Evaluarea Naţională clasa a II-a 2020. Modele noi de teste, publicate de minister după ce Edupedu.ro a semnalat că cele iniţiale erau vechi de 6 ani

106.903 vizualizări
SURSA: Edupedu.ro
Noile modele de teste pentru Evaluarea Naţională de la clasa a II-a au fost publicate pe site-ul oficial subiecte.edu.ro după ce pe 4 septembrie 2019 Edupedu.ro semnala faptul că teste vechi de 6 ani au fost publicate pe post de modele noi pentru Evaluarea la clasele a II-a și a IV-a 2020. Între timp, elevii învață după o programă școlară nouă, aşa că acele modele nu mai respectau cerinţele şi conţinuturile actuale.

Este pentru prima dată când sunt publicate modele noi de teste, din 2013 încoace, potrivit analizei datelor existente în arhiva de subiecte a ministerului Educaţiei.

Noile modele de teste pentru “evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a 2020” pot fi descărcate de aici:

Context: Edupedu.ro a scris la începutul lunii septembrie 2019 că Ministerul Educației a publicat, pentru clasele a II-a și a IV-a, modele de teste vechi de 6 ani și realizate conform unei programe școlare care nu mai este în vigoare. Modelele concepute de Centrul Național de Evaluare și Examinare au fost făcute publice pe portalul edu.ro sub titlul “NOU: modele de teste”.

La scurt timp după publicarea articolului, a dispărut de pe site-ul Ministerului Educației cuvântul “NOU”. Însă a rămas sintagma “Modele de teste” la a cărei accesare se descarcă modelele de subiecte din 2014, realizate după o altă programă decât cea în vigoare în prezent.

Paradoxal, aceleași modele de teste, care au fost realizate de CNEE ca model pentru evaluarea din anul școlar 2013-2014, au servit și anul trecut drept subiecte care să ajute învățătoarele să se pregătească pentru noul an școlar și pentru testarea de la final de an.

Modelele de teste pentru anul școlar 2013-2014, publicate iniţial, erau de pe vremea în care evaluarea se aplica doar în sistem pilot, dar elevii de clasele a II-a au începând din anul școlar 2014-2015 o nouă programă școlară aplicată. În prezent, înnoirea curriculară a ajuns să se aplice la clasa a VII-a. (Vezi aici aplicarea treptată, pe ani, a noilor programe școlare)

Amintim că evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea educației din 2011, în primii ani au fost pilotate, iar primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015. Rezultatele NU se pun în catalog, sunt confidențiale, nu stau la baza ierarhizării copiilor, trebuie comunicate fiecărui părinte în parte și pe baza lor profesorii trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare.

Scopul lor este să radiografieze în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători. În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale.

Ministerul Educației sabotează, însă, de ani de zile aceste evaluări – care arată clar efortul depus în clasă de profesori: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?

Deși realizate pe modelul testelor PISA, aceste evaluări de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu vin cu o prezentare la fel de sintetică și de clară a rezultatelor la nivel național cum realizează OECD; asta deși Centrul Național de Evaluare și Examinare ce realizează rapoartele EN II, IV, VI a fost până anul trecut exact instituția care a administrat și aplicarea testelor PISA în România și are formare OECD.

Concret, Ministerul Educației prezintă rezultatele evaluărilor în rapoarte de sute de pagini, cu o concluzie imposibil de înțeles de altcineva în afara experților în științele educației, ceea ce anulează unul dintre scopurile testării: verificarea de către părinți a nivelului de pregătire de la clasă, raportat la media națională.

Potrivit surselor Edupedu.ro, Centrul Național de Evaluare și Examinare refuză de ani de zile simplificarea procedurilor de corectare și notare a lucrărilor, ceea ce face ca acest proces să fie extrem de cronofag și îndepărtează profesorii de aceste testări.

Citește și:

1 comment
  1. Minunate aceste noi modele. Daca in primul model, cel de la romana, este clar scris de la inceputul cerintei sa dea un titlu textului si sa fie atenti la cum scriu textul, in cel nou cerinta cu titlul este formulata dupa spatiul de scris si atentionarea referitoare la cum scriu este pe pagina urmatoare. Sunt curioasa cum procedeaza copilul daca constata dupa verificare ca a gresit ceva. Cere alta foaie?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluare Națională 2023. Procedura de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe, publicată de ISMB. Părinții vor depune la școală o cerere înainte de organizarea simulărilor naționale. Model de cerere și documentele necesare

Procedura de egalizare a șanselor pentru elevii de deficiențe care susțin Evaluarea Națională și examenul de Bacalaureat 2023 a fost publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). Înainte de…
Vezi articolul

Simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat au loc de marți pentru toți elevii din județul Iași. Participă peste 14.000 de elevi din 220 de școli și licee. Rezultatele vor veni la începutul lunii februarie, anunță inspectoratul

În perioada 25-27 ianuarie, Inspectoratul Școlar Județean Iași organizează Simularea Evaluării Naționale și Simularea probelor scrise ale Examenului Național de Bacalaureat 2022, potrivit unui comunicat al instituției. Este vorba despre…
Vezi articolul

Rata de promovare la Evaluarea Națională a elevilor maghiari este de 77,09%, anunță Kelemen Hunor. Anul acesta elevii maghiari au susținut examenul după un curriculum diferențiat la limba și literatura română

Elevii claselor maghiare au susținut Evaluarea Națională după o curriculă diferențiată la Limba și literatura română. Rata de promovare în rândul elevilor maghiari este de 77,09%, a declarat Kelemen Hunor,…
Vezi articolul

VIDEO Rezultatele de la Evaluarea Națională 2024, prezentate de Ligia Deca: Creșterea notelor peste 5 la Matematică e de peste 26% față de simulare / Urmează să analizăm din nou discrepanța între numărul de elevi înscriși în clasa a VIII-a și cei care se înscriu la Evaluarea Națională

Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat că la Limba romană 77,6% dintre candidați au obținut note peste 5, în timp ce la matematică, 68,7% dintre note au fost peste 5.…
Vezi articolul