Un elev din 5 de clasa a VIII-a nu a reușit să rezolve un exercițiu de clasa a II-a privind ordinea operațiilor, reiese din rezultatele publicate de Ministerul Educației, vineri, 23 februarie. Este vorba despre punctul 1 de la subiectul I. Potrivit programei școlare, ordinea operațiilor este predată începând cu clasa a II-a.
Un elev din 5 de clasa a VIII-a care a dat simularea la Evaluarea Națională 2024 nu a știut să rezolve un exercițiu privind ordinea operațiilor, care se predă la clasa a II-a (n. red. potrivit programei școlare), indică rezultatele publicate de Ministerul Educației.
Este vorba despre primul subiect, punctul 1:
Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect:
Rezultatul calculului 52 – 2 × (25 – 5) este:
a. 12
b. 92
c. 100
d. 1000
Rezultatul corect este 12.
Am rugat un elev de clasa a III-a să rezolve subiectul.
Potrivit programei școlare, aprobată prin ordin de ministru nr. 3418, ordinea operațiilor se învață începând cu clasa a II-a.
Amintim că aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 la Matematică și doar 91 de elevi au luat nota 10.
Trei din patru elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024. La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.
Este pentru prima oară când Ministerul a transmis date mai aprofundate privind rezolvarea subiectelor, datorită faptului că lucrările au fost corectate digital printr-o platformă.
Subiectele de la proba de matematică, la simularea Evaluării Naționale, au stârnit controverse în mediul online. Părinții și elevii au acuzat că subiectele au fost prea grele, că nu le putea face orice elev de clasa a VIII-a, ci doar cei care au făcut meditații, sau că nu au avut suficient timp la dispoziție.
Ligia Deca a spus despre subiectele de la simularea Evaluării Naționale 2024 că au fost echilibrate, au asigurat atât grad mediu, dar și înalt de dificultate, „să putem avea departajare”