Examenele de corigență pentru elevii de clasele primare, gimnaziale, liceale și profesionale au loc în perioada 3-14 iulie, potrivit unui document trimis de Ministerul Educației către inspectoratele școlare. Elevii care nu se prezintă la sesiunea de corigențe și cei care nu promovează examenul vor fi declarați repetenți, conform sursei citate.
În document se arată că elevii din clasa a VIII-a, care au susținut şi promovat examenul de corigență, se pot înscrie la admiterea în clasa a IX-a, pe locurile rămase libere, în a doua etapă de admitere, conform calendarului aprobat prin Ordinul ME nr. 5243/2022, în perioada 7 – 9 august 2023. De asemenea, se pot înscrie în etapa a doua de admitere în învăţământul profesional și învățământul profesional dual, conform calendarului aprobat prin Ordinul ME nr. 5439/2022, în perioada 25- 27 iulie 2023.
Cei din clasele terminale de liceu, care au trecut examenul de corigență, se înscriu la examenul de bacalaureat – sesiunea august 2023, în perioada 17 – 24 iulie 2023.
„Elevii claselor terminale de liceu, ai învățământului profesional și ai stagiilor de pregătire practică, care au promovat examenele de corigență în sesiunea 3 – 14 iulie 2023, se pot înscrie la examenul de certificare a competentelor profesionale, sesiunea august 2023”, conform notei trimise de Ministerul Educației.
În situația în care curriculumul este organizat pe module, se desfășoară o sesiune specială de examene de corigență, în ultima săptămână de cursuri a anului școlar, pentru elevii care nu au promovat modulele, indiferent de numărul de module nepromovate.
Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP) stabilește, la art. 119, că „sunt declaraţi corigenţi elevii care obţin calificativul “Insuficient”/medii anuale sub 5,00 la cel mult două discipline de studiu, precum şi elevii amânaţi care nu promovează examenul de încheiere a situaţiei şcolare, la cel mult două discipline de studiu.”
Ce prevede ROFUIP în cazul elevilor repetenți:
Art. 120 – „(1) Sunt declarați repetenți:
a) elevii care au obținut calificativul „Insuficient“/medii anuale sub 5 la mai mult de două discipline de învățământ/module care se finalizează la sfârșitul anului școlar. Prevederile se aplică și elevilor care nu au promovat examenele de corigență în sesiunea specială, organizată în conformitate cu art. 119 alin. (4);
b) elevii care au obținut la purtare calificativul anual „Insuficient“/media anuală mai mică de 6;
c) elevii corigenți care nu se prezintă la sesiunea de examen de corigență sau, după caz, la sesiunea specială prevăzută la art. 119 alin. (4) sau care nu promovează examenul la toate disciplinele/modulele la care se află în situație de corigență;
d) elevii amânați care nu se prezintă la sesiunea de încheiere a situației școlare la cel puțin o disciplină/un modul;
e) elevii exmatriculați din învățământul postliceal, cu drept de reînscriere; acestora li se înscrie în documentele școlare „Repetent prin exmatriculare, cu drept de reînscriere în aceeași unitate de învățământ sau în altă unitate de învățământ“.
(2) La sfârșitul clasei pregătitoare și al clasei I elevii nu pot fi lăsați repetenți. Elevii care, pe parcursul anului școlar, au manifestat dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților și atitudinilor față de învățare, rămân în colectivele în care au învățat și intră, pe parcursul anului școlar următor, într-un program de remediere/recuperare școlară, realizat de un învățător/institutor/profesor pentru învățământul primar împreună cu un specialist de la centrul județean de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională.”
