“Astă-seară am primit o solicitare de la 77.000 de elevi care nu vor nici măcar susținerea tezelor și cumva argumentează, pot să îi înțeleg. Deci există o dorință foarte periculoasă de micșorare a duratei de cursuri, de micșorare a numărului de ore, de micșorare a tot ceea ce înseamnă școală”, declara sâmbătă, la B1 TV, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pe fondul cererilor de renunțare la teze. Între timp, o campanie declic împotriva tezelor pe parcursul acestui an a strâns aproape 280.000 de semnături până marți la prânz.
În campania respectivă, cu titlul “Nu vrem teze anul acesta!”, se cere ministerului “înlocuirea tezelor semestriale cu teste sumative cu subiect unic la nivel național, fără trecere în catalog, urmate de feedback din partea profesorilor. Inconsistența în pregătirea elevilor ca urmare a vacanței de două săptămâni destabilizează programul achiziției de cunoștințe”.
Același lucru a fost solicitat separat și de Federația Asociațiilor de Părinți care, într-un apel transmis ministrului Educației pe 4 noiembrie, solicita între altele: “Având în vedere modul cum s-a desfășurat până în prezent, dar și incertitudinea modului în care va continua desfășurarea anului şcolar 2021-2022, vă solicităm să eliminați susținerea tezelor ca instrument de evaluare”.
Ce declara Sorin Cîmpeanu la B1 TV, la sfârșitul săptămânii trecute:
- „Am spus că îmi doresc prelungirea anului școlar. Deocamdată, astă-seară am primit o solicitare de la 77.000 de elevi care nu vor nici măcar susținerea tezelor și cumva argumentează, pot să îi înțeleg. Deci există o dorință foarte periculoasă de micșorare a duratei de cursuri, de micșorare a numărului de ore, de micșorare a tot ceea ce înseamnă școală. (…) Și eu, când eram elev, îmi doream mai puține teste și mai puțină școală. Ca ministru și ca profesor, da, doresc o perioadă mai lungă de cursuri”.
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
13 comments
De ce oare? V-ati gandit? Tocmai i-ati acuzat ca nu vor sa se trezeasca dimineata. Tocmai i-ati acuzat ca sunt comozi. Ati uitat prin ce au trecut si prin ce încă trec acesti copii. Ati uitat ca si-au îngropat bunicii si au facut scoala online cu părinții izolați în camera alăturată. Ati uitat ca sunt vaccinati, testați, verificati, suspectati, obligați să respire prin masca 6-7 ore. Ati uitat ca sunt acuzați zilnic si de voi si de unii profesori ca fura si mint? Chiar si copiii buni, olimpici, au fost si sunt acuzați că fura la teste in online. De unde sa stiti voi ca ei, ELEVII , au ONOARE ? La asta nu s-a gândit nimeni. Le stirbiti încrederea în ei . Acesti copii, de doi ani încoace nu fac altceva decât să încerce să se adapteze la noua situație si sa faca fata exigențelor tuturor dascălilor: sa faca referate, eseuri, compuneri, portofolii, prezentări in programe pe care unii profesori nici nu stiu sa le deschida. Acesti copii au învățat singuri, pironiți in fata calculatoarelor, cate 10 ore pe zi. Acesti copii nu sunt infractori. De ce generalizati? De ce nu merita incredere? De ce le luati bursele? Acesti copii pe care nu stiti decat sa ii desconsiderati si huliti, trec cot la cot cu noi prin pandemie, prin frica, prin boala. Acesti copii isi sustin moral parintele ramas acasa, cand celalalt merge la spital . Prin asta trec ELEVII voștri si copiii noștri. Sunt la fel de obosiți ca noi. Sunt epuizati. Copiii vin la scoala si trebuie sa fie puternici, cu capul sus, demni si încrezători. Cum ii ajutati? CUM???? Cand ajung in banca aud numai : teste, teze, REPEDE, ca nu stim cat tine. Note, două note, sqpte note, ca numai notele contează. Cum se simt, ce mai cred ei, ce mai gandesc…pe cine intereseaza? Nu pe dumneavoastra! Si la urma urmei , ce sens mai au tezele cand oricum le spuneti zilnic ca sunt o generație pierdută? Ce noroc avem noi ca suntem părinții acestor copii destepti, puternici si drepti, buni si iubitori, verticali si sinceri, plini de compasiune si curaj ! Da dl ministru, plini de curaj! Iti trebuie mult curaj, copil fiind, sa mergi la scoala in aceste zile si sa razi sub masca, macar din cand in cand. Acesti copii minunati vor deveni adulti . Va promitem!
Corect! [comentariu editat pentru a elimina majusculele]
Stimabilo, se vede ca va place literatura, dar mai usor. Acesti copii sunt niste lenesi si niste superficiali. Nu mai dati vina pe profesor pentru esecul generatiei actuale de elev. Eu, profesorul care numa-n cap nu m-am pus pentru ei cand am predat lectia, nu raspund de neglijenta sa si a parintilor cand vine vorba de scoala. Ani la rand ati trambitat ca nu e buna predarea, ca nu li se suscita atentia, imaginatia, creativitatea. Ne-am chinuit in fel si chip prin toate metodele didactice moderne, prin materiale care le suscita participarea. Nu ai cu cine discuta. Ei stiu doar atat: Facebook, internet,bani, jocuri si somn. Statul degeaba le-a devenit religie. Si cum nu ar fi asa cand au vazut ca in tara asta daca stai degeaba esti platit. Cand tragi linie, chiar mai bine decat cel ce munceste pe rupte.
@o mama
Prea mult patetism. Si tocmai dvs generalizati. Nu-s toti semizei la care sa va inchinati.
