Examenul pentru directorii de școli: Nota minimă foarte probabil va fi 7, la concursul din 27 iulie. Subiectele vor testa abilitățile cognitive și manageriale. Un director administrativ să pună în aplicare proiectele finanțate prin PNRR – anunță ministrul Educației

12.698 de vizualizări
Inspecția specială
Foto: Pexels.com
Concursurile de directori școlari vor fi organizate pe 27 iulie 2021, când Ministerul Educației va organiza un examen scris “la care vor putea să participe toți cei care aspiră la funcția de director într-o unitate școlară”, a declarat ministrul. Cîmpeanu a anunțat că subiectele de la examenul pentru directori școlari trebuie “să testeze de la abilitățile cognitive până la abilitățile manageriale, în scris”.

La examenul de directori de școală candidații vor avea “un set de subiecte relevante, care să asigure accesul echitabil al tuturor celor care doresc să fie directori în școlile românești“.

Ne gândim ca această poziție de director educațional și director adjunct să fie dublată de un director administrativ, care să poată să pună în aplicare acele proiecte finanțate prin PNRR“, a anunțat Sorin Cîmpeanu.

În ceea ce privește Planul Național de Redresare și Reziliență, ministrul liberal al educației a adăugat că “Ministerul Educației este printre puținele ministere care au răspuns în 2 rânduri la solicitările de clarificare din partea Comisiei Europene, spre deosebire de alte domenii care sunt încă în prima etapă“.

Cîmpeanu a precizat că banii europeni vor merge în investiții în infrastructură, dotări, digitalizarea educației, reducerea abandonului școlar, în învățământul profesional, “mai ales cel dual”, și în creșe.

“În data de 5 august vor expira toate mandatele conducerilor școlilor din România. Nota minimă foarte probabil va fi 7 și toți cei care promovează se vor putea înscrie în septembrie și octombrie la concursurile care se vor susține în fiecare școală“, a declarat oficialul.

Citește și:
Concursul pentru directorii de școli va avea loc marți, 27 iulie, anunță ministrul. Pot participa toți cei care vor să fie directori, nu contează apartenența la Corpul experților în management educațional
VIDEO Cîmpeanu, despre cum vor fi aleși viitorii directori de școli: O variantă de selecție după prima etapă ar putea fi pe modelul rezidențiatului – cine a avut 10 își alege orice școală din România / Examenul scris va fi supravegheat audio-video
VIDEO Ce se va întâmpla după examenul național scris pentru directori? Cei „admiși” vor putea să candideze în orice școală, iar o comisie locală formată din reprezentanți ai profesorilor și părinților va alege directorul „dorit”, susține Szekely
BREAKING Cîmpeanu: Luăm în calcul chiar organizarea în luna iulie a concursului pentru directori. Va avea două etape, prima va fi un examen național scris, cu subiecte unice și relevante
Pentru a implementa începând cu 1 septembrie o reformă în sistem, cred că e bine să avem directori cu concurs, spune Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației. “S-ar putea să fie mai potrivit un expert în drept sau în economie să conducă școala administrativ”

16 comments
  1. Romanul este un las….
    Nimeni nu are curaj sa reclame mizeriile dintr-o scoala DNA-ului, cunoscatorii stiu ce se intampla in scoli. De la angajari la limita legii la mari abuzuri. Pt un salariu bunicel dormim foarte bine…… Din pacate acest domeniu nu este inca “bagat in seama” de organele competente.
    Astept ziua cand inspectorii care invart posturi , metodistii( numiti fara concurs….fara nicio logica, mai slabi decat elevii) care pleaca cu pocloane de la inspectii, profesorii care predau doar acasa pe sume considerabile, profesorii care vin la scoala doar pentru salariu fara sa .si tina vreo lectie ,vor fi dati afara din sistem sau vor fi arestati , sistemul va fi unul corupt !
    Scolile sunt pline de “profesori” asociati care evita examenul pentru ca sunt slabi,necalificati si nu pot lua nota 5. Din pacate sunt pilele directorilor .
    Cine se pune cu un director? Nimeni…..
    Exista lege prin care discriminarea la locul de munca se pedepseste. Hai sa vedem cine reclama ca profesorul pt materiile de examen este obligat sa faca pregatire suplimentara pentru examen fara a fi remunerat. Cine reclama aceasta discriminare ? Cine are curaj? De ce profesorii sunt platiti egal ? De ce un prof care preda materie de examen are ore in plus neplatite??
    Somn usor….sistem….corupt…..
    Ce bine ar fi sa citeasca o minte luminata anumite comentarii…..
    Succes la” concurs”!

  2. Lunile iulie -august nu sunt potrivite. Cred că data potrivită pentru concurs este înoiembrie-decembrie , mandat din 1 ianuarie 2022.

  3. Apare si ministrul Câmpeanu cu testele cognitive. Cum împarte 2 paie la 3 măgari? Ce mare concurs!!!! Ma gândeam ca e concurs serios, nu o prostie de învârtit segmente si numărat picioarele magarilor.

    1. Mi-as dori studii de caz de genul “Ce faceți dacă vine un profesor la dvs cu urmatoarele…..?
      “Ce masuri adoptați daca elevul X vă aduce la cunoștință Y?”
      “Cum răspundeți întrebărilor directorului adjunct legat de…..?”

  4. Adică cum “se vor susține in fiecare şcoală?” De asemeni, propun ca numele celor care participă la examen să fie anonimizat cu, coduri, ca si la bac.

