EXCLUSIV Ministerul Educației întreabă părinții și profesorii ce discipline obligatorii să taie din cele 18 de la gimnaziu, câte ore să reducă și ce materii ar trebui introduse. Chestionarele online trebuie completate până pe 15 martie

127.262 de vizualizări
cele mai căutate referate din România
cele mai căutate referate din România SURSA: pixabay.com
Două chestionare online, unul pentru părinți și altul pentru profesori, prin care ministerul vrea să afle câte ore să taie de la disciplinele obligatorii din gimnaziu, ce materii ar trebui eliminate din cele 18 existente, precum și ce discipline ar trebui introduse, au fost trimise către toate școlile din țară, potrivit unei adrese oficiale obținute de Edupedu.ro.
Chestionarele online trebuie completate până pe 15 martie, potrivit documentului semnat de secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar, Luminița Barcari.
Răspunsurile colectate vor fi supuse unei prelucrări automate, utile în elaborarea unei analize de impact privind modificările planurilor-cadru pentru învățământul gimnazial”, scrie în nota obținută de Edupedu.ro.
„Pentru revizuirea planurilor-cadru pentru învățământul gimnazial, au fost elaborate două chestionare adresate părinților și profesorilor, principalii agenti implicați în educația elevilor”, se arată în nota oficială.
Captura foto din chestionarul lansat de Ministerul Educatiei pentru parinti
Captura foto din chestionarul lansat de Ministerul Educatiei pentru profesori
  • Decizia ministerului de a chestiona părinții vine după ce, în urmă cu o săptămână, instituția a stabilit care sunt profesorii care lucrează noile planuri-cadru pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, organizați în grupuri de lucru la nivelul Ministerului Educației (detalii aici).
  • De remarcat că aceste chestionare sunt lansate înainte de a dezbate public Profilul Absolventului de gimnaziu, document care ar trebui să dicteze conținutul programelor școlare și apoi numărul de ore
Ce întrebări sunt în chestionarele profesorilor și al părinților

Ambele chestionare au o introducere care informează despre motivul consultării:

”După cum știți deja, trebuie puse în aplicare prevederile Legii educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, art. 66 alin. (1). Numărul de ore alocat disciplinelor din planurile-cadru de învățământ este „în medie de 20 de ore pe săptămână la învățământul primar, în medie de 25 de ore pe săptămână la învățământul gimnazial și în medie de 30 de ore pe săptămână la învățământul liceal. Aceste ore sunt alocate atât pentru predare și evaluare, cât și pentru învățarea în clasă, asistată de cadrul didactic, a conținuturilor predate.”

În acest context, opinia dumneavoastră este deosebit de importantă, ca principal partener al școlii, și de aceea vă rugăm să răspundeți la câteva întrebări, oferind argumente (timpul necesar completării integrale fiind de 10- 15 minute).

În funcție de formatul întrebării, puteți să bifați una sau mai multe variante de răspuns sau puteți scrie răspunsul dvs. în spațiile libere.”

După care părinții sunt întrebați dacă locuiesc în mediul rural sau urban, care este ultima școală absolvită (nivel de studii, dacă lucrează în învățământ, precum și câți copii au în școla gimnazială (aici există și opțiunea „niciunul”, deci poate răspunde orice părinte la chestionar).

Chestionarul conține și o întrebare despre ce fel de școală este cea la care părinții au copiii, privată sau de stat, după care încep întrebările la obiect: „Considerați că la nivelul învățământului gimnazial (bifați unul sau mai multe răspunsuri)”. Iar variantele ar fi:

  • sunt prea multe discipline obligatorii;
  • sunt prea multe ore destinate unor discipline;
  • nu se răspunde cu adevărat intereselor de studiu ale copiilor.
  • altele (vă rog specificați):

Întrebarea numărul 8 arată care sunt disciplinele obligatorii în gimnaziu:

  1. Limba și literatura romană,
  2. Limba și literatura maternă,
  3. două  Limbi moderne,
  4. Elemente de limbă latină și de cultură romanică,
  5. Matematică,
  6. Fizică,
  7. Chimie,
  8. Biologie,
  9. Educație socială, 
  10. Istorie,
  11. Geografie,
  12. Religie,
  13. Educație plastică,
  14. Educație muzicală, 
  15. Educație fizică și sport,
  16. Educație tehnologică,
  17. Informatică și TIC,
  18. Consiliere și dezvoltare personală.

După care solicită: „Numiți  1-3 discipline obligatorii care considerați că ar trebui să își reducă numărul de ore și la ce clasă. Vă rugăm  să argumentați.”

Următorul punct cere din nou argumentele părinților: ”Numiți 1-3 discipline obligatorii pentru care considerați că numărul actual de ore nu este suficient și pentru ce clasă. Vă rugăm să argumentați”.

