Evaluarea la clasa a II-a: Care sunt regulile testării și cât timp au copiii la dispoziție să rezolve subiectele

28.153 de vizualizări
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev
Foto: Freepik.com
Evaluarea națională la clasa a II-a începe marți, 7 mai. Copiii vor susține testarea la Limba română scris, citit și la Matematică. Elevii de clasa a II-a vor avea la dispoziție 30 de minute pentru a rezolva subiectele, în fiecare zi de testare. Subiectele sunt concepute de instituția din subordinea Ministerului Educației care realizează cerințele pentru toate examenele școlare. La aceste evaluări, subiectele sunt pe modelul testelor PISA, potrivit regulilor de testare.

Sălile în care se va desfășura evaluarea națională la clasa a II-a sunt, de regulă, sălile de clasă în care elevii învață în mod obișnuit. “Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcție de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care ar putea influența desfășurarea probelor”, a precizat Ministerul Educației.

Calendar Evaluarea Națională clasa a II-a 2019

7 mai 2019: Limba română – Scris
7 mai 2019: Limba maternă – Scris
8 mai 2019: Limba română – Citit
8 mai 2019: Limba maternă – Citit
9 mai 2019: Matematică
10 mai 2019: Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit

Cum se desfășoară Evaluarea Națională la clasa a II-a

Evaluarea Națională la clasa a II-a se desfășoară în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei școli. Testarea se susține în clasele în care învață în mod normal copiii. Elevii de clasa a II-a au 30 de minute timp alocat pentru rezolvarea subiectelor, la fiecare testare.

Subiectele sunt împărțite chiar de învățătorul de la clasa respectivă, care este asistat pe toată durată evaluării de un al doilea profesor, care nu predă la acea clasă. Elevii se vor așeza în bănci așa cum obișnuiesc să o facă zilnic, subiectele fiind concepute pe 2 numere.

Înainte de începerea testului, învățătorul le spune copiilor care sunt regulile evaluării. În momentul în care primesc testele, elevii trebuie să își scrie pe foaia de evaluare numele, prenumele și școala.

Învățătoarelor le este interzis să le dea copiilor indicații despre rezolvarea subiectelor, să modifice testele sau să completeze rezolvările testelor.

La încheierea celor 30 de minute de evaluare, învățătoarea ia foile de test de la copii și le predă, pe bază de proces-verbal, directorului școlii, care este președintele comisiei de organizare a evaluării în școală.

Subiectele de la evaluarea la clasa a II-a trebuie îndeplinească următoarele condiții, potrivit regulilor de Evaluare, definite în metodologie:

  • să aibă un nivel mediu de dificultate
  • “să fie formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu”
  • să aibă un “format asemănător celui al evaluărilor internaționale”

Cine corectează testele de la clasa a II-a

Lucrările scrise de elevii de clasa a II-a sunt evaluate în școală, de către profesorii din respectiva unitate școlară. Fiecare test este evaluat și notat de către două cadre didactice, dintre care unul este învățătorul de la clasă.

Testele de la clasa a II-a trebuie să fie corectate în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă.

Ce se întâmplă cu rezultatele de la evaluarea națională la clasa a II-a

Rezultatele obținute de fiecare elev de clasa a II-a nu se afișează, nu se anunță public și nu se trec în catalog. Rezultatele de la evaluarea națională la clasa a II-a le sunt comunicate de către învățătoare părinților, individual.

Scopul evaluărilor este de a arăta în ce măsură și-au însușit copiii elementele de bază prevăzute de programa școlară și de a-i ajuta pe cei care au lacune să le remedieze, pe timpul verii.

Pe baza acestor teste, învățătoarele trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare, adaptate fiecărui elev la care a identificat probleme. Planurile trebuie comunicate părinților, pentru a fi parteneri în procesul de învățare.

Planul individualizat de învățare este un “instrument fundamental de remediere/dezvoltare/orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării”, prevede metodologia. Actul aprobat prin ordin de ministru precizează că “decizia privind elaborarea planului individualizat de învățare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele și observațiile înregistrate de-a lungul parcursului educațional al elevului”.

“După informarea părinților/reprezentanților legali, se întocmește un proces-verbal, în care aceștia semnează pentru luarea la cunoștință a informațiilor referitoare la rezultatele elevului la EN și, după caz, la măsurile prevăzute în planul individualizat de învățare”, se mai arată în metodologie.

Modele de subiecte pentru Evaluarea Națională clasa a II-a 2019
Modele de teste Matematică clasa a II-a
Modele de teste Matematică clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Scris clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Scris clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Citit clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Citit clasa a II-a
Modele de teste Limba maternă – Scris clasa a II-a
Modele de teste Limba maternă – Citit clasa a II-a
Modele de teste Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit clasa a II-a

De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.

Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.

Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere? În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale.

Vezi mai jos o broșură informativă despre Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, realizată de Mișcarea Populară:

Brosura Evaluare Clasa II

Citește și:

2 comments
  1. Buna ziua! Rog reevaluarea subiectelor de la casa a II-a deoarece timpul alocat de 30 minute nu este suficient. Sunt deacord cu evaluarile, dar subiectele si timpul alocat sa fie corect corelate. De ce s-a aglomerat materia la clasele mici, de ce fugarim acesti copii prin materie? Nu e timp suficient pentru consolidare. Iar la evaluare sunt 12 intrebari cu enunturi destul de mari si dureaza sa citesca, sa inteleaga problemele si apoi sa redacteze rezolvarile. Credeti-ma ca e o presiune mult prea mare pe umerii acestor copii. Oare noi adultii ne incadram in cele 30 minute? Eu zic ca suntem putin care ne incadram. Si nu inteleg de ce cadrele didactice cu toate ca simt presiunea nu isi exprima puntul de vedere si inghit toate modificarile chiar daca sunt eronate. Multumesc!

  2. Interesant !
    Totuși proceduri pentru anul acesta NU SUNT ! Nici măcar o precizare că se aplică procedurile de anul trecut !!!

    Manual de proceduri pentru administrarea
    Evaluărilor Naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2017-2018

    Avem manual pentru anul acesta ? Sau vine mâine ?! Sau nefiind ne considerăm în 2018 ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Școala să fie ultima închisă, cum se întâmplă în Franța sau în Anglia. Am fost și eu de acord cu scenariul galben pentru școli când municipiul a intrat în roșu – inspectorul școlar din județul care a decis în premieră menținerea deschisă a școlilor la atingerea incindenței de 3 la mie

“Atunci când Bistrița a intrat în scenariul roșu, am fost și eu de acord cu scenariul galben pentru școli fiindcă informațiile venite de la conducerea Direcției de Sănătate Publică arătau…
Vezi articolul

OFICIAL Peste 1.600 de directori de școli au fost schimbați cu persoane numite „în interesul învățământului”, prin decizii ale inspectoratelor școlare. Doar pentru 300 dintre ei motivul schimbării a fost „deficiențe de management”

Peste 1.600 de directori și directori adjuncți de școli au fost schimbați din funcții în luna august, reprezentând 18.5% din totalul posturilor de conducere din sistemul preuniversitar de învățământ, potrivit…
Vezi articolul
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani

Banii pentru Educație, în „România Educată”: Creșterea finanțării școlilor care au elevi din medii defavorizate / Facilități pentru ca firmele să-și dezvolte creșe pentru angajați / Burse mai mari pentru elevii din rural

Raportul România Educată propune adăugarea unui coeficient la costul standard per elev pentru finanțarea școlilor defavorizate și posibilitatea actualizării pe parcursul anului, în situațiile în care apar creșteri salariale. Coeficientul…
Vezi articolul