EXCLUSIV Greșelile din manualul de Matematică de clasa a VI-a scos de Editura unică: exerciții incomplete, probleme eronate

8.678 de vizualizări
Manuale greșite
Manuale greșite
Exerciții fără înțeles, probleme care nu pot fi rezolvate, operații greșite sau date incomplete – apar în unul din manualele de Matematică de clasa a VI-a scoase de editura unică a Ministerului Educației. Toate aceste manuale sunt făcute pe 24 milioane lei, în baza unui contract atribuit direct de Ministerul Educației către Editura Didactică și Pedagogică din subordine, după ce Curtea Constituțională a declarat neconstituțională înființarea editurii. 

Profesori și editori au semnalat EduPedu.ro o serie de greșeli în manualul de Matematică al Editurii Didactice și Pedagogice, care astăzi este pe băncile copiilor.  

Între timp, Ministerul refuză să facă publice contractele încheiate cu EDP și Monitorul Oficial, prevalându-se de existența unor clauze de confidențialitate. Amintim că greșeli grosolane au fost semnalate de profesori și în manualele de Biologie, Geografie și Istorie. 

Listă de greșeli din al doilea manual de Matematică de clasa a VI-a scos de Editura Didactică și Pedagogică
1. Rezolvări greșite – exercițiile 4 și 5 de la pagina 27:

 

   Sursa: Captură manuale.edu.ro

2. Exerciții și parte de predare intercalate, fără înțeles – pagina 42:

 

3. Exercițiu care nu poate fi rezolvat; enunțul nu conține nicio informație despre a și c – exercițiul 8, pagina 65:

4. Problemă de geometrie cu greșeli; două segmente diferite au aceeași notație – exercițiul 6, pagina 138:

5. Exercițiu cu date incomplete – nu apare nicio informație despre punctul P în exercițiul 4 de la pagina 227:

6. Demonstrația de la exercițiul 1, paginile 239-240, pornește de la concluzie:

7. Problemă care nu poate fi rezolvată, pentru că două unghiuri diferite sunt notate la fel – exercițiul 16 de la pagina 247:

Amintim că acesta este primul an în care Ministerul Educației face manuale la editură unică, instituție aflată în subordinea sa, renunțând la licitațiile deschise prin care a cumpărat manuale în fiecare an, până acum. 

Cel care a lansat acest proces a fost Liviu Pop, iar manualele au fost editate, printate și aduse la clase sub mandatul de ministru al Educației deținut de Valentin Popa, cu Maria Nistor șefă și astăzi a Editurii Didactice și Pedagogice. 

Ministerul a continuat să facă manualele la editură unică, încălcând decizia Curții Constituționale – care a declarat neconstituțională înființarea Editurii unice. În motivare, Curtea Constituțională atrage atenția că o Hotărâre de Guvern “nu poate aduce modificări sau completări în privinţa actelor normative de reglementare primară în vigoare cu consecinţa creării unui monopol pe piaţa manualelor şcolare”.

Manualele realizate de editura unică sunt la clasele I, a II-a și a VI-a.  


10 comments
  1. la ce te poti astepta cand la conducerea Ministerului sunt tot felul de semianalfabeti, vezi ultimii ministri pop si cel de la Suceava, pamblica si chiar madam andronescu -abramburica , va amintiti cum spunea : ” sa-i lasam si pe cei fara bacalaurat sa intre la facultate ” si asta din partea unui profesor universitar, rector dar politic “garantata de un semianalfabet -vanghelie “.
    Imi mai m aintesc cum la un congres psd in Bucuresti, apaluda, impreuna cu alti doi fosti ministrii ,, ” vanturile ” care ii ieseau pe gura garantului sau politic -semianalfabetui , primarul “care a fost” vanghelie .DAR PANA CAND OAMENI BUNI!!
    CITEZ DIN CIULINII BARAGANULUI – PANAUT ISTRATI ” ;: BUNA TARA, REA TOCMEALA,HUT-O-CUR DE RANDUIALA >
    Astia sunt, cu astea defilam,

    P.S. : und e a jucat P. Istrati, intreaba unu ca fostul ministru pop pentru care 12 este mai mare ca 16 ,vai de elevii care l-au avut profesor .
    raspuns : pai nu a fost fotbalist ci mare, mare scriitor,

  2. Un proiect ambițios la baza căruia stau oameni valoroși. Felicitari pentru inițiativa! Va urmărim cu interes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de programul Școala din Valiză

Cheia succesului, explicată de directorul unei școli rurale din județul Arad, Claudiu Vlad: Să nu le cerem copiilor noștri să memoreze informații, ci să îi învățăm să lucreze cu acea informație, să fie creatori / Modele de fișe de progres pentru elevi pe clase

„Anul acesta, am implementat un sistem prin care fiecare profesor de la clasă, la materia pe care o predă, să întocmească o fișă de progres a elevului, adică la începutul…
Vezi articolul

FOTO/VIDEO „FutureLabs” și „Moara de plastic” – proiecte de educație și protecția mediului pentru școli și comunitățile rurale din Ținutul Buzăului / Cum funcționează 

Un proiect la care lucrează asociația care gestionează Geoparcul „Ținutul Buzăului” este „FutureLabs”. Deja câteva sute de copii din școlile din comunele Colți, Scorțoasa și Tisău beneficiază de laboratoare moderne…
Vezi articolul

Mircea Miclea, către Minister, după rata de eșec de la Evaluarea Națională: Arătați-ne planurile individualizate de învățare, aplicați-le în after school și evaluați profesorii după ce au făcut cu copiii

Aproape 40% dintre elevii înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului au luat medii sub 5 sau au lipsit de la Evaluarea Națională 2019. “Rata aceasta de eșec este…
Vezi articolul

Noi, ca societate, nu valorizăm învățarea și cunoștințele. Noi valorizăm vacanța, spune profesorul Cătălin Ciupală / Dacă un profesor își dorește să fie eficient, atunci chiar trebuie să se autoperfecționeze, potrivit acestuia

„Noi nu punem valoare pe învățare. Noi, ca societate, nu valorizăm învățarea și cunoștințele. Dacă ne uităm în jurul nostru, foarte ușor remarcăm acest lucru: de la oamenii pe care…
Vezi articolul