„Numiți disciplinele care, în opinia dvs., nu ar trebui să se regăsească printre disciplinele obligatorii. Vă rugăm să justificați această opinie,” este punctul 10.

Ultimele două întrebări vizează disciplinele opționale și numărul acestora, precum și asocierea pentru predarea combinată a materiilor: „Credeți că pot fi asociate grupe de discipline care să fie predate împreună? Dați un exemplu!”

Informații de background

Pe 21 noiembrie 2019, ministrul Monica Anisie anunța la Realitatea TV că “în ianuarie putem să vedem primii pași de consultare publică pentru planurile-cadru” noi, conforme legii care a redus numărul de ore de școală.

Există deja o lege. Legea este lege și trebuie aplicată. Ea scade numărul de ore. Trebuie să aplicăm legea, de aceea am anunțat deja că trebuie, prin consultare publică, să realizăm noile planuri-cadru. Stabilim disciplinele și numărul de ore și după aceea stabilim grupurile de lucru pentru noile programe”, a declarat atunci Anisie.

  • Legea care prevede, începând cu anul școlar următor, 20 de ore/săptămână în medie pentru clasele I-IV, 25 de ore săptămânal pentru elevii de gimnaziu și 30 pentru liceu, ceea ce înseamnă reduceri de până la 9 ore/săptămână la gimnaziu, a fost promulgată pe 18 noiembrie de președintele Klaus Iohannis.
  • Aplicarea tăierii numărului de ore va fi amânată, au anunțat sindicatele afiliate FSLI. “Anul școlar 2020–2021 se va merge pe programa școlară veche și pe planul de încadrare deja conturat”, se arată într-un mesaj trimis de sindicaliști către directorii de școli, obținut de Edupedu.ro.

Planul-cadru, generic, este documentul care conține numele materiilor pe care le studiază elevii în fiecare clasă, precum și numărul de ore care îi este repartizat fiecărei materii.

FOTO: pexels.com

Citește și:

 

 


14 comments
  1. Sunt de acord că trebuie făcute multe, dar până atunci să se aplice legea! Sunt acolo discipline care pot fi tăiate, pur și simplu! Copiii care învăță într-o altă limbă, sau cei de la vocationale(arte, sport) au f f multe ore ACUM. Nu este normal ca copilul meu în clasa a 7-a să aibă zilnic, repet zilnic câte 7 ore. Nu am greșit! Are 35 ore/săptămână. Nici anul trecut nu a fost mult mai bine. Suntem sănătoși la cap?

  2. Din pacata si daca sunt reduse din discipline, tot nu va fi bine.
    Cu cati ani de lumina suntem in urma comparat cu sistemul din SUA?
    Vezi video-ul de mai jos!

  3. Foarte multe discipline, rograma stufoasa, de parca vor sa fie siguri ca nu au uitat ceva. By the way, ce ar mai fi de adaugat? Si ce inseamna in 2020 religia obligatorie? Inseamna ca vreti sa ne spalati copiii pe creier acum la apusul despotismului religios, precum seicii care vand petrol si el pe duca? Statul are nevoie de ajutor sa creeze minti habotnice care sa munceasca fara sa gandeasca? Invatamantul trebuie regandit de la temelie, asta daca sunt oameni capabili sa faca asta.

  4. Eu zic sa le taiati pe toate, ca nu mai e nevoie de examene, avem telefonul mobil care ne tampeste in ritm exponential !

  5. Problema e ca nu se aplica incepand cu aceasta toamna. Toata lumea e de acord ca programa e prea stufoasa, numarul de ore e coplesitor de mare si totusi tinem copiii inca un an aceasta situatie. De ce dureaza atata reducerea numarului de ore?? E asa de greu? De ce se fac de exemplu 2 ore de istorie in clasa a 8-a? Sau in clasa a 5 -a?

  6. Sistemul de învățământ trebuie regândit de la ZERO!
    Aceasta este viziunea mea asupra materiilor obligatorii ce ar trebui învățate in școala gimnazială:
    4 ore educație fizică
    – include educație alimentară, nutriție
    4 ore dezvoltare personală
    – include educație socială
    4 ore educație tehnologică
    – include informatică(50%), matematică(25%), fizică(25%)
    2 ore educație financiară
    – cum se fac banii? cum îi cheltui? cum și de ce plătesc
    taxe?
    3 ore limba și literatura română
    2 ore limbă străină
    – a doua limbă străină este opțională
    1 oră geografie
    1 oră istorie
    1 oră biologie
    1 oră chimie
    Voi ce materii credeți că sunt mai importante in clasele 5-8?

    1. Esti sigur ca vei intelege formula dobanzii la educatie financiara fara sa faci temeinic fractiile si procentele la matematica?

