Evaluarea cadrelor didactice pentru felul în care au desfășurat orele online se realizează până la 31 august, anunță ministrul Educației

39.594 de vizualizări
FOTO: gov.ro
Evaluarea cadrelor didactice pentru felul în care au desfășurat orele online se realizează până la 31 august, anunță ministrul Educației, Monica Anisie, potrivit RFI. Aceasta a declarat că a modificat fișa postului cadrelor didactice tocmai pentru a prinde în document și evaluarea asupra orelor online făcute cu elevii în acest an.

Rep.: Sunteți optimistă că va crește calitatea acestor cursuri online? Rezistența unor profesori din sistemul de învățământ e foarte mare și știți bine acest lucru.

Monica Anisie: Eu zic că întotdeauna este loc de mai bine și de aceea, această formare a profesorilor sper să îi mobilizeze, în așa fel încât începând cu anul școlar și universitar 2020-2021 să se realizeze lecții de calitate, fie lecții față în față, fie lecții online.

Rep.: Va exista vreo formă de evaluare a profesorilor, în privința școlii online?

Monica Anisie: Bineînțeles că va exista o formă de evaluare. A existat și acum. Am avut un ordin de ministru, prin care am modificat inclusiv fișa de evaluare a profesorilor.

Rep.: Cine face această evaluare?

Monica Anisie: Conducerea unității de învățământ, Consiliul de Administrație.

Rep.: Și vi se pare că evaluările de până acum au fost făcute corect?

Monica Anisie: Această evaluare se realizează până la data de 31 august, când se încheie anul școlar.

Pe 19 mai 2020 ministerul Educației a publicat în Monitorul Oficial noua fișa-cadru a postului pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar. Noile atribuții prevăd obligații ce țin de învățarea-predarea și evaluarea elevilor în mediul online.

Astfel cadrele didactice au primit atribuții obligatorii prin fișa postului în privința proiectării lecțiilor online, a construirii unor instrumente de evaluare aplicabile online.

Suplimentar, în afară de modificările care țin de activitatea didactică online, noua fișă a postului introduce și sarcina profesorului de a organizarea și desfășura activități prin participare la acțiuni de voluntariat, precum și aceea de a se implica în prevenirea și combaterea violenței și bullyingului în mediul școlar și/sau în mediul online.

Iată modificările făcute în Fișa-cadru:

Atribuțiile specifice postului se modifică la capitolul 1, Proiectarea activității – elemente de competență, prin adăugarea a două elemente noi, după cum urmează:

1.6. proiectarea activităților-suport pentru învățarea în mediul online

1.7. Proiectare a instrumentelor de evaluare aplicabile online

Punctul al doilea, „Realizarea activităților didactice curriculare” are o atribuți în plus:

2.4. Organizarea și desfășurarea activităților didactice curriculare în mediul școlar și online

La punctul 3 care prevede „Realizarea activităților didactice extracuriculare”, cadrele didactice au primit de acum și următoarele sarcini:

3.2 Organizarea, coordonarea sau și desfășurarea activităților extracuriculare în mediul școlar, extra școlar și mediul online
3.4 Organizarea și desfășurarea de activități prin participare la acțiuni de voluntariat

Punctul 4. Evaluarea rezultatelor învățării conține și acesta o modificare:

4.3. Elaborarea și aplicarea unor instrumente de evaluare a activității online

Capitolul care prevede „Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii unității școlare” a fost completat cu două noi subpuncte, drept atribuții suplimentare față de cele din vechea fișă-cadru.

7.6. Promovarea de activități de învățare interactivă prin utilizarea unor instrumente realizate cu ajutorul tehnologiei

7.7 Implicarea în prevenirea și combaterea violenței și bullyingului în mediul școlar și/sau în mediul online

Redăm modelul de Fișă-cadru publicat în Monitorul Oficial:

 

Pentru o comparație, aici poate fi consultată fișa-cadru inițială:

FOTO: gov.ro


23 comments
  1. As dori sa evaluez si eu cateva cadre femenine, sa vina la mine la ferma in Baragan. Am cai, vaci, oi, 3 ha cu lavanda, 45 ha cu porumb etc.

    1. Valica, ai gresit “saitu”. Aicea e scrise chestii cu scoli. Nu stii tu d-astea. Trage ivaru la grajd, cata-ti o perina s-un opait si cocoata-te-n fan la somn. Si cand s-o miji de ziua, ia-o catinel la picior si masoara-ti campurili. Oi, vaci, ai si masculine sau doar femenine?

