EXCLUSIV Autorizația ISU de securitate la incendiu a fost scoasă din obligația directorilor pentru acreditarea școlilor și grădinițelor de stat

7.176 de vizualizări
SURSA: Google Earth
Exceptare cu dedicație pentru școlile de stat: autorizarea și acreditarea nu mai sunt condiționate de prezentarea de către directorul unității de învățământ de stat a autorizației de securitate la incendiu, a stabilit Ecaterina Andronescu. Prevederea, care introduce astfel o mare diferență între exigențele față de grădinițele și școlile de stat și cele private, a trecut ieri de Guvern, fiind inclusă în proiectul de Ordonanță de Urgență pe educație, potrivit surselor Edupedu.ro. Responsabilitatea avizului ISU trece de la director, la primar.

Aceeași ordonanță de urgență acordă și o prelungire a termenului pentru obținerea autorizării și acreditării de către toate instituțiile de învățământ de stat sau privat. Nici una dintre cele două prevederi nu au fost puse în dezbatere publică.

Cum își justifică Ministerul Educației decizia: autoritățile locale sunt proprietarul și administratorul clădirilor care funcționează ca școli și grădinițe de stat.

Edupedu.ro a intrat în posesia Ordonanței de Urgență adoptate ieri de Guvernul Dăncilă, OUG care modifică Legea educației și alte acte normative din același domeniu. O dată cu modificarea Legii educației în privința “titularizării pe 253”, Guvernul cu Ecaterina Andronescu ministru al Educației a schimbat și legislația care stabilește cum se face evaluarea calității în educație.

Concret, cum arată modificarea adoptată ieri în ședința de guvern:

“Art. II Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 20 iulie 2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. După art. 10 se introduce un nou articol, articolul 10 1 cu următorul cuprins:
‘(1) Evaluarea externă în vederea autorizării sau acreditării, după caz, nu este condiționată de prezentarea de către directorul unității de învățământ de stat a autorizației de securitate la incendiu, întrucât se află în responsabilitatea autorităților administrației publice locale, în calitate de proprietari ai imobilelor.”

Aceeași ordonanță acordă și o prelungire a termenului pentru obținerea autorizării și acreditării de către toate instituțiile de învățământ de stat sau privat.

 

Cum justifică Ministerul Educației mutarea responsabilității obținerii avizului ISU de la director la primar, pentru acreditarea școlii: 

 

 

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Până pe 12 aprilie, inspectoratele școlare vor transmite Ministerului Educației numărul elevilor romi care au absolvit clasa a VIII-a în anul școlar trecut, au promovat Evaluarea Națională 2023 și au fost înscriși la liceu

Inspectoratele școlare vor transmite, până pe 12 aprilie, Ministerului Educației numărul elevilor romi care au absolvit clasa a VIII-a în anul școlar 2022-2023, au promovat Evaluarea Națională 2023 și au…
Vezi articolul