EXCLUSIV Admitere la liceu 2020 cu modificări: Proiectul de ordin care elimină obligativitatea școlii profesionale pentru elevii cu medii sub 5, finalizat de ministrul Educației

15.613 vizualizări
Foto: People photo created by pressfoto – www.freepik.com
Ministrul Educației a finalizat proiectul de ordin care schimbă admiterea la liceu, prin eliminarea mediei 5 ca limită pentru înscrierea la liceu. Edupedu.ro a obținut în exclusivitate proiectul care modifică Ordinul nr. 4948/2019 privind organizarea și desfășurarea admiterii la liceu. Documentul prevede o singură condiție pentru elevii care vor să urmeze liceul, la prima repartizare computerizată după Evaluarea Națională din vară: să fi susținut examenele Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a.

Amintim că Daniel Breaz a stabilit la finalul lunii august, ca ministru interimar la Educație, ca învățământul profesional să fie obligatoriu pentru elevii care ar fi obținut o medie de admitere sub 5, după Evaluarea Națională.

Metodologia de admitere la liceu în vigoare în acest moment – cum arată articolul 2, alineatul 10:

Metodologia de admitere la liceu în vigoare în acest moment, aprobată prin Ordinul nr. 4948/2019 semnat de fostul ministru interimar Daniel Breaz, prevede următoarele, la articolul 2, alineatul 10:

  • “(10) La procesul de admitere în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2020-2021 participă numai elevii care au susținut evaluarea națională și a căror medie de admitere, calculată conform pct. I al anexei nr. 2 la prezentul ordin, este minimum 5.00 (cinci).”
Proiectul de ordin realizat de Monica Anisie prevede modificarea articolului 2, alineatul 10, astfel, potrivit documentului obținut de Edupedu.ro:
  • “1. La articolul 2, alineatul (10) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    ‘La repartizarea computerizată din prima etapă de admitere participă numai elevii care au susţinut evaluarea naţională.’
FOTO DOCUMENT:

Amintim că eliminarea obligativității școlii profesionale pentru elevii cu medii de admitere sub 5 a fost anunțată de Monica Anisie ca obiectiv al mandatului său, încă de la audierea în Parlament pentru obținerea poziției de ministru al Educației.

“În privința trimiterii obligatorii a copiilor care nu iau minimum 5, vă pot spune că sunt impotriva acestei măsuri si voi reveni la legislatia anterioară. Eu nu cred că există la acest moment un studiu la minister care să indice o astfel de măsură. Nu putem pe de o parte să pedepsim copiii și pe de altă parte să transformăm învățământul profesional în batalion disciplinar pentru cei pe care îi trimitem acolo”, a afirmat Anisie, pe 30 octombrie, la întrebările parlamentarilor.

Pe 9 octombrie 2019, Monica Anisie anunța pe pagina sa de Facebook că Organizația PNL București a sesizat Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) cu privire la obligativitatea ca elevii cu medii de admitere sub 5 să urmeze școlile profesionale. “Ca președinte PNL Sector 2, expert în domeniul educației naționale și profesor în învățământul liceal, apreciez că prevederea care face referire exclusiv la admiterea în învățământul liceal de stat, este pe deplin discriminatorie. Pe cale de consecință, un elev care a obținut la evaluarea națională mai puțin de nota 5 (cinci) are totuși posibilitatea de a se înscrie în învățământul liceal privat cu taxă, indiferent de media de admitere dacă părinții acestuia își permit, financiar, acest lucru“, susținea atunci Anisie.

Liberalii au cerut atunci CNCD să amendeze Ministerul Educației și să oblige instituția să anuleze articolul 10 din ordinul nr. 4948/2019 privind organizarea admiterii la liceu pentru anul școlar 2020-2021.

Citește și:

3 comments
  1. Bravo, hai cu prostanacii la liceu, ca dupa ce sunt prosti sunt si fudul, ei nu vor la scoala profesionala, vor “decat” la liceu ca asa se “propagheaza” desteptaciunea din ea! Doamne fereste, sa nu se “trezească dimineata morti” !

  2. Dragi elevi , profesori si parinti,
    Nu se poate considera o discriminare obligativitatea ca elevii care nu promoveaza evaluarea nationala sa nu fie acceptati la liceu. Ne plangem ca sunt foarte multi analfabeti functionali, ca rezultatele la invatatura pe parcursul anilor de liceu sunt tot mai slabe si de aici promovabilitatea la bacalaureat. Oricum acesti elevi sunt repartizati la licee tehnologice pe care, nu stiu de ce, multi parinti, elevi si confrati care predau la gimnaziu sau la licee teoretice, le desconsidera. Cati dintre cei care reclama discriminarea a lucrat cu un elev care a “promovat” capacitatea cu medie peste 1.00? Sau peste 3,00? Sunt acea categorie de elevi care nu inteleg nimic din ceea ce incerci sa le explici, total dezinteresati de activitatile la clasa, nu isi iau notite pentru ca nu stiu sa scrie corect si complet, se plictisesc repede si incep sa deranjeze ora etc. Colegii lor de clasa trebuie sa suporte toate aceste neajunsuri, este corect? Dreptul lor la educatie si formare cine il apara?

  3. Foarte bine! Cum se mai incuraja idiotenia in tara noastra fara aceasta masura? Era discriminatoriu pentru cei care nici macar nu stiu ce inseamna cuvantul discriminare. Un impuls pentru o educatie de calitate. Felicitari doamnei ministru!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Noile programe de examen la Limba română și Matematică, pentru Evaluarea Națională 2021, au fost publicate în Monitorul Oficial. Structura subiectelor se schimbă, dispar compunerile și sunt evaluate competențele de tip PISA

Noile programe de examen valabile începând cu generația aflată acum în clasa a VII-a au fost publicate în Monitorul Oficial. Programele pentru susținerea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a,…
Vezi articolul

Ligia Deca, despre examenul de Bacalaureat din 2025: Probele scrise au loc mai devreme și ca o soluție care să permită încadrarea în termen a elevilor care se înscriu la facultate în țară sau în străinătate

Probele scrise ale examenelor se desfășoară mai devreme, pentru a ține cont de temperaturile extreme din timpul verii, iar pentru Bacalaureat este și „o soluție funcțională care să permită încadrarea…
Vezi articolul