EXCLUSIV 49 de studenți de la Facultatea de Drept a Universității București, propuși spre exmatriculare pentru fraudarea mai multor examene

28.001 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
49 de studenți din anul I de la Facultatea de Drept a Universității din București au fost propuși pentru exmatriculare pe motiv de fraudare a mai multor examene, au explicat surse din cadrul studenților pentru Edupedu.ro. Mai exact, cei 49 de studenți au comunicat pe whatsapp metode de copiere pentru fraudarea examenelor online.

„Sunt două grupuri alcătuite de studenți din anul I unde rezolvau în comun subiectele, existau schimburi și chiar filmulețe în care unii studenți explicau metode de copiere și cum să își așeze ecranele astfel încât să aibă acces la o sursă de inspirație”, au explicat sursele pentru Edupedu.ro.

Propunerea pentru examtriculare a celor 49 de studenți vine în urma unui alt scandal de la Facultatea de Drept. Săptămâna trecută, conducerea Facultății de Drept a Universității din București a anulat un examen online susținut simultan de 770 de studenți și a început o anchetă disciplinară față de profesoara Simona Cristea, care a organizat examenul.

Decan: „Subiectele primite de studenți erau în proporție de 90% identice”

Decanul Facultății de Drept, Răzvan Dincă, a explicat pentru Edupedu.ro că subiectele primite de studenți erau în proporție de 90% identice cu subiectele de la examenul anterior, iar „examenul inițial a fost astfel organizat încât nici măcar nu se poate identifica dacă a fost fraudat”.

Într-o înregistrarea video care a apărut în presă, profesoara Cristea se plângea studenților: „Să nu pot să țin cursul, să ajung să plâng în fața studenților mei, în halul ăsta mă toacă de două săptămâni de nu mai pot, nu mai pot. Nu am făcut niciun rău nimănui, niciunui coleg de facultate, s-au depus memorii împotriva mea acum doi ani de către asistenta mea și nu i-am făcut niciun rău, nimic absolut. N-am făcut niciun rău niciunui student niciodată în viața mea. De ce sunt prigonită în halul acesta nu pot să înțeleg, probabil că se dorește să mă aducă în starea de a pleca eu. Nu o să plec, că ajung în instanță și în presă, vă rog să mă iertați, dar nu mai pot, nu mai pot… de două săptămâni sunt tocată în ultimul hal”.

Contactat de Edupedu.ro, decanul Răzvan Dincă a spus că „Reacția doamnei profesor Cristea este nejustificată și excesivă, dacă mesajul față de care reacționează provine de la mine așa cum pare să spună doamna profesor, acela era un mesaj neutru în care indicam pur și simplu modul de desfășurare a examenului pe care doamna profesor urma să-l dea în următoarele zile, fără niciun fel de critică, pur și simplu erau câteva indicații despre modul de susținere al examenului și atâta tot. Erau câteva indicații despre cum ar trebui să se acționeze camerele de supraveghere, cum ar trebui să se facă prezența inițială cu verificarea identității și cum să se furnizeze înregistrarea care să ateste aceste proceduri către conducerea facultății, nu au existat alte apelative, informații, injoncțiuni, nimic altceva decât această listă de instrucțiuni esențiale de organizare a examenului”.

Mai mult decât atât, fiindcă aplicația pe care se susțin examenele și orele online permite profesorilor să vadă cât a stat fiecare student și cât a lucrat, conducerea facultății a descoperit anomalii în timpul examenului inițial cu 770 de studenți participanți.

„Examenul inițial a fost astfel organizat încât nici măcar nu se poate identifica dacă a fost fraudat. Temeiul anulării nu este fraudarea examenului inițial, ci este organizarea defectuoasă a examenului inițial cu încălcarea regulilor din normativele menționate anterior care urmăresc asigurarea unei evaluări corecte, obiective și relevante și interzicerea nu doar a fraudei, ci și a favorizării fraudei. Avem o anomalie statistică absolută a rezultatelor, avem o anomalie statistică a timpului de lucru mediu: mulți studenți au ieșit din examenul (de o oră) după 20 de minute, marea majoritate aproape au terminat după jumătate din timpul de lucru.

Rezultă cel puțin că subiectele nu au fost adaptate ca grad de dificultate la timpul de lucru și nivelul cunoștințelor evaluate. Ele nu au fost adaptate pentru că erau identice cu cele de la examenul anterior în proporție de 90%. Examenul s-a reluat în cursul acestei săptămâni pe serii, prima serie de aproape 150 de studenți a susținut deja examenul, urmează a doua serie azi și apoi mâine cu aproximativ 3 serii de câte 200 de studenți, supravegheați cu toată mobilizarea colectivului de Teoria generală a dreptului, cu excepția doamnei profesor Cristea care este indisponibilă pe motive medicale”, a mai precizat decanul facultății.