  7. Un sondaj inutil si nerelevant, de ochii lumii… In plus, nici nu poti bifa mai multe raspunsuri in cazul unora dintre intrebari, precum ti se indica
    Numarul de ore e mai putin important versus calitatea extrem de slaba a actului didactic, modul oribil in care profesorii trateaza si ‘inspira’ copiii, programele depasite, obligativitatea memorarii (“regurgitarii”) de catre copii a unor informatii depasite, dictate la ora sau aflate in manuale execrabile, care nici macar in biblioteca nu-si au rostul (poate doar la instrumente de tortura mentala).
    Copiilor li se fura zambetul, initiativa, dreptul de a gresi si a invata din greseli. Cu harul unui invatator remarcabil, ajung in gimnaziu, eventual la licee in care profesorii ii aleg si apreciaza dupa cum se mediteaza in particular, dupa cum le reproduc ineptiile, dupa cum nu riposteaza, dupa cat de umili sunt.
    Unde este aceasta cercetare? Doar taieri de ore?

  8. Formularul prezinta unele disfunctionalitati (solicita raspunsuri multiple dar nu poti bifa decat un raspuns). Daca introduc la Judet Bucuresti, nu imi accepta raspunsul. Se vorbeste doar despre reducerea numarului de ore si nimic despre materie, programa, utilitate etc. Trebuie pusa problema si din punctul acesta de vedere. Ce asteptari avem de la copii si ce asteptari au ei? Ei trebuie sa gaseasca usor raspuns la intrebarea Cum ma pregateste scoala pentru viata?

  9. Sunt foarte curios cum veți prelucra rezultatele. Mie mi se pare un sondaj de fața lumi, fără rost, rezultatele căruia nu se pot prelucra cu metode statistice.

  10. Cum se verifica ca parinti, si nu profesori, au completat chestionarul de parinti? Profesorii au tot interesul sa nu se taie ceva si sa saboteze chestionarul de parinti.

    Daca destui profesori completeaza chestionarul de parinti, rezultatul devine irelevant.

    In plus, poti sa dai OK la formular fara sa completezi vreun camp.
    Ce amatorism digital!

  11. Nu inteleg cum v-ati gandit sa va ocupati de numarul de ore ( prea mare sau prea mic ) fara sa-l legati de programa materiei respective . La programa trebuie umblat ( e mult prea stufoasa) si abia apoi reglat numarul de ore . De exemplu , la matematica (gimnaziu) programa e dubla fata de cat ar fi necesar , astfel ca se preda intr-un galop continuu , multa materie , fara timp de fixare de cunostinte si elevii nu raman cu nimic ; de aici necesitatea de meditatii.
    Recomand chestionare pt. profesori referitor la programa , pe discipline .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Sindicatele acuză purtătorul de cuvânt al Guvernului că a dat informații incorecte într-un comunicat oficial: Sindicatele nu au fost de acord cu eșalonarea creșterilor salariale pe 3 ani, prin noua lege a salarizării

Într-un comunicat comun al federațiilor sindicale din învățământul preuniversitar, FSLI și FSE „Spiru Haret”, către sindicatele afiliate, obținut de Edupedu.ro, acestea susțin că purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru,…
Vezi articolul

“Celor care consideră că stăm degeaba pe bani mulți în învățământ, le transmit că sunt o mulțime de posturi libere, pentru toată lumea. Aștept înghesuiala”. Mesajul profesoarei Mădălina Neagoe după ce a obținut un post de titular, la 12 ani de când a dat prima oară concursul. În acest timp s-a înscris la titularizare de 4 ori și de fiecare dată a luat peste 9

Profesoara Mădălina Neagoe a reușit după 12 ani de la primul examen de titularizare să obțină un post la liceul dorit, Liceul Teoretic din Azuga, povestește într-o postare pe Facebook.…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Diana Bucuță, inspector pentru învățământ primar: Strategiile noastre didactice trebuie regândite. Nu mai putem lucra foarte mult, mai bine mergem pe principiul puțin și bine în formarea competențelor

“Strategiile noastre didactice trebuie regândite. Nu mai putem lucra foarte mult, mai bine mergem pe principiul puțin și bine” în formarea competențelor, a spus Diana Bucuță, inspector școlar pentru învățământul…
Vezi articolul

Serie de evenimente susținută de APRIL

VIDEO Este necesară apariția unui post în toate unitățile de învățământ, responsabil de toate programele sociale, spune inspectorul școlar general adjunct al ISJ Timiș, Cosmin Hogea

Înființarea unui post în fiecare școală care să aibă în responsabilitate toate programele sociale, aceasta este propunerea făcută de Cosmin Hogea, inspectorul școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar al Județului…
Vezi articolul