Evaluarea Naţională clasa a II-a 2020. Modele noi de teste, publicate de minister după ce Edupedu.ro a semnalat că cele iniţiale erau vechi de 6 ani

107.084 de vizualizări
SURSA: Edupedu.ro
Noile modele de teste pentru Evaluarea Naţională de la clasa a II-a au fost publicate pe site-ul oficial subiecte.edu.ro după ce pe 4 septembrie 2019 Edupedu.ro semnala faptul că teste vechi de 6 ani au fost publicate pe post de modele noi pentru Evaluarea la clasele a II-a și a IV-a 2020. Între timp, elevii învață după o programă școlară nouă, aşa că acele modele nu mai respectau cerinţele şi conţinuturile actuale.

Este pentru prima dată când sunt publicate modele noi de teste, din 2013 încoace, potrivit analizei datelor existente în arhiva de subiecte a ministerului Educaţiei.

Noile modele de teste pentru “evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a 2020” pot fi descărcate de aici:

Context: Edupedu.ro a scris la începutul lunii septembrie 2019 că Ministerul Educației a publicat, pentru clasele a II-a și a IV-a, modele de teste vechi de 6 ani și realizate conform unei programe școlare care nu mai este în vigoare. Modelele concepute de Centrul Național de Evaluare și Examinare au fost făcute publice pe portalul edu.ro sub titlul “NOU: modele de teste”.

La scurt timp după publicarea articolului, a dispărut de pe site-ul Ministerului Educației cuvântul “NOU”. Însă a rămas sintagma “Modele de teste” la a cărei accesare se descarcă modelele de subiecte din 2014, realizate după o altă programă decât cea în vigoare în prezent.

Paradoxal, aceleași modele de teste, care au fost realizate de CNEE ca model pentru evaluarea din anul școlar 2013-2014, au servit și anul trecut drept subiecte care să ajute învățătoarele să se pregătească pentru noul an școlar și pentru testarea de la final de an.

Modelele de teste pentru anul școlar 2013-2014, publicate iniţial, erau de pe vremea în care evaluarea se aplica doar în sistem pilot, dar elevii de clasele a II-a au începând din anul școlar 2014-2015 o nouă programă școlară aplicată. În prezent, înnoirea curriculară a ajuns să se aplice la clasa a VII-a. (Vezi aici aplicarea treptată, pe ani, a noilor programe școlare)

Amintim că evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea educației din 2011, în primii ani au fost pilotate, iar primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015. Rezultatele NU se pun în catalog, sunt confidențiale, nu stau la baza ierarhizării copiilor, trebuie comunicate fiecărui părinte în parte și pe baza lor profesorii trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare.

Scopul lor este să radiografieze în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători. În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale.

Ministerul Educației sabotează, însă, de ani de zile aceste evaluări – care arată clar efortul depus în clasă de profesori: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?

Deși realizate pe modelul testelor PISA, aceste evaluări de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu vin cu o prezentare la fel de sintetică și de clară a rezultatelor la nivel național cum realizează OECD; asta deși Centrul Național de Evaluare și Examinare ce realizează rapoartele EN II, IV, VI a fost până anul trecut exact instituția care a administrat și aplicarea testelor PISA în România și are formare OECD.

Concret, Ministerul Educației prezintă rezultatele evaluărilor în rapoarte de sute de pagini, cu o concluzie imposibil de înțeles de altcineva în afara experților în științele educației, ceea ce anulează unul dintre scopurile testării: verificarea de către părinți a nivelului de pregătire de la clasă, raportat la media națională.

Potrivit surselor Edupedu.ro, Centrul Național de Evaluare și Examinare refuză de ani de zile simplificarea procedurilor de corectare și notare a lucrărilor, ceea ce face ca acest proces să fie extrem de cronofag și îndepărtează profesorii de aceste testări.

Citește și:

1 comment
  1. Minunate aceste noi modele. Daca in primul model, cel de la romana, este clar scris de la inceputul cerintei sa dea un titlu textului si sa fie atenti la cum scriu textul, in cel nou cerinta cu titlul este formulata dupa spatiul de scris si atentionarea referitoare la cum scriu este pe pagina urmatoare. Sunt curioasa cum procedeaza copilul daca constata dupa verificare ca a gresit ceva. Cere alta foaie?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Simulare Evaluare Națională 2023. Subiecte și bareme la limba și literatura română și matematică din județul Bacău. Pentru Subiectul B. 1., la care se cerea numărul diftongilor dintr-o propoziție, răspunsul corect este 4 diftongi

Elevii din clasa a VIII-a din județul Bacău au susținut pe 13 și 14 februarie probele scrise la Limba și literatura română și Matematică din cadrul simulării județene a Evaluării…
Vezi articolul

EXCLUSIV Mircea Miclea: Rezultatele de la Evaluarea Națională reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului, oglindesc efortul părinților de a asigura meditații și ocolesc deficitele din ultimii 2 ani. Ce nu au putut cosmetiza este diferența mult prea mare dintre mediul rural și mediul urban. Copiii din rural au obținut de 3 ori mai multe medii sub 5 decât cei din urban

Rezultatele obținute de elevi la Evaluarea Națională 2022, cu un procent al mediilor peste 5 care a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în…
Vezi articolul