Profesoara Simona Cristea a declarat la rândul ei pentru Edupedu.ro că „Nu există nicio prevedere legală care să interzică titularului de curs repetarea subiectelor de examen de la o sesiune de examen la alta. (…) Eu am înregistrat examenul audio-video, în integralitatea sa, ca măsură antifraudă, deși nu există nicio dispoziție legală care să prevadă obligația înregistrării examenului de către profesor. (…) Am pus la dispoziția conducerii înregistrările audio-video ale examenului, iar din acestea nu rezulta nici măcar un indiciu în sensul fraudării examenului.”

Mai jos, declarația integrală a profesoarei Simona Cristea, pentru Edupedu.ro:

„Buna ziua,

urmare solicitării dvs de ieri de a vă spune punctul meu de vedere, vă comunic: ieri nu “m-am scuzat” pentru a evita exprimarea unei reacții, ci, în mod real, în momentul în care m-ați contactat eram la medic, în cursul unor investigații medicale. În aceeași ordine de idei, nu am intrat în Concediu medical odată cu începerea procedurii disciplinare, ci în urmă cu 3 zile, mai exact la o săptămână după ce am fost trimisă în Comisie disciplinară, pe fondul stresului la care sunt supusă de când s-a anulat examenul la disciplina pe care o predau și care a culminat cu izbucnirea mea în plâns în timpul cursului, mi s-a recomandat repaos total, precum și instalarea unui holter în vederea monitorizării cardiace continue.

Examenul din 02.02.2021 a fost organizat pe platforma pusă la dispoziție de către Facultate, cu respectarea particularităților examinării online. Eu când am întrebat conducerea Facultății cum organizez examenul, mi s-a spus că în aceeași zi, la aceeași oră, zi și ID, cu subiecte unice, pentru a asigura egalitatea de șanse între studenți și pentru a nu avea contestații la subiecte, bucurându-mă de sprijinul unui Prodecan în ceea ce privește aspectele logistice inerente desfășurării examenului în acest mod și în sistem online. Nu există nicio prevedere legală care să interzică titularului de curs repetarea subiectelor de examen de la o sesiune de examen la alta. Fiecare profesor are câteva elemente fundamentale ale materiei predate a căror însușire ține să o verifice.

Eu am înregistrat examenul audio-video, în integralitatea sa, ca măsura antifraudă, deși nu există nicio dispoziție legală care sa prevadă obligația înregistrării examenului de către profesor. Încă de la începutul examenului, studenții au fost atenționați că sunt înregistrați și să aibă camerele și microfoanele deschise și că dacă nu respectă acest lucru, vor avea restanță. Am pus la dispoziția conducerii înregistrările audio-video ale examenului, iar din acestea nu rezulta nici măcar un indiciu în sensul fraudării examenului.

Luni, 15.02.2021, în timpul cursului, am fost întreruptă din predare de studenți, care mi-au spus că s-a afișat pe ADMA reprogramarea examenelor, concret, pe ore, pe 3 zile, începând de marți, 16.02. până joi. Acest lucru presupunea să fac subiecte, bareme, miercuri aveam Comisia disciplinară și trebuia să fug de la Comisie ca repede să ajung acasă să mă conectez să dau examen, joi aveam 4 ore de curs și în continuare, imediat după curs încă 3 serii de examen.

M-am simțit pusă în fața faptului împlinit și am izbucnit în plâns, pentru că nu s-a ținut seama și de mine, dacă pot sau nu, să dau examene în acele zile, la acele ore, ignorându-se propunerea mea ca titular de disciplină, de a se da examenul în weekend, mi s-a făcut rău în timpul cursului și m-a bufnit plânsul. Examenul din 02.02.2021 care s-a anulat pentru suspiciuni de fraudă a fost al 5-lea meu examen online, nefiind niciun incident la niciunul din examene. Nu există niciun conflict între mine și dl Decan, există, cred, cineva care este interesat să creeze un conflict între mine și dânsul, cu orice preț, indiferent de consecințe. Sper ca totul să se rezolve cât mai repede și să depășim cu toții această situație neplăcută.”

