“Teoriile conspirației – cum le recunoaștem și cum putem să nu cădem pradă influenței lor”, așa se numește un exercițiu destinat elevilor de gimnaziu și de liceu, desfășurat în perioada 26 mai – 11 iunie de Centrul Pentru Jurnalism Independent și UNICEF.
Programul pleacă de la premisa că pandemia Covid-19 a permis teoriilor conspirației să prindă putere și “să circule online cu viteza luminii”, potrivit unui comunicat UNICEF. Exercițiul urmărește să explice:
- “Cum este construită o teorie a conspirației, ce tactici de manipulare folosește, cum putem s-o recunoaștem și să ne ferim de atracția pe care o generează. Scopul al exercițiului este de a-i obișnui pe elevi să recunoască și să evite să cadă în capcana dezinformării atunci când navighează online”.
Organizatorii pun la dispoziția profesorilor și elevilor un pachet de materiale didactice, incluzând exerciții practice, care poate fi folosit atât pentru predarea față în față, cât și pentru predarea online. Pe lângă acesta, pe datele de 2 iunie și 4 iunie, între orele 17-18.00, CJI va oferi profesorilor consiliere și asistență pentru desfășurarea activității.
Profesorii care-și doresc să se alăture exercițiului sunt invitați să acceseze link-ul de activitate pentru a afla mai multe informații https://www.qie.ro/educatiemedia/, să-și descarce pachetul de materiale didactice și exerciții și să desfășoare activitatea la clasă până la data de 11 iunie.
Foto: © Ibreakstock | Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
1 comment
O fi printre astea și teoria aia cu originea virusului într-un laborator? 🙂