Elevii care aparțin minorităților naționale au susținut miercuri proba de Limba română dedicată acestora – scris și citit, din cadrul Evaluării Naționale de la clasa a II-a, potrivit calendarului oficial. Ministerul Educației a publicat subiectele pe care le-au avut de rezolvat elevii. Descarcă mai jos subiectele în format .pdf.
Durata alocată rezolvării a fost de 30 de minute pentru fiecare test administrat (EN II).
Proba de vineri, 17 mai, de Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale, susținută de elevii aparținând minorităților naționale, a fost ultima probă din cadrul EN II.
Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.
Urmează de marți evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar, la finalul clasei a IV-a/EN IV, care are următorul calendar:
- limba română (21 mai)
- matematică (22 mai)
- limba maternă (23 mai).
Limba română pentru elevii din minoritatea cehă – test 1:
Limba română pentru elevii din minoritatea cehă – test 2:
Limba română pentru elevii din minoritatea croată – test 1:
Limba română pentru elevii din minoritatea croată – test 2:
Limba română pentru elevii din minoritatea germană – test 1:
Limba română pentru elevii din minoritatea germană – test 2:
Limba română pentru elevii din minoritatea italiană – test 1:
Limba română pentru elevii din minoritatea italiană – test 2:
Limba română pentru elevii din minoritatea maghiară – test 1:
Limba română pentru elevii din minoritatea maghiară – test 2:
Limba română pentru elevii din minoritatea rromă – test 1:
Limba română pentru elevii din minoritatea rromă – test 2:
Limba română pentru elevii din minoritatea sârbă – test 1:
Limba română pentru elevii din minoritatea sârbă – test 2:
Limba română pentru elevii din minoritatea slovacă – test 1:
Limba română pentru elevii din minoritatea slovacă – test 2:
Limba română pentru elevii din minoritatea ucraineană – test 1:
Limba română pentru elevii din minoritatea ucraineană – test 2:
De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a
Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.
Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.
Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.
Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.