EXCLUSIV G4Media.ro: Ministrul Energiei, Virgil Popescu, și-a reciclat o carte: i-a schimbat doar titlul. În 2006 și-a publicat doctoratul, fără să menționeze că mai făcuse o dată acest lucru, în 2003. Președintele CNATDCU, profesorul Mircea Dumitru: “Un caz de practică oneroasă în materie de publicații”

617 vizualizări
Foto: Facebook.com
Cadru didactic la Universitatea din Craiova, actualul ministru al Energiei, liberalul Virgil Popescu și-a ”reciclat” lucrarea de doctorat pe care a susținut-o în anul 2000. În 2003, Popescu a inclus lucrarea într-un volum în care coautor este soția sa, iar în 2006 a publicat teza, din nou, de data aceasta în calitate de unic autor și fără a menționa nicăieri că textul apăruse, în altă carte, cu trei ani mai devreme. Trei specialiști în etică academică consultați de G4Media.ro au afirmat că acest lucru reprezintă ”practică oneroasă”, ”autoplagiat”, respectiv ”duplicate (dual) publication, care face parte din lista de probleme de integritate”. Ministrul Popescu nu a răspuns până la ora publicării acestui articol întrebărilor transmise de G4Media.ro.

În anul 2000, pe când era asistent universitar și director al Sucursalei PECO Mehedinți, Virgil Popescu și-a susținut, la Universitatea din Craiova, lucrarea de doctorat cu titlul ”Sisteme de baze de date – instrument al procesului managerial”.

Trei ani mai târziu, textul a fost tipărit între paginile 96 și 277 ale unei cărți cu titlu foarte apropiat – ”Baze de date – instrumente în procesele manageriale” (Editura Universitaria din Craiova), la care, însă, coautor figurează soția sa, Luminița Popescu, cel mai probabil, răspunzătoare pentru paginile 9-95.

În secțiunea Cuprins nu există o demarcație a contribuției autorilor, astfel putându-se sugera că ambii autori au contribuit la fiecare dintre cele 277 de pagini ale volumului.

La șase ani de la susținerea tezei, în calitate de unic autor, și tot la Editura Universitaria, Virgil Popescu a publicat o altă carte, cu titlul ”Sisteme de gestiune a bazelor de date”, în care este reprodusă din nou, integral, teza de doctorat din anul 2000 – cea care apăruse deja în paginile 96-277 ale volumului din 2003.

Foto: G4Media.ro / Coperțile volumelor publicate în 2003 (stânga) și 2006 (dreapta)

Reporterul G4Media.ro a consultat, în amănunt, cartea din 2006: nu există nicăieri, nici în bibliografie, vreo mențiune că paginile acestui volum au fost publicate anterior, în 2003.

FOTO și Citește articolul integral, pe G4Media.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

În testele PISA, trei sferturi din întrebările la citire și două treimi din cele de la Științe pot fi rezolvate corect cu inteligența artificială, la Matematică există încă limitări tehnice – studiu / Schleicher, OCDE: Tehnologia ne presează să ne gândim mai mult la ceea ce predăm și testăm, așa încât să aibă relevanță

Platforma de inteligență artificială pe care se bazează programul ChatGPT poate răspunde, în condițiile limitelor tehnice existente, la doar un sfert din întrebările la matematică din cadrul evaluărilor PISA, ce…
Vezi articolul
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani

INFOGRAFIC Costul mediu asociat educației a crescut în timpul școlii online – evaluare Salvați Copiii / Mai mulți bani pe echipamente, mâncare și servicii Școală după școală

Școala online a presupus costuri medii în creștere pentru majoritatea părinților participanți la o cercetare realizată de organizația Salvați Copiii România. Potrivit acesteia, respondenții estimează că au plătit, în medie,…
Vezi articolul

Rezultatele de la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022 au fost publicate. 1.200 de elevi care s-au transferat de la oraș, la sat, au avut performanțe mai slabe din cauza școlilor în care au ajuns, din mediul rural

Raportul privind Evaluarea Națională pentru Matematică și Științe, clasa a VI-a 2022, a fost publicat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Documentul a urmărit performanțele unor elevi…
Vezi articolul

Rezultate TIMSS 2019: România s-a clasat ultima din Europa, la același nivel cu Bahrain și Emiratele Arabe, la alfabetizarea științifică și numerică a elevilor de clasa a VIII-a. 22% dintre tineri sunt analfabeți funcțional la matematică și chimie, fizică, biologie

România a obținut cel mai slab punctaj dintre statele UE – un punctaj mediu de 475 – la studiul „Tendințe în domeniul Studiilor Matematice și Științifice Internaționale” – TIMSS 2019.…
Vezi articolul