Foto: © Yanlev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
13 comments
Bună ziua . copilul nu afost anunțat de Diriginte. ziua cînd se da corigenta .ieam Anuța.mai de vreme.dar nu anunțat.copil de clasa 11. ziua cînd se da corigenta..sa le fie rușine. Am 2 fete la liceu .și nu afost ajutate.. de 4 ani am platit naveta .am 5 copii .copii au multe drepturi .dar nu sânt ajutați..sa le fie rușine . va mulțumesc
Ferească Dumnezeu de corigență
Dacă părinții știu cel mai bine ce este în folosul propriului copil în toate și întotdeauna FĂRĂ o informare avizată, amănunțită și corectă, atunci da, ar trebui să fie eliminată repetenția, corigența, notele mai mici de cât dorește fiecare părinte, lucrări de control, răspunsuri orale, etc.
Copiii se afla în plin proces de învățare de la clasa pregătitoare. Bunăoară, daca nu vine la școală, dacă părinții nu-și dau interesul să achiziționeze abilități și competențe, de ce trebuie să promoveze?
Promovarea acestor copii este in dezavantajul lor la următoarele cicluri de învățământ.
In ceea ce privește “invatatorul incompetent”, e cam dură afirmația. Nimeni nu ajunge la catedră așa cum părinții, majoritari analfabeți funcționali, ii cataloghează.
Nu toti parintii au avut sansa de a fi educati, respectiv capabili sa achizitioneze abilitati si competente. Multi dintre ei nici nu cunosc aceste notiuni. Insa, de ce trebuie ca si in viata copiilor lor sa se perpetueze aceasta nesansa? Cum anume participa sistemul de invatamant si Doamna Invatatoare la sprijinirea celor care nu pot fi ajutati acasa si nu au nici resursele financiare la indemana? Si sa nu uitam de practica utilizata din ce in ce mai mult la clasele primare, unde 25 stau si privesc la modul in care se lucreaza in clasa cu 5 -7 copii, considerati “varfuri”. Va asigur ca cei 25, nu doar ca se plictisesc, sunt neglijati si raman fara chestiuni elementare.Si, desigur, alfabetul invatat in doua saptamani, lipsa materiei “citire”, usurinta cu care toata lumea le intoarce spatele, dand vina pe parinti, alaturi de multe multe altele, fac din acesti copii niste marionete ale acestui sistem de invatamant romanesc, esuat. Este aici un articol despre Domnul Profesor Miclea, ce spune foarte simplu, predarea trebuie sa fie un act de iubire, in urma caruia elevii sa ramana cu un sentiment de stima si cu pasiune pentru ceva ce a aflat nou la clasa. Incurajarea acelui singur elev din clasa care nu se descurca, incurajarea colegilor de a participa la sustinerea colegului, sunt practici la indemana oricui, care in alte tari functioneaza cu mare succes. Nu ma refeream la absenteism, aceea este o alta situatie.
Da, de acord cu ceea ce spuneti, dar nu uitati cã educatia presupune si timp.
Sunt si invatatoare care se ocupa benevol dupa ore de elevii care nu au inteles sau care au lacune, stiu cazuri concrete, dar au fost situatii in care parintele a refuzat sa-l lase pe copil o ora in plus la scoala din motive intermeiate sau mai putin intermeiate.
Iar 1-2 ore pe saptamana sunt prea putine. De exemplu, profesorul de sprijin are prevazut in mod legal un nr. de ore pe saptamana pe care le imparte la nr. de copii din scoala, rezultand de multe ori 1 ora de matematica si 1 ora de romana pe saptamana pt. 1 elev, evident insuficient.
Sã obligam sau sã pretindem voluntariat din partea oricarui angajat inca nu am vazut, deocamdata e benevol. Poate cu implicarea exterioara a unor ONG-uri s-ar putea incearca satisfacerea nevoilor de sprijin pt. elevii care ar necesita mai mult timp de recuperare.
Ce înseamnă cuvântul INTERMEIAT , doamna învățătoare?
voluntariat, benevol…esenta e aceeasi, nu credeti?
De cand urmaresc toate aceste stiri, aflu cu stupoare cate una din prevederile legislative din domeniul educatiei.
