EXCLUSIV Sondaj IRES: Guvernul și Ministerul Sănătății sunt pe ultimul loc în topul încrederii părinților în instituții cu privire la deciziile de începere a cursurilor. 80% din părinți vor să fie implicați direct în discuțiile locale

1.281 de vizualizări
Foto: gov.ro
Guvernul este pe ultimul loc în clasamentul încrederii cetățenilor în instituții, atunci când vine vorba despre deciziile cu privire la desfășurarea anului școlar 2020 – 2021. Concret, 48% dintre părinții din România au încredere “foarte puțină sau deloc” în Executiv, în ceea ce privește planurile de începere a școlii în septembrie. În topul neîncrederii urmează Ministerul Sănătății și apoi Ministerul Educației.

Concluziile aparțin sondajului de opinie “Înapoi la școală”, realizat de IRES în parteneriat cu Edupedu.ro, Fundația viață și lumină și Fepal. Studiul a fost realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) în perioada 10 – 14 august 2020, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), prin consultarea a 1.175 de părinți cu copii de vârstă școlară (5-19 ani) care vor frecventa cursurile în anul școlar 2020-2021.

De cea mai mare încredere în ochii părinților cu privire la deciziile de derulare a noului an școlar se bucură chiar școala. 61% dintre părinți au multă și foarte multă încredere în școală că va lua cele mai bune decizii în ceea ce privește desfășurarea anului școlar 2020-2021, în contextul pandemiei COVID-19. Școala este urmată, în topul încrederii, de Asociația de părinți și de Primărie.

Autorii studiului notează că “încrederea în instituțiile direct implicate în acest proces crește odată cu apropierea de nivelul local. Conform propunerilor venite din partea Ministerului Educației și Cercetării, chiar nivelul local este cel care trebuie să ia hotărârile decisive în ceea ce privește modul de desfășurare a cursurilor în anul școlar care va urma. Doar că atunci când vine vorba de școală – chiar dacă este instituția creditată cu cea mai mare încredere de către părinți – nu aceasta este instituția care deține informațiile la zi cu privire numărul de cazuri din localitate”.

80% dintre părinții chestionați au declarat că nu au fost contactați de școală sau profesori pentru a fi anunțat despre condițiile în care se vor desfășura cursului noului an școlar.

Dintre aceștia, 78% doresc să fie implicați de școala copilului în discuțiile locale privind modul în care se vor desfășura cursurile în această toamnă.

Accesul elevilor din România la școala online:
  • 15% dintre părinții din România declară că lipsa unei conexiuni de internet (lipsa totală sau cu o calitate corespunzătoare) nu le permite copiilor lor să facă școală online. Acești copii se află cu preponderență în mediul rural.
  • Este vorba de aproximativ 450.000 de elevi care nu au acces la școală online, din cauza limitelor conexiunii sau a lipsei acesteia.
  • Majoritatea părinților din mediul rural au un telefon inteligent care poate fi folosit pentru școala online, dar aceasta nu înseamnă că au pentru fiecare copil din familie, notează autorii studiului.
  • Mai mult de un sfert (28%) dintre părinți declară că dispozitivele pe care le dețin nu sunt suficiente ca număr, disponibilitate și funcționalitate pentru școala online, deficitul cel mai mare fiind înregistrat în mediul rural.
  • Dintre părinții care declară că nu au dispozitive pentru școala online, doar 40% plănuiesc să achiziționeze unul, iar 7 din 10 așteaptă să primească un astfel de echipament din partea statului.

 

Descarcă de aici, integral, Sondajul de opinie realizat de IRES ‘Înapoi la școală’ – august 2020

Sondajul IRES Înapoi la șco…


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Maratonul olimpicilor în weekend, pentru elevii care vor participa la mai multe olimpiade puse una după alta de Ministerul Educației. Engleza, Franceza, Matematica și Științele socio-umane, în aceeași zi, cu subiecte centralizate

Etapele județene pentru 4 olimpiade se desfășoară în aceeași zi: sâmbătă, 11 martie, sunt probele Olimpiadelor Naționale de Limba engleză, Franceză, Matematică și Științe socio-umane, conform calendarelor oficiale, iar elevii…
Vezi articolul

Educația din România în 2019 se scufundă sub nivelul pe care îl avea în 2009, arată Monitorul Comisiei Europene. Suntem la mare depărtare de țintele europene

România este sub media europeană la majoritatea indicatorilor-cheie din Educație, anunță oficial Comisia Europeană, care a publicat astăzi, 26 septembrie, Monitorul educaţiei şi formării pe 2019. Datele arată că educația…
Vezi articolul