A doua serie de elevi va marți susține primul test de evaluare standardizată la matematică sau istorie. Este vorba despre elevii claselor a II-a, a IV-a, a VII-a și a IX-a. Luni, peste 40.000 de elevi de clasele a II-a, a V-a și a VI-a din cele 329 de școli alese de minister au dat primul test la matematică, pe un dispozitiv electronic, în cadrul proiectului pilot al evaluării standardizate.
- Ministrul Educației a declarat la TVR că testele Brio nu ar fi trebuit omologate: „Nu există obligativitate din acest punct de vedere legal, care este singurul care contează, pentru omologarea testelor.” – Mai multe detalii aici.
- Într-un interviu la Euronews, acordat joi seara, ministrul Educației a declarat că „există omologare încă de anul trecut pentru aceste teste, din partea direcțiilor de specialitate.”
- Amintim că unii elevi au fost rugați să vină cu tablete și telefoane inteligente de acasă pentru a susține testarea standardizată pilot, potrivit surselor Edupedu.ro.
- Unele dintre școlile participante la testarea standardizată pilot le-au transmis părinților că testul pe platforma privată ar fi obligatoriu și că nu se va folosi internetul școlii, ci conexiunea proprie a dispozitivului personal.
- Ministrul Educației a precizat că nu există sancțiuni pentru neparticiparea la această testare standardizată. Pe larg aici: Testarea standardizată la Limba română și Matematică, organizată în 329 de școli, în perioada 30 mai – 10 iunie, nu este obligatorie pentru elevi
Luni a fost prima zi în care peste 40 de mii de elevi au susținut evaluarea standardizată la matematică, un test de 30 de minute pentru elevii de clasa primară și 60 de minute pentru cei de gimnaziu și liceu. Evaluarea s-a dat pe dispozitive electronice, fie tabletă sau smartphone ale elevilor, aduse de acasă, sau pe calculatoarele școlii.
Ministrul Educației a spus într-un interviu la TVR, că “peste 40 de mii de teste de matematică la cls III-a, a V-a și a VI-a au fost administrate luni, în prima zi de testare standardizată. Dintre aceștia, 31.000 de copii au completat și un chestionar de satisfacție, iar 98% dintre ei apreciază faptul că au fost administrate digital și au putut să își folosească telefoanele. Atâta vreme cât copiii, singuri, îți răspund la acest chestionar de satisfacție, înseamnă că a fost un lucru bun, că dincolo de rezultatele care sunt foarte importante pentru profesori, ei recunosc că este foarte prietenoasă această evaluare”, a subliniat ministrul Educației.
Calendarul testării standardizate
- Matematică/Istorie
30 Mai: Clasele a III-a, a V-a și a VI-a
31 Mai: Clasele a II-a, a IV-a, a VII-a și a IX-a
2 Iunie: Clasele I, a X-a și a XI-a
- Limba română
3 Iunie: Clasele a III-a, a V-a și a VI-a
6 Iunie: Clasele a II-a, a IV-a, a VII-a și a IX-a
7 Iunie: Clasele I, a X-a și a XI-a
8 Iunie: Reprogramări pentru sesiunile de testare care nu s-au putut efectua.
Cum se desfășoară examenul
Testarea standardizată se ține în timpul orelor de curs, pe dispozitive electronice ce trebuie conectate la internet pentru a accesa platforma Brio. Vor fi teste grilă cu 4 răspunsuri prestabilite și 1 răspuns corect, iar elevii vor bifa doar rezultatul.
Elevii claselor primare vor avea la dispoziție 30 de minute pentru a rezolva testul, iar cei de gimnaziu și liceu, câte 60 de minute.
Accesarea sesiunii de testare se va face folosind pagina dedicată, accesibilă în orice browser web. Elevii vor fi îndrumați de un cadru didactic, care va acorda asistență tehnică, potrivit ordinului de ministru. Însă au fost cazuri semnalate pe adresa redacției Edupedu.ro, în care unii elevi au fost rugați să vină cu tablete și telefoane inteligente de acasă pentru a susține testarea standardizată pilot.
Interpretarea rezultatelor evaluării
Rezultatele testării sunt generate la finalul testului.
Raportul de evaluare este prezentat sub forma unui scor care poate varia între 0 (foarte slab) și 100 (foarte competent). Cu cât scorul este mai mare, cu atât el indică un nivel de cunoștințe și competențe mai ridicat.
Scorul este un „scor-centilă”: el arată cum se compară elevul testat cu toți ceilalți copii din România care parcurg aceeași clasă ca și el. De exemplu, pentru un elev care se află la centila 70 (a obținut scorul 70), înseamnă că 30% dintre elevii din România (de acea vârstă sau clasă) sunt mai buni decât el în timp ce 70% sunt mai slabi sau egali cu el. Totodată, un copil care are centila 90 (scorul 90) are în fața sa doar 10% din populația școlară comparabilă iar 90% dintre elevii de aceeași clasă sunt mai slabi decât el – acesta este un scor foarte bun – potrivit explicațiilor din document.