      1. B, du bist rautacios. 🙂 Evalueaza si Valica ce poate. E simpatic si oricum are criterii de evaluare mult mai simple si mai corecte decat nimeni. Eu inca ma mai gandesc cum bifez acolo punctaj la voluntariat pentru perioada evaluata cat am predat online din patul meu de acasa in izolare pandemica. Sa mor de nu trec curentul, telefonul si abonamentul la internet la chestiuni voluntare:) Sa vad cum ma combate scoala.

  2. Doamna ministru e departe de lumea invatamantului romanesc. Crede ca invatamantul romanesc se poate face la telefon. Majoritatea elevilor au la dispozitie doar un telefon nici vorba de laptop,…,. Cand au cerut situatia elevilor care nu au mijloace de realizare a orelor online au spus canu trebuie sa luam in calcul elevii care au telefon. Asa spera doamna ministru sa se realizeze orele online CU TELEFONUL. Despre profesori ce sa spunem, sa se descurce cum da domnul, daca mai are si 2 copii atunci face acasa un centru IT.

  3. Păi stați așa, nu ați auzit? Ne formăm în cascadă! Mai întâi se formează 15 formatori, care vor forma 50, care vor forma 100, etc. Până ne vine nouă rândul moare și covidul!

  4. Mai credeti ceva din ce spune?
    Abramburica era nimic pe lângă ea.
    Concret până acum avem ,,Nimica” Anisie.

  5. Nu știu.Dar parca fata de alții e mai liniștită.Incepuse ea prost cu ascultatul pe la uși că o țață dar acum întreabă pe toată lumea cum crede că e mai bine, ascultă,implementează și acele centre pilot de care nu avem nevoie dar macar încearcă ceva bun.Adica…face multe lucruri pe care alții nu le-au făcut.
    Ce nu îmi place este faptul că încă nu pune la bătaie cursuri in care sa se facă o perfecționare reală.

    1. E total linistita pentru ca e pe dinafara. Analizati putin ultimul an, luati-i declaratiile, ca de facut n-a facut nimic, si apoi mai ganditi-va. Daca eu implementez un pom in mijlocul strazii ma laudati pentru asta? Ca n-avem nevoie de el acolo!

    1. Părerea mea, care nu contează, e că ar fi bine să susțină anul acesta examenul de Titularizare doar absolvenții, astfel încât să nu piardă șansa, la multe discipline inexistentă, de a se titulariza. Iar noi, ceilalți, care obținem peste 7 an de an, să nu mai îngroșăm rândurile dată fiind situația…
      Repet, e opinia mea invizibilă.

  6. Cadrele didactice au muncit incepad cu 11 martie 2020 in conditii atipice , din greu , cu responsabilitate si rezultate bune ! Merita nota 10 !

  7. Atribuții cat încape pentru salarii la nivel de zilier în agricultură. Rupti în curs, dar cu fire de învățământ on-line la standarde europene…
    Pana nu va platiti profesorii la standarde europene, aveti resursa educațională pe care o platiti la venituri de zilier…

    Nu poti cere performanțe în plus până nu plătești adecvat performanta

    PLATITI PROFESORII în funcție de importanta socială a muncii lor si studiile cerute

    1. Cinci zile de surpaveghere EN si BAC au valorat 126 lei, bani care s-au dus pe consultatia ORL,pentru o boala agravata de la curentul in care a stat profesorul in sala de examen.

      1. Eu am fost asistent la toate cele 3 probe de bacalaureat, plus evaluator. Nu am primit niciun ban pentru asta și am avut capul cât banița de la curentul în care am stat. La evaluare nu am primit nici măcar o cafea, în condițiile în care am plecat de acasă la 6.30 și m-am întors la 19.

    2. Domnul ala care vrea Romania educata si-a bazat campania electorala si pe discursul in care promitea ca va face 5 clase de ierarhizare salariala: necalificati-calificati-studii medii-studii superioare si studii postuniversitare. Nu am vazut nimic in acest sens si in continuare, eu, profesorul titular de 17 ani am salariul cat femeia de serviciu cu 10 clase de la primarie. Eu propun, de banii astia, sa-i schimbati fisa postului( e la moda acum sa faci asta cu japca) si sa o puneti pe doamna cu spalatul wc-urilor sa predea online elevilor. Eu m -as angaja bucuros in locul ei: primesc toate ustensilele de la angajator, nu aduc tot de acasa, plec linistit acasa, nu-mi bat capul cu avize, acorduri ale parintilor, rapoarte, hartogaraie, responsabilitati si trageri la raspundere si in plus, as avea viata de familie si sociala. Nu as corecta teme la ora 23:00. Ce spuneti de idee, domnule care vrea un lucru bine facut in tara asta?

