EXCLUSIV Marianne Thyssen, Comisarul european pentru ocuparea forței de muncă: Reformarea educației profesionale în România, inclusiv prin introducerea învățământului dual, ar trebui să continue

584 de vizualizări
“România a făcut progrese în îmbunătățirea sistemului său de educație și formare profesională”, iar rata de ocupare a forței de muncă în rândul tinerilor care au absolvit acest program a crescut la 67,2% în 2017, de la 60% în 2014. Declarațiile au fost făcute de Comisarul european pentru ocuparea forței de muncă, Marianne Thyssen, într-o analiză în exclusivitate pentru Edupedu.ro. Oficialul european a avertizat că eforturile făcute în ultimii ani pentru reformarea învățământului profesional, “inclusiv prin introducerea sistemului învățământului dual”, “ar trebui să continue”.

Marianne Thyssen, Comisarul european pentru ocuparea forței de muncă, afaceri sociale, competențe și mobilitatea forței de muncă, le-a transmis autorităților de la București, în mod oficial, îndemnul de a se alătura “efortului nostru de a demonstra că educația și formarea profesională reprezintă standardul superior în domeniul educației și de a transforma Săptămâna Europeană a Competențelor Profesionale într-un succes și mai mare decât în anii trecuți”.

Într-o analiză în exclusivitate pentru Edupedu.ro, comisarul european a afirmat căRomânia a făcut progrese în îmbunătățirea sistemului său de educație și formare profesională (VET) prin reformele recente. Drept urmare, rata de ocupare a forței de muncă în rândul tinerilor care au absolvit acest program a crescut la 67,2% în 2017 (de la 60% în 2014). Eforturile depuse în ultimii ani pentru reformarea VET (inclusiv prin introducerea sistemului învățământului dual) ar trebui să continue pentru a se asigura că absolvenții au competențele necesare pentru a se integra pe piața muncii. În plus, este nevoie de o reconversie și calificare a forței de muncă pe o piață ce funcționează după criterii din ce în ce mai stricte”.

Analiza integrală trimisă Edupedu.ro de către Marianne Thyssen, Comisar european pentru ocuparea forței de muncă, afaceri sociale, competențe și mobilitatea forței de muncă:

,,Mi-am început mandatul de comisar european cu patru ani în urmă cu o misiune clară: de a face ca un număr cât mai mare de persoane, tineri și vârstnici, să aibă un loc de muncă. De atunci, au fost create aproape 12 milioane de locuri de muncă. Un număr record de oameni, 239 de milioane, sunt angajați. Deși este încă foarte ridicat, șomajul în rândul tinerilor se situează la cel mai scăzut nivel înregistrat vreodată. Avem multe motive de mândrie, dar mai rămân încă lucruri de făcut.

Digitalizarea și automatizarea, precum și evoluția către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon ne schimbă stilul de viață și modul în care lucrăm, aduc cu ele posibilități noi, dar și provocări. Pilonul european al drepturilor sociale este busola care ne ajută să facem față acestor provocări și să ne menținem realizările sociale într-o lume în evoluție rapidă. Nu este o coincidență că primul principiu al pilonului îl reprezintă educația, formarea profesională și învățarea pe tot parcursul vieții: pe această nouă piață a muncii, vor fi necesare competențe, sarcini și ocupații noi.

Sunt convinsă că, prin educație și formare profesională în Europa, putem dobândi competențele prin care să putem face față cerințelor lumii noastre aflate în schimbare accelerată. Cu toate acestea, educația și formarea profesională tind să fie privite mult prea adesea de tineri și de părinții lor ca a doua alternativă, mai puțin bună față de alte parcursuri educaționale. Totodată, cei care lucrează deja sau sunt în căutarea unui loc de muncă nu se gândesc la această alternativă ca la cea mai evidentă alegere pentru a-și îmbunătăți competențele și perspectivele de angajare.

Doresc să îi conving pe elevi, pe studenți și pe părinți, pe cei aflați în căutarea unui loc de muncă și pe angajați că educația și formarea profesională reprezintă cea mai bună rampă de lansare în perspectiva procesului de angajare. Dintre elevii și studenții care au urmat recent o educație și o formare profesională, 75 % și-au găsit un loc de muncă la scurt timp după absolvire. Această reușită arată că, datorită educației și formării profesionale, oamenii dobândesc competențele care îi ajută să vină în întâmpinarea cerințelor actuale ale companiilor.

De aceea, Comisia Europeană organizează pentru a treia oară Săptămâna europeană a competențelor profesionale. Constând în sute de evenimente și activități care au loc peste tot în Europa, această reuniune anuală pune educația și formarea profesională în prim-plan.

România a făcut progrese în îmbunătățirea sistemului său de educație și formare profesională (VET) prin reformele recente. Drept urmare, rata de ocupare a forței de muncă în rândul tinerilor care au absolvit acest program a crescut la 67,2% în 2017 (de la 60% în 2014). Eforturile depuse în ultimii ani pentru reformarea VET (inclusiv prin introducerea sistemului învățământului dual), ar trebui să continue pentru a se asigura că absolvenții au competențele necesare pentru a se integra pe piața muncii. În plus, este nevoie de o reconversie și calificare a forței de muncă pe o piață ce funcționează după criterii din ce în ce mai stricte.

Invit România să se alăture efortului nostru de a demonstra că educația și formarea profesională reprezintă standardul superior în domeniul educației și de a transforma Săptămâna Europeană a Competențelor Profesionale într-un succes și mai mare decât în anii trecuți. Trebuie să arătăm că educația și formarea profesională schimbă într-un fel favorabil parcursul profesional și viața oamenilor.“


1 comment
  1. Cum să continue reformarea educației cu oameni platiti în bătaie de joc ? Acum se lauda cu mari cresteri salariale, comparand salariile de incadrare din 2016 si de acum ! Uita introducerea impozitelor platite de angajator in 2016 in brutul salariatului ! Nu compara salariile nete, mint cu nerusinare ! Au marit praful de pe toba. mincinosii !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BAC 2023 – Subiectele de la Psihologie. Candidații au avut de formulat un argument prin care să susțină ideea potrivit căreia „cunoașterea nivelului de inteligență al unei persoane nu este suficientă pentru cunoașterea caracterului său”

Elevii care au dat proba la alegere a profilului și a specializării la Psihologie au avut de rezolvat varianta 5. Miercuri, 28 iunie, a fost programată proba la alegere a profilului…
Vezi articolul

EXCLUSIV De la olimpiadă, la spital. Mai mulți elevi participanți la Olimpiada Națională de Istorie au ajuns la spitalul din Brașov, după ce au mâncat la un restaurant. Elevii acuză organizatorii că au încercat să mușamalizeze situația / Inspectorul general spune că deși știe de copiii din spital, nu a declanșat nicio anchetă pentru că nu a avut nicio plângere

Mai mulți elevi participanți la Olimpiada Națională de Istorie, desfășurată în Brașov, au acuzat stări de greață luni seară. Aceștia au fost duși de profesori la un restaurant din localitatea…
Vezi articolul

Ministerul Educației: În anul școlar 2022-2023, situația școlară a elevilor din școlile și liceele de arte poate fi încheiată fără susținerea examenului la disciplina principală de specialitate

Ministerul Educației vine cu precizări pentru profesori și elevi privind încheierea situației școlare în cazul școlilor de arte, în contextul grevei din educație care a ținut trei săptămâni. Situația poate…
Vezi articolul