Evaluări inițiale la 8 materii, pe calculator sau pe telefonul personal, pentru toți elevii de gimnaziu și liceu din județul Iași, anunțate de inspectoratul școlar / Testarea începe joi și se încheie pe 30 septembrie

12.688 de vizualizări
Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.com
Elevii de gimnaziu și liceu din județul Iași vor da evaluările inițiale sub forma unor testări online la 8 discipline: Limba şi literatura română, Matematică, Istorie, Fizică, Biologie, Chimie, Informatică, Geografie. În perioada 19-30 septembrie, elevii de clasele V-XII-a din școlile și liceele de stat și particulare din județ vor da testările, anunță Inspectoratul Școlar Județean Iași.

De joi, 19 septembrie, încep evaluările inițiale, adică cele de la clasă care verifică nivelul de cunoștințe al elevilor după vacanță, pentru elevii de gimnaziu și liceu din județul Iași, din clasele V-XII. Este al patrulea an când aceste evaluări se fac printr-o platformă privată online, în baza unui contract care permite testarea gratuită, conform inspectoratului școlar.

Testarea iniţială poate fi susţinută la disciplinele: Limba şi literatura română, Matematică, Istorie, Fizică, Biologie, Chimie, Informatică, Geografie.

“Testele inițiale vor fi administrate, până la sfârșitul săptămânii viitoare, de profesorii care predau aceste discipline la clase, în orele care le sunt alocate în orar, fără a fi necesară o reorganizare a programului. Elevii vor folosi fie echipamentele digitale din școală, fie propriile device-uri cu utilizarea cărora sunt deja obișnuiți, pentru a intra, în baza unui cod prestabilit, pe platforma de evaluare care va genera un test pentru fiecare în parte dintre ei”, a spus pentru Edupedu.ro, inspectorul școlar general al ISJ Iași, Luciana Antoci.

Durata testului, indiferent de clasă, este de 45 de minute. La finalul fiecărui test va fi generat un raport cu rezultatele obţinute de fiecare elev la testul respectiv, iar rezultatul nu va fi trecut în catalog.

“La finalizarea rezolvării, elevii primesc rezultatul individual, urmând ca în decursul a 2-3 săptămâni să fie generate rapoartele pe clasă, pe școală, iar în final raportul județean care va creiona o hartă a nivelului de pregătire a tuturor elevilor la cele opt discipline de studiu, nuanțate pe unități de învățământ și pe medii de rezidență: urban, metropolitan, urban mic și rural”, mai spune Antoci.

Potrivit Inspectoratului Școlar Iași, rezultatele vor fi folosite pentru a ajuta la “îmbunătățirea performanței elevilor pentru fiecare clasă sau unitate de învățământ, cât și în stabilirea strategiilor de consiliere, monitorizare și control pe care Inspectoratul Școlar Județean Iași le va pune în practică de-a lungul întregului an școlar 2024-2025”.

De precizat că testele iniţiale nu se aplică elevilor din şcolile speciale şi nici elevilor cu CES din şcolile de masă care lucrează după programă adaptată. Evaluarea iniţială a acestor elevi se poate realiza în regim individualizat, cu instrumente specifice elaborate de către profesorii de la clasă.

Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.com /
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Testare iniţială pentru elevii de clasa a VIII-a din judeţul Călăraşi, anunțată de inspectoratul școlar. Subiectele sunt pe modelul celor de la Evaluarea Națională

11 comments
  1. Pe când o initiativa sănătoasă din partea părinților pentru renunțarea la testarea initiala la începutul anului școlar. Ce sa testezi? Ce au uitat copiii on lunile de vacanta? Sa fim serioși. Uitarea este omeneasca. Ganditi-va de cate ori repeta lecțiile un profesor pana se pensionează. Este nedrept sa obligi un copil sa nu aibă vacanta în numele unei mode trecătoare impuse de un grup de “initiati” în ale testării. Sa mai facem inca un experiment nefericit.

