Informații false despre numărul profesorilor din școlile din România și despre pregătirea acestora au fost publicate de Ministerul Educației în acest an pe platformele naționale și europene de date deschise, potrivit datelor analizate de Edupedu.ro în urma sesizărilor primite de la mai multe unități de învățământ.
Este vorba despre o statistică numită „Număr cadre didactice preuniversitar per grad didactic în anul școlar 2019 – 2020”, publicată de Ministerul Educației în data de 05.04.2021 atât pe portalul guvernamental de date deschise al României, data.gov.ro, cât și pe cel al Comisiei Europene, data.europa.eu.
Patru școli au contactat redacția Edupedu.ro, prin directorii lor sau prin profesori angajați, după publicarea articolului „Aproape 18.000 de profesori „fără pregătire” predau în școlile din România. Top 10 școli cu cele mai multe cadre didactice fără studii adecvate postului pe care-l ocupă” pentru a semnala faptul că numărul de cadre didactice prezentat în statistica oficială este fals, nu are nicio legătură cu realitatea.
Este vorba despre următoarele unități de învățământ:
- Școala Gimnazială “Academician Marin Voiculescu” din județul Giurgiu
- Colegiul Tehnic „Petru Mușat” din Suceava
- Colegiul Tehnologic De Industrie Alimentară Arad
- Liceul Teoretic “C. Angelescu” Ianca
De exemplu, în statistica oficială a Ministerului Educației apare că 67% dintre cadrele didactice de la Școala Gimnazială “Academician Marin Voiculescu” din județul Giurgiu au fost „fără pregătire” în anul școlar 2019-2020 și că școala are 216 profesori. „În Școala „Academician Marin Voiculescu” nu au funcționat și nu funcționează 216 profesori”, ne-a scris directoarea școlii, Mihaela Lăbău Stan.
Toate aceste școli figurează în datele oficiale publicate de Ministerul Educației cu un număr de profesori diferit față de cel din realitate, în general mult mai mare. În plus, cadrele considerate „fără pregătire” sunt foarte numeroase, unitățile respective fiind în top 10 școli cu cele mai multe cadre didactice „fără pregătire” din țară, potrivit statisticii oficiale.
Județ | Școală | Numărul total real al profesorilor, potrivit conducerii școlilor | Numărul total al profesorilor în statistica Ministerului Educației | |||
Giurgiu | 1. Școala Gimnazială “Academician Marin Voiculescu” | 61 | 216 | |||
Brăila | 2. Liceul Teoretic “C. Angelescu” Ianca | 62 | 130 | |||
Iași | 3. Colegiul Tehnic De Căi Ferate “Unirea”, Pașcani | 70 | 173 | |||
Alba | 4. Liceul Teoretic “Petru Maior” Ocna Mureș | 50 | 94 | |||
Suceava | 5. Colegiul Tehnic “Petru Mușat” Suceava | – | 93 | |||
Gorj | 6. Colegiul Tehnic Mătăsari | – | 122 | |||
Tulcea | 7. Colegiul Dobrogean “Spiru Haret” Tulcea | 48 | 127 | |||
Iași | 8. Școala Gimnazială “Garabet Ibrăileanu”, Târgu Frumos | – | 129 | |||
Hunedoara | 9. Școala Gimnazială “Doctor Aurel Vlad” Orăștie | – | 104 | |||
Arad | 10. Colegiul Tehnologic De Industrie Alimentară Arad | 43 | 78 |
Edupedu.ro a analizat și alte școli din perspectiva numărului de cadre didactice, comparând numărul cadrelor didactice publicat pe site-ul instituțiilor de învățământ, cu cel din statistica Ministerului Educației. La toate a fost vorba despre date care nu au nicio legătură, nici măcar nu sunt apropiate de cele din realitate.
Datele pot fi consultate și aici în format .xls:
cadre-didactice-per-grad-didactic-2019-2020
Datele respective sunt publicate și pe platforma de date deschise al Comisiei Europene, data.europa.eu, iar data publicării este 05.04.2021.
În statistica Ministerului Educației, în anul școlar 2019-2020, dintr-un total de 262.257 de cadre didactice la nivel național, în învățământul preuniversitar, situația pregătirii acestora era următoarea:
- 140.138 profesori aveau gradul I
- 36.130 profesori aveau gradul II
- 24.014 erau debutanți
- 44.067 aveau grad definitiv
- 17.992 erau cadre didactice fără pregătire
Am solicitat Ministerului Educației o poziție privitoare la seturile cu date false de pe site-urile oficiale și publicarea situației reale a cadrelor didactice din școlile din România. În momentul în care vom primi răspuns, îl vom publica.
5 comments
Numarul total real al profesorilor este foarte mic comparativ cu cifrele anterioare. Atât de mic încât se poate că unele colegii au mai puțin personal decât gradinițele. Dacă numarul necalificatilor ramane valabil s-ar putea spune ca jumatate sunt calificați si jumatate nu.
Obtinerii de fonduri europene pe formarea profesorului. Pe care nu le am vazut niciodata. Mi am platit orice curs de formare din buzunar. Ghiciti unde merg banii din formarea atator cadre “nepregatite” pe hartie.
Sifoneaza banul public iar pe profesori ii tin pe salarii de mizerie!
Ia sa vezi cum rasar ca ciupercile dupa ploaie la vreun proiect national din fonduri europene formatori si formatoare -zonali(aia au banul cel mai gros). Cursuri pe hartie pe care nu le a vazut profesorul, dar care au umplut buzunarele formatorilor si managerilor de proiecte dintre rubedeniile pnl istilor.
Cui folosesc asemenea statistici? Cele ,,umflate”.