Subiectele pentru Evaluările Naționale de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a 2019 “au aceeași structură cu cea din 2018”, a anunțat pentru Edupedu.ro instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe subiectele de examen. “Pentru EN II, EN IV, EN VI sunt valabile ca modele subiectele publice, administrate în anul anterior”, a răspuns Centrul Național de Evaluare și Examinare, la solicitarea Edupedu.ro.
- Amintim că Ecaterina Andronescu s-a arătat nemulțumită de subiectele evaluărilor și a anunțat că va avea o discuție cu cei care elaborează cerințele. Potrivit unor surse apropiate Ministerului, Andronescu a spus în repetate întâlniri cu profesorii și directorii din țară că are în vedere modificarea subiectelor de la evaluările de clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.
- Legea educației interzice modificarea examenelor în anul în care elevii le susțin, însă amintim că Ministerul Educației a mai avut o tentativă de a introduce modificări la examenele în curs, în cele din urmă amânată cu un an după scandalul declanșat
Elevii de clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor susține evaluările, anul acesta, în luna mai, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației. Edupedu.ro a întrebat oficial Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) – instituția din subordinea Ministerului Educației care realizează subiectele de la examene – dacă există modificări în structura subiectelor de anul acesta de la Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și dacă intervin în dificultatea subiectelor de Bacalaureat 2019 și Evaluare Națională 2019 – după ce Andronescu a anunțat că va avea o discuție cu reprezentanții CNEE în legătură cu subiectele de examene, după ce numeroși profesori au spus că subiectele de la simulări au fost dificile.
Răspunsul Centrului Național de Evaluare și Examinare, la solicitarea Edupedu.ro:
-
“1. Subiectele pentru EN II, EN IV, EN VI ce vor fi administrate în luna mai 2019 au aceeași structură cu cea din 2018;
-
2. Pentru EN II, EN IV, EN VI sunt valabile ca modele subiectele publice, administrate în anul anterior, subiecte ce pot fi găsite la adresa: subiecte2018.edu.ro;
-
3. Subiectele pentru EN VIII și Bacalaureat sunt în concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplina.”
Amintim că evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea educației din 2011. Până la aplicarea acestor testări, care au subiecte concepute de Ministerul Educației pe modelul PISA, copiii nu susțineau nicio examinare cu cerințe făcute de altcineva decât învățătorul de la clasă, până la clasa a VIII-a, când erau puși direct în fața unui examen.
Rezultatele de la Evaluarea Națională la clasa a II-a, la clasa a IV-a și la clasa a VI-a nu se trec în catalog și nici nu se anunță deschis în clasă; fiecare părinte trebuie să afle direct de la învățătoare și dirigintă în ce măsură copilul cunoaște informațiile prevăzute de programa școlară și ce să facă împreună, peste vară, pentru a acoperi lacunele, acolo unde există.
Calendar Evaluarea națională la final de clasa a II-a 2019
7 mai 2019: Limba română – Scris
7 mai 2019: Limba maternă – Scris
8 mai 2019: Limba română – Citit
8 mai 2019: Limba maternă – Citit
9 mai 2019: Matematică
10 mai 2019: Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit
Calendar Evaluarea națională la final de clasa a IV-a 2019
14 mai 2019: Limba română
15 mai 2019: Matematică
16 mai 2019: Limba maternă
Calendar Evaluarea națională la final de clasa a VI-a 2019
22 mai 2019: Limba și comunicare
23 mai 2019: Matematică și Științe ale Naturii
Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a II-a 2019
Ministerul Educației a publicat la începutul anului școlar o serie de modele de subiecte pentru evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, acestea fiind chiar subiectele pe care le-au avut de rezolvat copiii în 2014.
Matematică clasa a II-a – Model de Subiecte
Descarcă de mai jos Modele de subiecte pentru Evaluarea de la clasa a II-a:
Limba română Scris – Model de subiecte clasa a II-a
Limba română Citit – Model de subiecte clasa a II-a
Matematică – Model de subiecte clasa a II-a
Descarcă toate modelele de subiecte pentru Evaluarea la clasa a II-a
Matematică clasa a IV-a – Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a IV-a 2019
Descarcă Modele de subiecte pentru Evaluarea la clasa a IV-a:
Model de Subiecte Limba română clasa a IV-a
Model 2 de Subiecte Limba română clasa a IV-a
Model Subiecte Matematică clasa a IV-a
Model Subiecte Limba maternă clasa a IV-a
Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019
Matematică și Științe ale Naturii
Limba și comunicare – Limba engleză
Limba și comunicare – Limba franceză
Limba română – Limba engleză – Limba germană (maternă)
Informații de background – De ce sunt bune evaluările
Descarcă de aici subiectele de la Evaluările 2018 la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
Descarcă de aici rezultatele de la Evaluările 2018 la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea Miclea-Funeriu și sunt organizate la nivel național de 4 ani; primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015.
- De ce sunt bune evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a? Obișnuiesc copiii cu condițiile de examen, însă în condiții total sigure pentru ei – rezultatele nu se trec în catalog și nici nu sunt anunțate în fața clasei, ci sunt confidențiale. Învățătoarea spune rezultatele fiecărui părinte în parte, căruia trebuie să îi arate și planul individualizat de învățare pe care l-a realizat pentru acoperirea lacunelor detectate la elev, dacă este cazul.
- Cu ce mă ajută, ca părinte, evaluările acestea? Sunt singura șansă să aflu dacă învățătorul de la clasă subevaluează sau supraevaluează copiii. Este prima testare ale cărei subiecte sunt făcute de altcineva decât învățătorul de la clasă. Pot afla din timp dacă copilul are lacune majore, iar învățătorul trebuie să mă învețe cum să intervin în vacanța de vară, pentru a remedia parte din problemele identificate.
- La clasa a VI-a, ele au ca obiectiv preorientarea școlară către un anumit tip de liceu.
- Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?
- În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale. Este și motivul pentru care ele sunt sabotate, anual, de aproape toți actorii din sistemul de educație.
Vezi mai jos o broșură informativă despre Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, realizată de Mișcarea Populară:
Citește și:
-
Subiectele grele de la simulare îi împing pe părinți să ia meditații, susține Andronescu. ”Sunt determinată am o discuție cu cei care fac subiectele”
-
Modele de subiecte pentru Evaluarea de la clasa a II-a 2019, publicate de Ministerul Educației
-
Evaluare clasa a IV-a 2019 – Modele de subiecte la Limba română și Matematică, publicate de Ministerul Educației
-
Evaluare clasa a VI-a 2019 – Modele de subiecte transdisciplinare la Limbă și comunicare și la Matematică și Științe ale naturii
-
Evaluări sabotate de Ministerul Educației. Expertul în testare Dragoș Iliescu, analiză dură a rapoartelor de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2018
1 comment
Chiar dacă structura subiectelor nu se modifică, cred că nu era un efort prea mare ca pentru clasa a VI-a să publice modele de subiecte care să respecte programa școlară actuală. Programa din 2018 pentru clasa a VI-a nu mai este de actualitate. Biologia este la nivelul clasei a X-a. La matematică am văzut că pentru această generație de copii la Olimpiadă au fost subiecte mult mai grele decât în anii anteriori.
Eu încă nu m-am lămurit ce se așteaptă de la prima generație de clasa 0.