        1. Mic sau mare, e conform grilei. O puteti consulta public. Intrebarea este: chiar asa de mare sa fie salariile pe care si le voteaza in primarii?

  8. Mi-a plăcut raspunsul doamnei ministru la întrebarea dacă pâna acum evaluarea s-a făcut corect.
    În altă ordine de idei, nu are loc nicidecum perfecționarea cadrelor didactice în vederea predării online. Cel puțin nu până acum. Și nici nu am auzit că s-ar plănui ceva. Inspectoratele tac. Ce dacă s-a modificat fișa de evaluare? Toată lumea o să bifeze că a predat online, că s-a adaptat la toate cele și cu asta basta. Halal măsuri a luat doamna ministru! Oare când va dispărea din peisaj? Știu că se poate și mai rău, dar eu sper la mai bine.

    1. Eu inca astept formarea online pe care isi bazeaza noile baxaconii online. Uite-asa, numa’ de-a dracu’. Cica prin CCD?:)) O parte din CCD-uri sunt inchise, o parte sunt angrenate in mobilitate si marea lor parte in rest au doar cursuri cu plata de sute de lei pentru cursuri ce nu au tangenta cu predarea online. Doamna in ce lume traieste. Nicio probleme, maine revine cu un comunicat cum ca ea nu a zis niciodata asa ceva.

      1. Păi stați așa, nu ați auzit? Ne formăm în cascadă! Mai întâi se formează 15 formatori, care vor forma 50, care vor forma 100, etc. Până ne vine nouă rândul moare și covidul!

      2. Mie cel mai mult imi place, in fisa postului facuta de NIMENI, “sarcina” urmatoare: “organizarea si desfasurarea de activitati prin participare la actiuni de voluntariat”. “Deci” eu imi atribui singur “sarcina” de a ma gandi la, de a organiza si de a desfasura o pânda voluntara daca Internetu’ s-ascunde prin padurile patriei si nu ajunge la prietena lui, tableta.

        1. Eu am spus-o : trec curentul, netul si telefonul la voluntariat:) Mi-a dat asa ceva statul? Nu. Deci am adus de acasa, deci am donat, deci am dat cu propria vointa, deci am facut voluntariat. 🙂 Deci nimeni…………..deci nimeni……nu ma poate contrazice….. Deci… Aaaaa …..deci…..internetul meu voluntar a i ntrat in telefonul meu, dar nu chiar asa voluntar pana nu am platit factura la ION, deci…asa, mai….semivoluntar….deci…conform caietului…de matematica…deci cred ca internetul a intrat pana la urma in telefon voluntar de frica tebletei. Deci….uite…si eu pot fi ministru. Nimeni nu a zis ca nu pot fi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii care și-au echivalat titlul de doctor cu gradul didactic I nu primesc sporul de doctorat, indiferent de data la care au obținut titlul / Prevederea se aplică și profesorilor cu funcții de conducere din ISJ-uri, CCD-uri și școli

Profesorii care au obținut gradul didactic I prin echivalarea cu titlul științific de doctor nu primesc sporul de doctorat, indiferent de data la care au dobândit titlul. Aceeași prevedere se…
Vezi articolul

Cu 60 de ore înainte de greva generală a profesorilor, Ministerul Educației anunță că ia „toate măsurile legale din domeniul său de competență“ pentru a evita declanșarea conflictului de muncă pe 22 mai

Vineri seara, cu 60 de ore înaintea debutului primei greve generale din ultimii 17 ani, din Învățământ, Ministerul Educației anunță într-un comunicat de presă că „ia toate măsurile prevăzute de…
Vezi articolul

Predarea matematicii în învățământul primar. 71% dintre profesori spun că e o provocare să facă față elevilor cu niveluri diferite de abilități la matematică și își doresc cursuri de formare pe acest subiect – Studiu

O mare majoritate a profesorilor (71%) consideră că a face față diferitelor niveluri de abilități ale elevilor reprezintă o provocare și își doresc cursuri de formare privind modul de abordare…
Vezi articolul