EXCLUSIV Situația posturilor, modificările în statul de funcții, sporul de condiții vătămătoare – printre cele 10 solicitări ale ministerului Educației către inspectoratele școlare, cu termen vineri, 28 martie / Corpul de control al prim-ministrului face verificări

14.033 de vizualizări
Foto: © Vladek | Dreamstime.com
Ministerul Educației cere inspectoratelor școlare din toată țara să transmită până pe 28 martie informații detaliate despre posturile din aparatul propriu, sporurile acordate, voucherele de vacanță, achizițiile de telefoane de serviciu și consumul de carburant. Solicitarea vine în contextul controlului declanșat de Corpul de control al prim-ministrului la ministerele din subordine, potrivit unei adrese oficiale consultate de Edupedu.ro.

„Urmare a misiunii de control pe care Corpul de control al prim-ministrului o realizează la Ministerul Educației și Cercetării, având ca obiect verificarea modului de implementare a măsurilor prevăzute de Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare, vă solicităm să ne transmiteți cu celeritate următoarele date și informații referitoare la aparatul propriu al inspectoratului școlar”, se arată în documentul semnat de directorii Corina Marin și Adrian Marius Bărbulescu.

Printre cele 10 puncte menționate în adresă se numără „situația posturilor vacante și ocupate”, „situația plafonării sporului privind condițiile vătămătoare la suma maximă de 1.500 lei” și „situația aplicării prevederilor (…) cu privire la acordarea voucherelor de vacanță pentru anul 2024”. Fiecare inspectorat trebuie să trimită informațiile cerute în două formate – scanat PDF și editabil Word sau Excel –, până la data de 28 martie 2025, ora 12:00.

„Se răspunde obligatoriu la fiecare dintre cele 10 solicitări”, se subliniază în solicitare, care precizează și adresele de email la care trebuie transmise datele: dgmrurs@edu.gov.ro și adrian.barbulescu@edu.gov.ro.

  • Cererea de informații și date vine după ce premierul Marcel Ciolacu a anunțat că a trimis corpul de control al prim-ministrului să verifice cele 16 ministere și alte instituții din subordinea Executivului, dacă respectă ordonanța austerității pentru anul 2024.

„Cine nu a înțeles că reducerea risipei bugetare și a cheltuielilor statului sunt absolut necesare pentru a echilibra bugetul o să aibă o surpriză. Am trimis deja Corpul de Control al Prim-ministrului simultan la toate cele 16 ministere și instituții din subordine pentru a verifica dacă măsurile de reorganizare și debirocratizare, pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea în Parlament, sunt respectate. Nu am glumit, iar cei care nu au tratat cu toată seriozitatea această problemă vor răspunde politic”, a scris Ciolacu pe Facebook.

Informațiile solicitate acoperă și „situația achizițiilor de telefoane de serviciu/servicii de telefonie mobilă/cheltuieli cu abonamentele (nr. de abonamente, costuri) în anul 2024” și „situația lunară a consumului de carburant pentru autoturismele din dotarea instituției, pentru tot anul 2024 (ianuarie – decembrie 2024)”.

Redăm integral adresa MEC de marți, 25 martie (FOTO Document mai jos în articol):

Către,
Inspectoratele Școlare Județene / Inspectoratul Școlar al Municipiului București
În atenția doamnei/domnului Inspector Școlar General

Urmare a misiunii de control pe care Corpul de control al prim-ministrului o realizează la Ministerul Educației și Cercetării, având ca obiect verificarea modului de implementare a măsurilor prevăzute de Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare, vă solicităm să ne transmiteți cu celeritate următoarele date și informații referitoare la aparatul propriu al inspectoratului școlar:

1. Situația posturilor vacante și situația posturilor ocupate la data de 31.10.2023, la data de 30.06.2024, precum și la data de 31.12.2024, defalcată pe categorii și pe posturi de execuție, respectiv posturi de conducere.

2. Situația posturilor care se încadrează în excepțiile prevăzute la ART. XVII alin. (5) din Legea nr. 296/2023 (posturile temporar vacante, posturile pentru care sunt în curs de desfășurare procedurile de concurs, posturi unice etc.).

3. Organigrama și statul de funcții la data de 31.10.2023, la data de 30.06.2024, precum și la data de 31.12.2024.

4. Situația plafonării sporului privind condițiile vătămătoare la suma maximă de 1.500 lei (număr persoane care beneficiau de spor la data de 31.10.2023, precum și la data de 31.12.2024).

5. Situația aplicării prevederilor ART. XVIII din Legea nr. 296/2023 cu privire la desființarea posturilor vacante la data de 31.10.2023, la data de 30.06.2024 și la data de 01.01.2025.

6. Numărul funcțiilor de conducere din cadrul instituției prin raportare la prevederile ART. XXIII din Legea nr. 296/2023, la data de 30.10.2023, la data de 30.06.2024, precum și la data de 01.01.2025.

7. Situația efectuării plăților cu privire la plafonarea indemnizației de hrană/tichetelor de vacanță potrivit prevederilor ART. XI alin. (11) din Legea nr. 296/2023 la data de 31.10.2023 și pentru luna ianuarie 2024. Se anexează stat de plată pentru luna octombrie 2023 și stat de plată pentru luna ianuarie 2024.

8. Situația aplicării prevederilor ART. XXIV din Legea nr. 296/2023 cu privire la acordarea voucherelor de vacanță pentru anul 2024. Se anexează un stat de plată aferent lunii în care s-au acordat voucherele, un stat de plată pentru luna anterioară acordării voucherelor și situația nominală a personalului care a beneficiat de vouchere de vacanță în anul 2024.

9. Situația lunară a consumului de carburant pentru autoturismele din dotarea instituției, pentru tot anul 2024 (ianuarie – decembrie 2024).

10. Situația achizițiilor de telefoane de serviciu/servicii de telefonie mobilă/cheltuieli cu abonamentele (nr. de abonamente, costuri) în anul 2024.

Se răspunde obligatoriu la fiecare dintre cele 10 solicitări.

Informațiile și documentele suport vor fi transmise până la data de 28.03.2025, ora 12.00, asumate prin semnătură de inspectorul școlar general și ștampilate la adresele de mail: dgmrurs@edu.gov.ro și adrian.barbulescu@edu.gov.ro, după cum urmează:

  • scanat, în format pdf;
  • electronic editabil, în format Word sau Excel.

DIRECTOR GENERAL,
Corina MARIN

DIRECTOR,
Adrian Marius BĂRBULESCU
”.

Foto: © Vladek | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Oana Moraru, despre experiența de a autoriza o școală privată în București: Sunt victima unui vădit abuz în serviciu. ARACIP ar fi recunoscut un document necesar autorizării, după ce cazul a devenit public

Expertul educațional Oana Moraru acuză agenția din subordinea Ministerului Educației care se ocupă de acreditarea și autorizarea școlilor de “abuz în serviciu”. Fondator al unei școli private în Călărași, Moraru…
Vezi articolul

Transferul elevilor în anul școlar 2023-2024. Care sunt situațiile excepționale în care consiliul de administrație al inspectoratului școlar poate aproba transferul. Documentele necesare și model de cerere

Consiliul de administrație al inspectoratelor școlare poate aproba transferul elevilor în timpul anului școlar, în situații excepționale, după cum prevede Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar…
Vezi articolul