Cum este posibil, in anul 2023, ca legea sa mentioneze faptul ca este posibil sa lasi copii repetenti in clasa a II-a? Un copil care abia a invatat alfabetul si incepe sa calculeze pe degetele poate fi lasat repetent? Din ce cauza? Intr-o clasa in care un copil de 8 ani nu are calificative de trecere, preda o invatatoare incompetenta! Iar copiii de 8 ani nu trebuie pedepsiti intr-un asemenea mod, cu urmari pe tot parcursul vietii! Din punctul meu de vedere, aceasta prevedere reprezinta un abuz emotional asupra copiilor minori! Niciun minor nu ar avea voie sa fie lasat repetent! Ei se afla in plin proces de invatare!
Probabil sunt unii elevi care nu reușesc să asimileze informațiile, cunoștințele și deprinderile necesare promovării din diverse motive ( dezinteres al copilului și al părinților, situație financiară precară, familii dezorganizate, copilul necesită o abordare specială a învățării, atipică învățământului obișnuit etc). Stați liniștită, doamnă! Legea este doar pe hârtie. Sunt elevi în clasa a VIII-a care nu știu nici măcar să-și scrie numele. Aceștia sunt admiși la liceu și cu nota 2( doi ) obținută la examenul de Evaluare Națională… Clar vor fi promovați de profesorii din ciclul liceal, pentru a nu se desființa clasele la care aceștia predau, context în care cadrele didactice și-ar putea pierde locul de muncă. Nici nu e de mirare că sunt licee a căror rată de promovabilitate la bacalaureat este 0. Și totuși, acești minori, deveniți încet, încet majori,au șansa unică de a fi admiși și de a urma o școală postliceală ( sper că nu sanitară ), fără a promova examenul de bacalaureat…
Simplu, d-nă, d-le. Un elev de clasa a II-a care a fost promovat până în clasa respectivă pentru că e interzis să fie lăsat repetent în CP sau clasa I, poate, de exemplu, să NU frecventeze cursurile cu lunile (se întâmplă, în anumite comunități sau în cazul unor copii cu părinți care vin și pleacă din țară, cu sau fără copii după ei, lăsându-i te miri pe unde sau mutându-i frecvent dintr-o școală în alta) și ca urmare să fie complet pe dinafară când vine vorba de competențele primare cheie ce trebuiesc realizate.
Într-un astfel de caz, ce măsură propuneți dvs? Să fie trecut clasa oricum, ca să nu rămână traumatizat? Eventual, zic, să le fie date acestor copii direct diplomele de bacalaureat, fără să-i mai traumatizăm cerându-le să participe la cursuri și doamne-ferește, să demonstreze că sunt capabili să scrie, să citească sau să realizeze calcule simple!
Nici nu știți ce chin este pentru un copil care nu a putut/vrut să învețe să scrie și să citească să ajungă în clasă a II-a și să vadă și ei și ceilalți că este depășit și că ar trebui să facă lucruri care lui, fără competențele dobândite în clasă I, i se par aproape imposibile. Acel copil, poate s-a dezvoltat psihic și emoțional pentru a face ce i se cere să facă în clasa I dar iar i se cere mai mult decât poate el cu ce știe acum, că doar e clasa a II-a. Și uite așa, oricum stau ceilalți 30 după el câte 5 minute sa reușească să citească o propoziție in timp ce se plictisesc și ajung să considere școala plictisitoare. Probabil că există o bulă in care este exclusiv valabil ceea ce spuneți însă, în realitatea din teren, situația este mult mai nuanțată și ramificată. sunt multe drame a promovării în clasa următoare care înseamnă, de fapt, condamnarea copilului la o nu înțelege niciodată ce are de făcut sau a i se cere tot timpul prea mult, peste ce poate. Aceasta e calea sigură spre abandonul școlar.
Da, este un chin pt. elev.
Iar după ce a trecut toate clasele primare fără să repete clasa sau fără să recupereze cât de cât materia,
când elevul respectiv ajunge la gimnaziu și începe să conștientizeze situația în care se află, este și mai dureros, pt. că unii părinți nu înțeleg / nu vor să înțeleagă de ce s-a ajuns în acea situație.