Evaluarea la clasa a VI-a 2019: Începe testarea elevilor la Limbă și comunicare

5.763 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Elevii de clasa a VI-a încep astăzi Evaluarea națională, cu testarea la Limbă și comunicare. Proba este transdisciplinară, elevii fiind testați la Limba română și prima Limbă străină învățată în școală. Subiectele de la evaluarea națională la clasa a VI-a sunt concepute de Ministerul Educației, iar elevii au 60 de minute la dispoziție să le rezolve. Elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale dau examen și la limba maternă.

Rezultatele de la aceste evaluări nu se trec în catalog; scopul evaluării de la clasa a VI-a este preorientarea școlară a copilului către un anumit tip de liceu.

Cum se desfășoară evaluarea la clasa a VI-a – Regulile testării

Testele pentru Evaluarea Națională la clasa a VI-a sunt concepute de Centrul Național de Evaluare și Examinare, instituția din subordinea Ministerului Educației care realizează subiectele pentru toate examenele naționale.

Subiectele sunt împărțite în fiecare clasă de către un profesor care nu predă la clasa respectivă. El este asistat, pe toată durata celor 60 de minute, de un alt profesor care de asemenea nu are ore la copiii pe care îi supraveghează.

Sălile în care se susține Evaluarea Națională sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei învață în mod curent. Fiecare elev primește foaia de test, pe care trebuie să își scrie numele, prenumele și școala. La încheierea timpului alocat rezolvării testului, profesorul supraveghetor recuperează testele de la elevi și le predau, pe bază de proces-verbal, președintelui comisiei care este directorul sau directorul-adjunct.

Calendar Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019
  • 22 mai 2019: Limba și comunicare
  • 23 mai 2019: Matematică și Științe ale Naturii
Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019

Limba și comunicare – Limba engleză

 

 

 

Limbă și comunicare – Franceză
Limbă și comunicare – Germană
Limbă și comunicare – Italiană
Limbă și comunicare – Spaniolă
Matematică și Științe ale Naturii
Vezi aici toate modelele de teste, precum și subiectele din anii trecuți
Ce spune Legea Educației despre evaluarea de la finalul clasei a VI-a:

Art. 74 – (4) La finalul clasei a VI-a, toate școlile, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, organizează și realizează evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinarelimbă și comunicare, matematică și științe. Proba de limbă și comunicare va cuprinde limba română și limba modernă I, iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă. Rezultatele evaluărilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și pentru preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluării și planurile individualizate de învățare se comunică părinților elevilor și sunt trecute în portofoliul educațional al elevului.

Informații de background – Ce se întâmplă cu rezultatele

Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a VI-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către învățător, care trebuie să îi spună acestuia și cum anume să lucreze pe timpul vacanței de vară cu cel mic, pentru a acoperi eventualele lacune.

Scopul evaluării de la clasa a VI-a este de a vedea în ce măsură copiii și-au însușit informațiile prevăzute în programa școlară, dar și de a le da o primă idee asupra liceelor sau școlilor profesionale care le-ar fi cele mai potrivite.

Deși se desfășoară la nivel național de 4 ani, aceste evaluări sunt extrem de slab folosite și comunicate de către Ministerul Educației: instituția nu a format profesorii astfel încât aceștia să aibă în mod concret seturi de exerciții, de îndrumări pe care să le dea părinților pentru a lucra cu copiii acasă pe timpul vacanței de vară, nu a realizat nici până la această oră un model național de portofoliu educațional în care aceste rezultate trebuie trecute – conform legii educației în vigoare din 2011, nu a făcut publică niciodată semnificația rezultatelor la nivel macro.

Un alt semn al indiferenței cu care Ministerul tratează evaluările de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a stă chiar în modelele de subiecte publicate acum de instituție: sunt subiectele propriu-zise de anii trecuți. Nici un efort de realizare a unor modele noi.

Ghid despre Evaluarea la clasa a VI-a:

Brosura Evaluare Clasa VI

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației încurajează declarațiile pe propria răspundere cerute de profesori pentru raportarea testelor făcute acasă: Dacă părinții sunt de acord, nu mi se pare deloc un lucru rău. Dacă mergem pe ideea că suntem o țară de iresponsabili nu ajungem niciunde / Implicațiile juridice ale unei asemenea declarații

“Dacă mergem pe ideea că suntem o țară de iresponsabili, nu ajungem niciunde”, astfel a comentat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cazul profesorilor care folosesc declarația pe propria răspundere pentru raportarea…
Vezi articolul

Daniel Funeriu, despre legalizarea mitei în universități: PSD administrează intelectualilor de calitate fix ceea ce Piața Victoriei administra PSD-ul în 10 august

“Studenților şi profesorilor deştepți le rămâne o singură variantă, dacă nu vor să-şi distrugă viitorul: să plece din țară”, spune fostul ministru al Educației Daniel Funeriu. Amintim că Guvernul Dăncilă…
Vezi articolul

Rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor – amendament al sindicatelor din învățământ la proiectul legii Deca

Sindicatele din Educație solicită ca rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor, potrivit amendamentelor trimise Ministerului Educației. În documentul obținut de…
Vezi articolul