Sorin ii paralel cu lumea si sincer nu stiu ce cauta aici. Niciodata nu pare sa conteze pentru el cerintele elevilor, de parca el merge la scoala si indura stresul psihic pe care aceasta ni-l aduce. Cineva sa-l roaga sa-si deie demisia.
Acest om spune numai aberații.Copiii nu vor mai putina carte,ci siguranță si nu vor teze acest semestru pentru ca a fost un dezastru in care nu s a facut mai nimic.
Rusine ministrului ca înțelege fix ce vrea si face ce vrea.Sa plece de acolo,DEMISIA.
Petitia are la momentul de fata aproape 300.000 de semnaturi iar numarul o sa creasca in zilele urmatoare.
Ce spune Campeanu? “Nu ma intereseaza”.
Bine ati venit in democratie.
In absenta tezelor elevii nu vor reusi sa invete cine stie ce la scoala. Ne pregatim de o noua generatie de culegatori de capsuni sau sparanghel.
Elevii nu trebuie sa invete de frica, nici pana acum nu am inteles asta, observ… Iar domnul ministru nu intelege ca intre cantitate si calitate nu exista o legatura clara, daca bagi in copii materie pana le iese pe urechi nu inseamna ca au si ramas cu ceva din ea dupa 1-2 ani. In acest moment toti profesorii dau lucrari de control ca sa-si faca notele. Doua lucrari, o teza si gata semestrul. Profesorii si-au facut “datoria”, au pus notele, treaba e rezolvata. Sa dictez dintr-un manual si sa corectez niste lucrari pot face si eu, care sunt economist. La ce iti mai trebuie pedagogie pentru asta? E adevarat ca, probabil, planurile de invatamant sunt aiurea, incarcate, fara legatura cu realitatea pietei muncii, a dezvoltarii tehnologiei etc. Insa nu am vazut profesori sa faca greva si sa spuna ca asa nu are rost sa invete copiii, ca nu vor fi pregatiti. Profesorii isi fac in sila treaba si asta e. Precum preotul, care iti spune sa fii umil si apoi pleaca de la slujba in mercedes si cu sutele de lei pe care ti le-a luat pentru o cantare de 20 minute…
Daca nu sunteti elev/stundent, personal sustin ca nu aveti dreptul la opinie asupra vietii elevilor din Romania, deoarece nu stiti prin ce trec acestia.
Stimate domn Mircea Cornescu, ce va determina sa afirmati cele de mai sus? Ca si domnul ministru, nu ati citit petitia (v-ati rezumat doar la titlu, probabil). Apoi, considerati ca generatiile de culegatori de capsuni sau sparanghel nu au dat teze? Pentru edificare imi voi permite sa aduc aici textul petitiei, prin care se solicita: ‘’ înlocuirea tezelor semestriale cu teste sumative cu subiect unic la nivel național, fără trecere în catalog, urmate de feedback din partea profesorilor. Inconsistența în pregătirea elevilor ca urmare a vacanței de două săptămâni destabilizează programul achiziției de cunoștințe. Elevii nu doar că au fost supuși unei pregătiri precare din cauza contextului pandemic anul acesta, dar au parcurs aproape 2 ani de pregătire online. Pe parcursul anului școlar 2021 s-a demonstrat prin înlocuirea tezelor cu testările sumative că finalitatea acestora în formula inițială nu exista. Așadar, realizarea unei radiografii a sistemului educațional este necesară, fără a pedepsi elevii din cauza lacunelor cauzate de sistemul online.’’
Cunoasteti, concret, din proprie experienta, ceea ce se intampla cu adevarat in invatamantul din Romania, in ultimii doi ani?
Aveti idee cate ore s-au facut, efectiv, de la inceputul semestrului pana in prezent? Stiti ce inseamna o ora online (respectiv 40 minute/sesiune), daca profesorul participa la ore, pe fondul unei perioade cu extrem de multe cazuri/decese din cauza Covid (implicit din randul elevilor, al profesorilor sau al rudelor/apropiatilor acestora)? Aceasta TEZA este doar o nota, prin care profesorul si-a facut ‘’datoria’’ fata de Minister (in special) si isi justifica salariul, nimic mai mult. Tezele sunt date la nivel de institutie de invatamant, in functie de ceea ce profesorul a reusit cat de cat sa parcurga (sau le-a indicat elevilor sa o faca prin studiu individual – ca tema, eventual). Spre deosebire de teze, TESTELE SUMATIVE CU SUBIECT UNIC la nivel national, propuse de petitia in cauza, sunt cele care pot arata Ministerului Invatamanutului, domnului Sorin Cimpeanu, care este realitatea din scoala romaneasca, care ne este nivelul (la mometul acesta), care ar putea fi asteptarile la urmatoarele examene (implicit elaborarea subiectelor pentru acestea, in concordanta cu realitatea).
Ministerul Invatamantului trebuie sa de adapteze si updateze vremurilor, asa cum am facut-o fiecare (elevi, parinti, profesori)!
Habar nu aveti, domnule ministru, de unde aceasta dorinta de renuntare la teze. Pentru ca media de admitere la liceu contine si acel aberant 25% al claselor 5-8, copiii lupta mai nou pentru fiecare nota. Avand in vedere situatia in care ne aflam, da, ei nu simt ca sunt pregatiti suficient pt aceste teze. Dc nu renuntati la acest procent, pt ca de cand lumea, notele sunt subiective si exista diferente enorme de notare intre o scoala de performanta si o scoala cu un nivel mediu spre scazut. La o scoala buna, copiii invata peste puterile lor pt un 10, pe cand la o scoala slaba il obtin cu mare usurinta, mai ales in mediul rural. In concluzie, nu se doreste renuntarea la invatat, ci asumarea unei realitati.