Evaluare Națională clasa a II-a. Elevii minorităților naționale susțin proba de Limbă și comunicare – citit – Limba maternă

203 vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Miercuri, 15 mai, elevii care aparțin minorităților naționale participă la proba de Limbă și comunicare – citit – Limba maternă, din cadrul Evaluării Naționale de la clasa a II-a, potrivit calendarului oficial. Marți, 14 mai, elevii de clasa a II-a susțin proba de Limbă și comunicare – citit – Limba română.

„Probele au o structură și caracteristici de evaluare similare celor administrate în anii anteriori. Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător evaluărilor internaționale și implică un nivel mediu de dificultate.

Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat (EN II), respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat (EN IV și EN VI).

Testele sunt evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile de evaluare constituite la nivelul acestora, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test”, potrivit Ministerului Educației.

Joi, 16 mai, va avea loc proba la matematică și științe ale naturii, în timp ce vineri, 17 mai, se va desfășura ultima probă din cadrul EN II (Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale), susținută de elevii aparținând minorităților naționale.

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.

Calendar Evaluare Națională clasa a II-a
  • 13 mai – Limbă și comunicare – scris – Limba română
  • 13 mai – Limbă și comunicare – scris Limba maternă
  • 14 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba română
  • 15 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba maternă
  • 16 mai – Matematică și Științe ale naturii
  • 17 mai – Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale

Cu o zi înainte de Evaluarea Națională de clasa a II-a, Ministerul Educației anunță că rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală, care le va da profesorilor și învățătorilor acces rapid la date și la rapoartele pe clasă

Într-o declarație pentru Edupedu.ro, pe 8 mai 2024, Marian Șuță, director general al Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, a spus că nu va fi digitalizată corectarea pentru evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, după cum a declarat pentru Edupedu.ro: „Anul acesta nu sunt noutăți. În viitoarea metodologie vor fi, dar anul acesta nu. Corectarea se va face normal, cum s-a făcut și anul trecut, în școală: un evaluator de la clasă și un alt cadru didactic. Corectarea clasică, la fel ca anul trecut”, a spus Marian Șuță.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a II-a, citire. Elevii au primit un text din „Fetița care l-a luat pe „Nu” în brațe”, adaptare după Octav Pancu-Iași
BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională clasa a II-a – Limbă și comunicare – scris. Elevii au avut de redactat un text din 6 propoziții în care să prezinte o întrecere de jocuri sportive
A început Evaluarea Națională la clasa a II-a, cu proba la Limbă și comunicare – scris. Durata pentru rezolvarea testului este de 30 de minute
Cu o zi înainte de Evaluarea Națională de clasa a II-a, Ministerul Educației anunță că rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală, care le va da profesorilor și învățătorilor acces rapid la date și la rapoartele pe clasă
Corectarea nu va fi digitalizată pentru evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, potrivit lui Marian Șuță, șeful instituției care face subiectele de examen: Anul acesta nu sunt noutăți
La ce folosesc Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și de ce nu sunt folosite de profesori, școli și minister, potrivit lui Mircea Miclea, cel care le-a introdus în Legea Educației
Întârziere de peste 4 luni a calendarului pentru Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
SURSE Eșec al simulării aplicației Ministerului Educației pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar fi apărut probleme tehnice, iar simularea se va relua joi în toate școlile cu clase primare și gimnaziale
Pe 15 noiembrie, toate școlile cu clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație a Ministerului Educației, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a / Calendarele acestor evaluări sunt întârziate de 2 luni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul elevilor, “îngrijorat” de schimbarea regulilor de funcționare a școlilor în funcție de pragul de 6 la mie: fără analiza reală a situației din teritoriu, decizia nu va fi în beneficiul elevilor

Consiliul Național al Elevilor (CNE) și-a exprimat “îngrijorarea”, miercuri, față de planurile de modificare a legislației privind funcționarea școlilor după atingerea pragului de 6 infectări la mia de locuitori, într-o…
Vezi articolul

Întâlnire Iohannis-Cîmpeanu la deschiderea anului școlar, ambii merg la Colegiul Național „Grigore Moisil” din București, de la ora 10 / Prima ieșire publică a Președintelui de la încheierea dezbaterilor pe contestatele proiecte de legi ale educației

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, și președintele Klaus Iohannis se întâlnesc astăzi, 5 septembrie, la festivitatea de deschidere a cursurilor anului școlar 2022-2023 la Colegiul Național “George Moisil” din București. Este…
Vezi articolul

Rezultatele elevilor să devină indicator de calitate pentru școli, să fie introduse standarde pentru managementul educațional și evaluarea școlilor să se concentreze pe zonele care au cea mai mare nevoie – printre măsurile propuse de OCDE pentru reforma evaluării unităților de învățământ

Rezultatele elevilor ca indicator de calitate al școlii, standarde pentru practici de predare incluzive, descriptori pentru calitatea practicilor de predare, manuale pentru evaluatori și sprijin pentru directori: toate acestea se…
Vezi articolul