  2. Doamne ferește. voi nu sunteți normal.
    Da ți o lege prin care se interzic telefoanele mobile in școală, și acum da ți testari online pe telefon.
    ha ha .
    Avea dreptate cine zicea,:” cei nebuni vor zice că tu ești nebunul, daca nu ești la fel de nebun ca el “

    1. Bani investiți într-o platformă de o capacitate îndoielnică și care provoacă doar frustrări copiilor, profesorilor și părinților. Vechea zicală: Aici sunt banii dumneavoastră!

  3. oricum aceste testari sunt de fațadă…profesorii le comunică răspunsul elevilor, în funcție de cât e de favorit! așa că ce rost au!?

  4. Intrebare de baraj: cum are profesorul controlul asupra ce face elevul pe dispozitivul personal? El poate copia informatia, rezolvarea de pe net sau sa o rezolve cu AI. Pun o intrebare de bun simt. Vreau un raspuns pertinent. Dispozitivele de la scoala vin fara net sau se reatrictioneaza. Dar cele personale??

  5. Eu inteleg ca testarea se va face pe o platforma, online, care si comercializeaza astfel de teste. Maniera de testare este noua pentru elevi, cu itemi diferiti de cei de la evaluarea nationala. Asadar evaluarea va fi intr-o maniera diferita de cea in care s-au pregatit elevii.
    Ce nu inteleg, e care este motivul pentru care asociatiile direct interesate( elevi, parinti) nu iau atitudine….

    Singurele explicatii logice sunt promovarea mentionatei platforme in paralel cu preconstituirea unui tablou al educatiei care sa corespunda anumitor jocuri politice.

  6. și cum le împiedicați accesul pe rețelele sociale ??
    cum le îmbunătățește telefonul atenția , capacitatea de concentrare și interesul pt studiu?
    de ce simplificarea evaluării sub f de teste grila este mai importantă decât dezvoltarea cognitivă și emoțională a copiilor noștri?
    de ce in țările din întreaga lume se iau măsuri de scoatere completa a telefoanelor din școli??
    numai noi santem deștepți ceilalți sant prosti ??

  7. Alo, doamna ministru , nu va mai bateți joc de copii și de învățământ. Cu tot on line-ul vostru și toată tehnologia , avem analfabeți cu duiumul.Ce vreți de la copii noștri? Când puneți noaptea capul pe perna, dormiti bine? Nu va e rușine, Dumnezeu nu mai îngăduie mult distrugerea nației Române, un popor prost și bolnav, e ușor de condus.

  8. ce caută telefonul in școală când în toată lumea se renunță la el .
    cat de obiective sânt evaluările daca in loc să gândească , copiii apelează la chatgpt pt aflarea răspunsului ?
    cine are interes sa promoveze utilitatea telefoanelor mobile in scoli ?
    R: Samsung!!

    1. Din pacate dupa ei ne-am luat si noi.Nu foloseau ei tabletele si telefoanele la ore?Cand auzeam noi de asta ni se parea SF.Acum ei au contatat ca tehnologia i-a cam tampit si se reintorc la hartie.Problema Romaniei este ca noi suntem cu ceva ani in urma si atunci,doar peste cativa ani sa ajunga si la noi treaba asta.Cand foloseau ei tehnologia ziceam…’numai noi suntem prosti?”

      1. înțeleg și va dau dreptate dar ce e așa greu sa facem corecția din mers nu la ani lumina ?!
        in plus e vb de piata de desfacere , s-au închis ușile afara și ai noștrii le deschid larg , din trei articole , aici pe edupedu , unul e sponsorizat de Samsung. deci cum rămâne cu interesul national și binele și sănătatea copiilor ? iar santem cobai pe bani grei ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UBB Cluj și Universitatea București au regresat serios în Top Shanghai față de anul trecut. Singurele universități românești sunt la coada clasamentului dominat de instituții academice din SUA și Marea Britanie

Universitatea Babeș – Bolyai din Cluj (locurile 701 – 800) și Universitatea București (locurile 901 – 1000) sunt singurele două instituții de învățământ superior din România prinse în Topul Shanghai…
Vezi articolul