Evaluarea Națională, clasa a VI-a 2025. Elevii vor avea un test în plus – la comunicare, limba maternă

7.964 de vizualizări
Foto: © Robert Brown | Dreamstime.com
Elevii de clasa a VI-a care au studiat în limba maternă vor susține un test în plus, Limbă și comunicare — Limba maternă — 29 mai 2025, potrivit metodologiei publicate marți în Monitorul Oficial. Până în prezent doar elevii de clasele a II-a și a IV-a susțineau acest test la comunicare, limba maternă.

Elevii de clasa a VI-a vor susține 3 teste, potrivit calendarului și metodologiei privind desfășurarea evaluărilor naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2025, publicat în Monitorul Oficial. Testele care vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, având
specialitatea limba și literatura română, potrivit metodologiei.

Noua testare are loc pe 29 mai și este la comunicare – limba maternă. Această testare exista în vechea metodologie doar la clasele II și a IV-a, iar elevii abia la clasa a VIII-a mai aveau proba la limba maternă.

Structura testelor pentru clasa a VI-a, potrivit articolului 12 din ordinul de ministru:

a) primul test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” — Limba română;


b) al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” — Limba maternă;

c) al treilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Științe ale naturii”.

(2) Elevilor aparținând minorităților naționale, care au urmat cursurile în limba maternă, li se asigură testul care vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și
Științe ale naturii” atât în limba în care au studiat, cât și în limba română.

De precizat că evaluarea națională la clasa a VI-a este singura care nu face distincție în privința structurii testării, în funcție de ce limba în care au învățat elevii. Adică dacă la clasele a II-a și a IV-a testările se fac separat pentru minorităţile naţionale care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă, la clasa a VI-a, singura precizare este la Matematică și științele naturii.

Cât durează testele și care e structura

Art. 13. — Durata alocată rezolvării testelor de evaluare este după cum urmează:

– 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.

Art. 15. — (1) EN-2025 se desfășoară conform calendarului aprobat, în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei unități de învățământ.


(5) Responsabilitatea administrării la clasă a EN IV și a EN VI aparține administratorului de test, un cadru didactic care nu predă la clasa respectivă, conform procedurilor din Manualul de administrare.


(6) Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă și care are rolul de a susține procesul
de administrare a instrumentelor de evaluare, în conformitate cu Manualul de administrare.


(7) Manualul de administrare este elaborat de CNPEE, este transmis inspectoratului școlar județean/al municipiului București cu zece zile înainte de data primei EN programate
conform calendarului și cuprinde scenariul de administrare a acestora, împreună cu alte precizări referitoare la desfășurarea evaluării.

Art. 16. — (1) Sălile în care se susține EN-2025 sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei își desfășoară activitate a în mod obișnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz,
în funcție de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi în timpul administrării evaluării.

(2) Administratorul de test, cu sprijinul asistentului, pregătește evaluarea, urmărind așezarea obișnuită a elevilor în bănci, în sala lor de clasă.

(3) Înainte de începerea testului, administratorul de test realizează, într-o manieră motivantă, instructajul elevilor cu privire la proceduri și la importanța acestei evaluări.

(4) Fiecărui elev i se distribuie testul din ziua respectivă, pe care își scrie numele, prenumele și unitatea de învățământ.

(5) Înregistrarea și monitorizarea timpului de rezolvare a testelor se fac de către administratorul de test.

(6) Pe durata evaluării, administratorul de test asigură respectarea ordinii și a liniștii în sala de clasă.

(7) Se interzice administratorului de test să le ofere elevilor indicații referitoare la rezolvarea testelor, să facă modificări ale testelor sau să realizeze completări ale rezolvărilor testelor.

Art. 17. — (1) La încheierea timpului alocat rezolvării testului, administratorul de test recuperează testele de la elevi, conform procedurilor.

(2) La încheierea perioadei de administrare a fiecărui test, administratorii de test predau testele, pe bază de proces-verbal, președintelui comisiei de organizare și de administrare
a EN-2025 din unitatea de învățământ.

(2) Pentru EN VI, testele care vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, având
specialitatea limba și literatura română.

(3) În cazul elevilor care au urmat studiile într-o limbă a minorităților naționale, testele sunt evaluate de o echipă formată din două cadre didactice, având specialitatea limba și
literatura maternă.


(4) Pentru EN VI, testele care vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Științe ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea matematică, al doilea cu specialitatea fizică, al treilea cu specialitatea biologie.

(2) Evaluarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă.

Art. 24. — (1) Directorul unității de învățământ asigură încărcarea rezultatelor testelor în aplicația informatică dedicată și transmite fișele de evaluare și testele către cadrele didactice de la clasele a II-a, a IV-a, respectiv a VI-a, în vederea analizării rezultatelor împreună cu elevii și părinții/reprezentanții legali ai elevului. Scopul analizării rezultatelor este comunicarea punctelor tari și a aspectelor care necesită remediere/consolidare/
aprofundare în cazul fiecărui elev.

Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a VI-a
  • Limbă și comunicare — Limba română — 27 mai 2025
  • Matematică și Științe ale naturii — 28 mai 2025
  • Limbă și comunicare — Limba maternă — 29 mai 2025
Ordinul privind metodologia și calendarul Evaluărilor Naționale 2025 pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Foto: © Robert Brown | Dreamstime.com /
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:

ULTIMA ORĂ Calendarele pentru Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, publicate în Monitorul Oficial

Elevii de clasa a II-a vor avea la dispoziție 45 de minute pentru a rezolva subiectele la testele de la Evaluarea Națională 2025, cu 15 minute mai mult față de timpul alocat în anii trecuți / Structura testelor

OFICIAL La evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2025, elevii o să primească punctaje / Punctajele se pot echivala în note sau calificative și pot fi trecute în catalog, la solicitarea scrisă a elevului

3 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Manipularea datelor privind competențele digitale ale elevilor români, făcută de Ministerul Educației și Universitatea din București care prezintă „coafat” raportul internațional ICILS 2023 / Instituțiile au omis deliberat datele esențiale despre realitatea din școli: elevii români de clasa a VIII-a – ultimii din Europa în utilizarea eficientă a tehnologiei

Ministerul Educației și Universitatea din București au omis deliberat datele despre competențele digitale ale elevilor și pe cele care arată cât de rău stă țara noastră la capitolul alfabetizare informațională,…
Vezi articolul

Peste 80% dintre profesorii şi 70% dintre elevii participanți la un sondaj World Vision cred că şcolile trebuie redeschise și menținute închise doar în zonele cu risc crescut de infectare. Fundaţia solicită reluarea de urgenţă a şcolii fizice, mai ales pentru copiii vulnerabili

Peste 70% dintre copii, respectiv peste 80% dintre profesori consideră că şcolile ar trebui redeschise ori pot rămâne închise doar în zonele cu risc crescut de infectare. Asta arată datele…
Vezi articolul