„Ministerul Educației este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru, în așa fel încât să se colecteze feedback” despre profesori, iar acesta să fie folosit în evaluarea cadrelor didactice, potrivit secretarului de stat din Ministerul Educației Radu Szekely. Anunțul a fost făcut în cadrul conferinței Teach for Romania – FIERST „Scalarea bunelor practici pentru o educație incluzivă”.
„Referitor la evaluarea profesorilor din perspectiva elevilor, să știți că în momentul de față ministerul discută cu Consiliul Național al Elevilor, este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru, în așa fel încât să se colecteze feedback de la elevi, care să fie ulterior transmis cu dirigintele clasei sau cu directorul, ca să poată să-și îmbunătățească performanța. În momentul de față noi evaluăm doar prin autoevaluare sau prin procese de evaluare coordonate de inspectoratul școlar, beneficiarul final este foarte rar inclus în această consultare”, a declarat Radu Szekely.
Secretarul de stat a precizat că feedback-ul va fi „cules” prin intermediul unui chestonar, în toate școlile din România. Iar acest lucru ar trebui să se întâmple din acest an școlar, potrivit declarației lui Radu Szekely.
„Acest chestionar despre care vorbeam și metodologia de feedback ar trebui să fie aplicate în toate școlile din România în momentul în care Ministerul și Consiliul Național al Elevilor semnează acest protocol, ceea ce sper să se întâmple în următoarele două-trei săptămâni”, a spus Szekely.
Foto: Registrul Educational Alternativ