Examenele de corigență 2024 au loc în perioada 8-19 iulie. Elevii care nu promovează examenul vor fi declarați repetenți – notă a Ministerului Educației

26.101 de vizualizări
Foto: © Sidelnikov | Dreamstime.com
Examenele de corigență pentru elevii de clasele primare, gimnaziale, liceale și profesionale au loc în perioada 8-19 iulie, potrivit unui document trimis de Ministerul Educației către inspectoratele școlare. Elevii care nu se prezintă la sesiunea de corigențe și cei care nu promovează examenul vor fi declarați repetenți, conform sursei citate.

În document se arată că elevii din clasa a VIII-a, care au susținut şi promovat examenul de corigență, se pot înscrie la admiterea în clasa a IX-a, pe locurile rămase libere, în a doua etapă de admitere, conform calendarului aprobat prin Ordinul ME nr. 6154/2023, în perioada 12-14 august 2024. De asemenea, se pot înscrie în etapa a doua de admitere în învăţământul profesional și învățământul profesional dual, conform calendarului aprobat prin Ordinul ME nr. 6070/2023, în perioada 2 și 5 august 2024.

Elevii corigenți, care nu s-au prezentat la sesiunea de corigențe din perioada 8-19 iulie 2024 sau nu au promovat examenul de corigenţă, vor fi declarați repetenți”, conform sursei citate.

Cei din clasele terminale de liceu, care au trecut examenul de corigență, se înscriu la examenul de bacalaureat, sesiunea august 2024, în perioada 15-22 iulie 2024, conform OME nr. 6156/2023. 

„Elevii claselor terminale de liceu, ai învăţământulul profesional și al stagiilor de pregătire practică, care au promovat examenele de corigență în sesiunea 8-19 iulie 2024, se pot înscrie la examenul de certificare a competențelor profesionale, sesiunea august 2024”, potrivit notei trimise de Ministerul Educației.

În situația în care curriculumul este organizat pe module, se desfășoară o sesiune specială de examene de corigență, în ultima săptămână de cursuri a anului școlar, pentru elevii care nu au promovat modulele, indiferent de numărul de module nepromovate.

Elevii din învăţământul postliceal, calificarea profesională asistent medical generalist, se pot prezenta la sesiunea de corigențe în perioada 23-29 august 2024

Nota Ministerului Educației poate fi consultată mai jos:

Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP) stabilește, la art. 119, că „sunt declaraţi corigenţi elevii care obţin calificativul “Insuficient”/medii anuale sub 5,00 la cel mult două discipline de studiu, precum şi elevii amânaţi care nu promovează examenul de încheiere a situaţiei şcolare, la cel mult două discipline de studiu.”

Ce prevede ROFUIP în cazul elevilor repetenți:

Art. 120 – „(1) Sunt declarați repetenți:

a) elevii care au obținut calificativul „Insuficient“/medii anuale sub 5 la mai mult de două discipline de învățământ/module care se finalizează la sfârșitul anului școlar. Prevederile se aplică și elevilor care nu au promovat examenele de corigență în sesiunea specială, organizată în conformitate cu art. 119 alin. (4);

b) elevii care au obținut la purtare calificativul anual „Insuficient“/media anuală mai mică de 6;

c) elevii corigenți care nu se prezintă la sesiunea de examen de corigență sau, după caz, la sesiunea specială prevăzută la art. 119 alin. (4) sau care nu promovează examenul la toate disciplinele/modulele la care se află în situație de corigență;

d) elevii amânați care nu se prezintă la sesiunea de încheiere a situației școlare la cel puțin o disciplină/un modul;

e) elevii exmatriculați din învățământul postliceal, cu drept de reînscriere; acestora li se înscrie în documentele școlare „Repetent prin exmatriculare, cu drept de reînscriere în aceeași unitate de învățământ sau în altă unitate de învățământ“.

(2) La sfârșitul clasei pregătitoare și al clasei I elevii nu pot fi lăsați repetenți. Elevii care, pe parcursul anului școlar, au manifestat dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților și atitudinilor față de învățare, rămân în colectivele în care au învățat și intră, pe parcursul anului școlar următor, într-un program de remediere/recuperare școlară, realizat de un învățător/institutor/profesor pentru învățământul primar împreună cu un specialist de la centrul județean de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională.”

Foto: © Sidelnikov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


8 comments
  1. imi explică cineva, va rog??
    ….
    Art. 120 – „(1) Sunt declarați repetenți:

    a) elevii care au obținut calificativul „Insuficient“/medii anuale sub 5 la mai mult de două discipline de învățământ/module care se finalizează la sfârșitul anului școlar. Prevederile se aplică și elevilor care nu au promovat examenele de corigență în sesiunea specială, organizată în conformitate cu art. 119 alin. (4);…

  2. Urâtă alegere pt perioada 8-19 iulie…anul trecut parcă a fost mai repede.Si normal ar fi trebuit că această perioadă să fie înainte de 12 iunie,cel puțin pt invatamantul profesional care are atestat în 1-6 iulie..Altfel,cine vine din concediu pt niste repetenți?

    1. Dar ce ați spune să vină cei care i-au făcut niște repetenți?!? Citiți cu atenție și comentariul de mai jos al colegului PM… Nu că e ok, dar zice chestii cel puțin interesante…

      1. Ana M,
        Nu i-a “facut” nimeni corigenti sau repetenti pe elevii din astfel de situatie. Acei elevi nu au învățat si au ajuns in aceasta situatie.

        Cititi si dv cu atentie ce scrie PM, ca sa intelegeti cata “libertate” au profii sa-i lase (in niciun caz sa-i “faca”) pe elevi corigenti/repetenti.

  3. Minciuna și ipocrizie!
    Profesorul da corigenta cu elevul, nu îl trece și deci e repetent, dar ulterior este anunțat că a mai dat un “test”(ilegal!) l-a promovat și a fost mutat la alta școală. La mine în școală nu au mai fost repetenți de ani de zile. Și corijenti sunt pana în 10, în condițiile în care analfabetismul funcțional este infloritor. Cel puțin 7 elevi dintr-o clasa ar trebui repete clasa. Nu îmi doresc sa rămână copiii repetenți, dar termina 8 clase fără sa știe tabla înmulțirii sau sa fie capabili sa scrie o simpla cerere.
    Despre presiunile la care este supus profesorul care lasă corijenti nu mai vorbesc….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școala în campania electorală. Echipa de robotică a Liceului de Informatică din Arad, folosită politic de primarul-candidat Călin Bibarț, PNL, contrar legii. Directoarea școlii și inspectorul școlar general, numit pe filieră liberală, spun că nu știu despre ce e vorba

Primarul liberal al Aradului, Călin Bibarț, candidat pentru un nou mandat, a publicat luni seară, pe pagina sa de Facebook, un spot în care echipa de robotică a Liceului Național…
Vezi articolul

Demisie la Ministerul Educației. Subsecretarul de stat Jean Badea, responsabil cu digitalizarea educației și autorul de facto al Strategiei SmartEdu: Faptul că în PNRR se propune o reformă în ceea ce privește digitalizarea educației, iar timp de două luni eu nu am fost întrebat, am perceput lucrul acesta ca pe un mesaj. Demisia este rezultatul acestui mesaj

„Faptul că în PNRR se propune o reformă în ceea ce privește digitalizarea educației, iar timp de două luni eu nu am fost întrebat, am perceput lucrul acesta ca pe…
Vezi articolul