  5. După cum se observa acest ministru e numai la tv., vrea sa ajunga vedeta. Dar despre inspectorate nu spune nimic? Sau inspectorii sunt numiții partidului, nu au nevoie de concurs la nivel național. Ei au dat concurs la lipit afișe, care a lipit mai multe a ajuns inspector! Daca tot face atâta tam-tam cu acest concurs de director, dansul cate concursuri a dat pt.functia de rector sau decan ? De ce nu a rămas la varianta ca directorii sa fie alesi de profesori?

    1. Corect ar fi fost ca tot personalul din școli și inspectorate sa dea examen național sa nu mai avem persoana pe funcții importante care sa se transfere direct pe posteritate,IT,tot,tot,tot sa dea examen ca sa meargă treaba.Nu unii sa fie ținuți numai în examene si altii după ce se angajează la firma lui X ca ….. sa se poata transfera.Nu e normal.Nu e normal nici sa fii învățător si sa te transferi pe post de profesor.Daca poate,poate sa dea si examen si sa îl ia.

      1. Nu mai exista in sistem invatatori fara studii superioare. Iar daca este profesor invatator si vrea sa se transfere pe un post de profesor din a doua specializare(sa zicem franceza, engleza, psihopedagogie speciala), are tot dreptul, pentru ca are studii corespunzatoare in domeniu. Vorbesti in necunostinta de cauza. Transferul este doar pentru titularul cu studii superioare corespunzatoare. Cum sa se transfere un invatator pe un post de profesor de istorie spre exemplu? Nu permite legea asa ceva. Dar daca are istorie ca a doua specializare sau dobandita prin studii de masterat sau alte programe gen PIR se poate transfera unde vrea el cata vreme este post. Ca nu vrei tu, asta e altceva. Ai preconceptii. Omul si-a dobandit licenta sau dizertatia prin studii. Are absolut tot dreptul. De pe invatator pe profesor, repet, nu permite nici legea un transfer, deci vorbesti aiurea.

        1. Simplu!
          La invatatori sunt 20 de posturi titularizabile. La romana, matematica, engleza, geografie sau istorie apar 1-2 posturi. Dupa ce invatatorul ia postul si activeaza 1 an sau doi se transfera pe post de profesor. (Taxa de studii de la Spiru Haret sau alt Second Hand ii ofera acest drept).

        2. Și-a dobândit licența prin studii? Glumiți. Toți învățătorii din școală mea au studii superioare: psihologie la Spiru Haret, limbi străine sau română la Spiru Haret, etc. Niciunul nu a vrut vreodată să treacă pe un post în specialitățile de pe licență, deși erau în situație de restructurare. Știu ei de ce nu vor; de studii serioase ce au făcut.
          E adevărat, în schimb, că au dreptul legal, cum spuneți dvs.

          1. Suntem in sistem si stim si bunele si relele. In acelasi timp am si eu colegi invatatori cu Pedagogic si apoi cu Spiru la batranete, dar am si colegi invatatori cu facultate de la bun inceput sau institutori cu dubla specializare. Eu nu i-am facut doamnei observatii referitoare la moralitate, competente sau altceva. Ci, strict legal. Ca ea spune ca un simplu invatator fara facultate ia posturile altora prin transfer. Ceea ce nu se poate decat in cazurile mai sus precizate. In rest, fiecare pe ideile si cu viata sa.

        3. Eu știu că cine o ia pe ocolite…nu poate altfel.Mutarea asta de la învățător la profesor ar trebui făcută doar cu examen. Faptul că s-a specializat pe ceva nu înseamnă și că poate.Sunt foarte multi care au terminat facultăți și nu pot face fata unui examen.Dar nu trebuie sa vă spun eu asta.

          1. Mihaela, sunt invatator cu dubla specializare. Am terminat o facultate de stat la buget. La restrangere, am luat a doua specializare in scoala mea, nefiind profesor pe disciplina. Avand prioritate, am facut aceasta miscare. In facultate am studiat ambele specializari acelasi numar de ore, cursuri. Identic. Ma face mai putin competent faptul ca am trecut de pe invatator pe profesor in disciplina din a doua specializare? Da, sunt si exceptii. In special cei amintiti de la Spiru, dar hai sa nu bagam pe toata lumea in aceeasi oala.

          2. Domnule X.
            Am si eu o intrebare:daca am terminat dreptul si am făcut si psihologia sunt calificată sa ma mut de pe psiholog pe post de judecător?Fără examen.
            Am terminat la stat ,la buget.
            Înțelegeți ideea?
            În fiecare an rămân 2-3 posturi după ce au fost mult mai multe pentru ca sunt școlile pline de persoane competente care evita examenul de titularizare si iau postul pe “de-a moaca”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LISTA Cum începe școala în București – Elevii din 24 de școli și grădinițe debutează 100% online, în scenariul roșu. 595 de școli sunt în scenariul galben, adică vor face cursuri în sistem hibrid

Cursurile vor începe online în 24 de unități de învățământ din București, potrivit hotărârii Comitetului Pentru Situații de Urgență. Printre acestea se numără 15 școli gimnaziale, 3 grădinițe, 2 colegii,…
Vezi articolul

Cătălin Zaman, profesor de limba română și director, despre soluții pentru îmbunătățirea performanțelor elevilor până la Evaluarea Națională: Intenționez să dau o simulare pe lună la nivel de școală și două-trei teste de lucru la final de săptămână, pe care luni copiii să le aibă pe masă, corectate cu sfaturi individuale

Cătălin Zaman, profesor de Limba și Literatura Română și director al școlii Gimnaziale „Înv. Nicolae Ispas” Clondiru din județul Buzău, spune după analiza rezultatelor de la simularea Evaluării Naționale și…
Vezi articolul