Sursă foto: Pixabay


10 comments
  1. Adica, pentru idioti, situatia sta in felul urmator. Niste, unii, studenti, s-au adunat ei pe o platforma si au discutat despre cum sa faca pentru a lua calificative imbunatatite. Au venit altii, cica profesori, cica un fel de conducere a unei facultati, cica pe deasupra si ,,eminenti” in ale dreptului si au strigat in gura mare (in media, se intelege) ca grupul tre’ exmatriculat. Pur si simplu! Dati afara din ,,scoala”. Adica, mai pe intelesul analfabetilor functional ajunsi, pas cu pas, sus de tot pe scara ierarhica a societatii de pe aceste meleaguri, daca se aduna 3 insi in fata blocului si se uita la niste ,,filmulete” de pe tictoc care prezinta situatii in care sunt torturate animalele (de ex.) s-ar putea sesiza ,,din oficiu” ,,organele statului” pentru a-i pedepsi pe cei 3 ca ,,sigur” exista posibilitatea ca acestia sa se apuce sa tortureze animale. Si se mai numesc ,,decani”. Si deaia-i praf ,,invatamantul” producand ,,retardati” cu diplome.

  2. Doamna Profesor, Nu puneti problemele dvs. de stress si anxietate create pe semne sau nu de izolarea datorata pandemiei in carca copiilor, care si la randul lor supusi aceluiasi stress,poate chiar mai mare avand in vedere varsta si experienta lor de viata. Exista si alte categorii profesionale de ex. medici-profesori , care supusi sunt supusi unui risc si stress mult mai mare decat cel la care sunteti supusa dvs. Daca numai suportati, nu copii sunt cauza si exista destule variante din care sa alegeti astfel incat sa va puteti stabiliza emotional. Cu drag o mama de copil

  3. Mno, tot ați comentat de diferite Facultății care au apărut peste noapte și iaca ce analfabeți sunt în facultățile de prestigiu, gen ,,UNIVERSITATEA BABEȘ-BOLYAI, UNIVERSITATEA TEHNICĂ” ș.a.m.d.

    M-am lămurit…

  4. Sa arunce cu pietre cel care nu a incercat o data macar copiatul.
    Dragilor, se practica peste tot. Chiar pe bani. Ei sunt chiar inocenti, au facut-o gratis.
    Stiu facultati din cluj si tm unde se face pe bani.
    Cel mai bine sa mearga toti la scoala. Asa nu se mai creeaza astfel de circoteci.
    Stiati ca doar aici s-a dat admitere in vara ? Si foarte grea? Nu pe dosare, ca in restul facultatilor.

  5. Asta e caracterul pe care si l-au format,nu e de vina digitalizarea sau decanul sau….mamaia.Daca nu era aceasta oportunitate mintea lor mergea în aceeași direcție si găseau alta portiță.Ne place sa găsim scuze.
    Nu sunt ei de vina nici după ce s-a văzut cum au copiat în mod organizat si premeditat!
    După 18 ani caracterul e permanent.

  6. In calitate de absolvent a acestei faculatati pot spune ca problema reala este conducerea, in speta Razvan Dinca. De-a lungul timpului au existat foarte multe probleme pe care acest profesor le-a pus prin metodele lui absurde de examinare. Nu stiu ce inteligent a venit cu ideea ca acest specimen ar putea fi decan. Sa se ia toate masurile sa fie dat jos!

    1. Sa fie dat jos si sa ceara scuze micilor mafioți …scuze!…studentilor magna cum laude în ale copiatului.
      Inainte cu tupeu.

    2. Ce inseamna de-a lungul timpului? Cat timp a trecut de la alegerea decanului? Mai bine sa se dea 10 grile identice cu cele de la examenul anterior, ca dna Cristea, nu? Sa facem avocati si judecatori robotei pe banda rulanta, daca nu si hoți cel putin oportunisti.

    3. Exemplicati metodele absurde de evaluare?! Care ar fi cele ideale sau macar adecvate?! Apropo, gramatica ați studiat? Că văd că aveți lacune. Plus aroganța, lipsa de obiectivitate și o logică a discursului ce nu va recomanda deloc sa exprimați opinii, daca asta ați intenționat, pe marginea articolului de față. Ar merge la piata, unde să puteți cumpăra marfa dorita la prețul pe care sunteți dispusă să-l plătiți.

  7. Încă un exemplu concret cum digitalizarea educației și a vieții în general ,duce spre un eșec social cu efecte catastrofale, unde sistemul de valori reale dispare .Așa apare încet încet generația de idioți ,pe care a prezis și Albert Eistein la începutul secolului XX.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like