: Am stabilit că trebuie închise școlile doar dacă localitatea intră în carantină / Ligia Deca: Proiectul SmartEdu va fi preluat în România Educată. În câteva luni vom avea rezultatul final / Urmărește-i pe Mircea Miclea, Daniel David și Dragoș Iliescu
VIDEO Mircea Miclea, despre profilul de formare al profesorului și cele trei categorii de competențe: Profesorii la examenul de Gradul I ar putea să facă o lecție multimedia, în locul unui text anost, de exemplu
Daniel David, președintele CNR: Dacă ieșim din pandemie și din starea de alertă simt că învățământul față în față nu permite să avem o regândire a cursurilor pentru că intri în opoziție cu reglementările ARACIS / Cîmpeanu, ministrul Educației: Sunt sigur că se vor face și schimbări la nivelul standardelor de autorizare
Ligia Deca: Proiectul SmartEdu va fi preluat în România Educată / În câteva luni vom avea rezultatul final, un raport care să fie lansat de președintele României în dezbatere. Apoi va fi transmis către Minister pentru implementare


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Avocatul Poporului: măsurile propuse pentru reducerea costurilor cu transportul elevilor sunt insuficiente / Instituția cere Ministerului Educației să precizeze câți copii sunt beneficiari reali ai tichetelor sociale pentru sprijin educațional

Avocatul Poporului arată, printr-o adresă transmisă săptămâna aceasta Ministerului Educației, că reducerea cheltuielilor bugetare nu trebuie “să priveze copiii de o facilitate esențială a participării lor școlare” și că măsurile…
Vezi articolul

Asociația cercetătorilor Ad Astra propune un Pact Național pentru Cercetare: evaluări transparente, finanțare predictibilă și bazată pe meritocrație, mai mulți cercetători

Evaluarea transparentă a performanței științifice, alocări bugetare care să crească anual, o schemă de finanțare bazată pe meritocrație, mai mulți cercetători și o finanțare predictibilă pentru competiții – acestea sunt…
Vezi articolul

Aproape 5.000 de doctoranzi la studii cu frecvență primesc burse de 3.200 de lei pe lună. Modul de acordare a acestora, după schimbarea Legii – explicat de secretarul de stat Gigel Paraschiv / Ministerul a solicitat 46 de milioane de lei de la Fondul de rezervă bugetară pentru a putea să acopere bursele de studii doctorale până la sfârșitul anului

Bursele studenților doctoranzi sunt cuprinse, conform noii Legi a învățământului superior, în granturile studiilor de doctorat, granturi care, pe vechea lege a educației, nu includeau aceste sume. Ce înseamnă această…
Vezi articolul

Ministra Deca, către inspectorii școlari generali: Trebuie să scăpăm de hârtii și bibliorafturi / Niciun cuvânt despre propunerile venite de la cei 42 de șefi de ISJ aduși 3 zile la Poiana Brașov

Ministra Educației, Ligia Deca, anunță în a doua zi de consfătuiri cu inspectorii școlari generali din țară, organizată înainte să înceapă cursurile noului an școlar, că le-a transmis, printre altele,…
Vezi articolul