Evaluare Națională clasa a II-a 2024. Descarcă subiectele la Limba română pentru elevii din minoritățile naționale – citit și scris, publicate de Ministerul Educației

11.596 de vizualizări
Subiecte Limba română pentru Minorități EN II 2024 / Foto: captură subiect
Elevii care aparțin minorităților naționale au susținut miercuri proba de Limba română dedicată acestora – scris și citit, din cadrul Evaluării Naționale de la clasa a II-a, potrivit calendarului oficial. Ministerul Educației a publicat subiectele pe care le-au avut de rezolvat elevii. Descarcă mai jos subiectele în format .pdf.

Durata alocată rezolvării a fost de 30 de minute pentru fiecare test administrat (EN II).

Proba de vineri, 17 mai, de Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale, susținută de elevii aparținând minorităților naționale, a fost ultima probă din cadrul EN II.

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.

Urmează de marți evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar, la finalul clasei a IV-a/EN IV, care are următorul calendar: 

  • limba română (21 mai)
  • matematică (22 mai)
  • limba maternă (23 mai).

Limba română pentru elevii din minoritatea cehă – test 1:

Limba română pentru elevii din minoritatea cehă – test 2:

Limba română pentru elevii din minoritatea croată – test 1:

Limba română pentru elevii din minoritatea croată – test 2:

Limba română pentru elevii din minoritatea germană – test 1:

Limba română pentru elevii din minoritatea germană – test 2:

Limba română pentru elevii din minoritatea italiană – test 1:

Limba română pentru elevii din minoritatea italiană – test 2:

Limba română pentru elevii din minoritatea maghiară – test 1:

Limba română pentru elevii din minoritatea maghiară – test 2:

Limba română pentru elevii din minoritatea rromă – test 1:

Limba română pentru elevii din minoritatea rromă – test 2:

Limba română pentru elevii din minoritatea sârbă – test 1:

Limba română pentru elevii din minoritatea sârbă – test 2:

Limba română pentru elevii din minoritatea slovacă – test 1:

Limba română pentru elevii din minoritatea slovacă – test 2:

Limba română pentru elevii din minoritatea ucraineană – test 1:

Limba română pentru elevii din minoritatea ucraineană – test 2:

De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.

Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.

Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.

Citește și:
Evaluarea Națională la clasa a II-a se încheie, vineri, cu proba de Limba română pentru minoritățile naționale – scris și citit / Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează și nu se trec în catalog
BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a II-a – Matematică și Științe ale naturii. Cerințele pe care le-au primit elevii
Subiecte Limba maternă – citire, Evaluare Națională clasa a II-a, publicate de Ministerul Educației
BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a II-a, citire. Elevii au primit un text din „Fetița care l-a luat pe „Nu” în brațe”, adaptare după Octav Pancu-Iași
BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională clasa a II-a – Limbă și comunicare – scris. Elevii au avut de redactat un text din 6 propoziții în care să prezinte o întrecere de jocuri sportive
A început Evaluarea Națională la clasa a II-a, cu proba la Limbă și comunicare – scris. Durata pentru rezolvarea testului este de 30 de minute
Cu o zi înainte de Evaluarea Națională de clasa a II-a, Ministerul Educației anunță că rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală, care le va da profesorilor și învățătorilor acces rapid la date și la rapoartele pe clasă
Corectarea nu va fi digitalizată pentru evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, potrivit lui Marian Șuță, șeful instituției care face subiectele de examen: Anul acesta nu sunt noutăți
La ce folosesc Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și de ce nu sunt folosite de profesori, școli și minister, potrivit lui Mircea Miclea, cel care le-a introdus în Legea Educației
Întârziere de peste 4 luni a calendarului pentru Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
SURSE Eșec al simulării aplicației Ministerului Educației pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar fi apărut probleme tehnice, iar simularea se va relua joi în toate școlile cu clase primare și gimnaziale
Pe 15 noiembrie, toate școlile cu clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație a Ministerului Educației, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a / Calendarele acestor evaluări sunt întârziate de 2 luni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Florian Lixandru o acuză pe ministra Educației, Ligia Deca, că i-a retras atribuțiile „pentru un delict de opinie” / Secretarul de stat scrisese pe Facebook că PSD va propune în Coaliție ca legile să nu fie grăbite, ci finalizate până în martie 2024

Florian Lixandru o acuză pe ministra Educației, Ligia Deca, că i-a retras atribuțiile pentru un delict de opinie, potrivit unui postări pe Facebook a secretarului de stat. Lixandru este secretar…
Vezi articolul

Examenul de admitere la liceu pentru 60% dintre locuri este “o formulă la care am ajuns tocmai în urma feedbackului primit” – Ligia Deca, întrebată de ce păstrează examenul în pofida opoziției exprimate de părinți, elevi, profesori față de admiterea diferențiată

“Această formulă pe care pachetul legislativ o include este o formulă la care am ajuns tocmai în urma feedbackului primit de la actorii în educație. Dacă vă aduceți aminte, vara…
Vezi articolul