Evaluare clasa a VI-a 2019: Modele de subiecte la Limba și comunicare, Matematică și Științe ale Naturii

33.140 de vizualizări
Admiterea la liceu, simularea Evaluării Naționale
Foto: Pixabay.com
Evaluarea națională a elevilor la clasa a VI-a începe miercuri, 22 mai, cu testarea la Limbă și comunicare. Proba durează 60 de minute și cuprinde Limba română și prima Limbă modernă învățată în școală. Elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale vor da examen și la limba maternă. Rezultatele de la aceste evaluări nu se trec în catalog; scopul evaluării de la clasa a VI-a este preorientarea școlară a copilului către un anumit tip de liceu.

Evaluarea națională de la finalul clasei a VI-a se susține de către toți copiii; concret, elevii sunt evaluați prin două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe. Rezultatele evaluărilor trebuie să fie folosite pentru construirea de către profesori a unor planuri individualizate de învățare pentru elevii la care identifică anumite lacune, precum și pentru preorientarea școlară către un anumit tip de liceu.

Calendar Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019
  • 22 mai 2019: Limba și comunicare
  • 23 mai 2019: Matematică și Științe ale Naturii
Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019

Limba și comunicare – Limba engleză

 

 

 

Limbă și comunicare – Franceză
Limbă și comunicare – Germană
Limbă și comunicare – Italiană
Limbă și comunicare – Spaniolă
Matematică și Științe ale Naturii
Vezi aici toate modelele de teste, precum și subiectele din anii trecuți
Ce spune Legea Educației despre evaluarea de la finalul clasei a VI-a:

Art. 74 – (4) La finalul clasei a VI-a, toate școlile, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, organizează și realizează evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinarelimbă și comunicare, matematică și științe. Proba de limbă și comunicare va cuprinde limba română și limba modernă I, iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă. Rezultatele evaluărilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și pentru preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluării și planurile individualizate de învățare se comunică părinților elevilor și sunt trecute în portofoliul educațional al elevului.

Informații de background – Ce se întâmplă cu rezultatele

Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a VI-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către învățător, care trebuie să îi spună acestuia și cum anume să lucreze pe timpul vacanței de vară cu cel mic, pentru a acoperi eventualele lacune.

Scopul evaluării de la clasa a VI-a este de a vedea în ce măsură copiii și-au însușit informațiile prevăzute în programa școlară, dar și de a le da o primă idee asupra liceelor sau școlilor profesionale care le-ar fi cele mai potrivite.

Deși se desfășoară la nivel național de 4 ani, aceste evaluări sunt extrem de slab folosite și comunicate de către Ministerul Educației: instituția nu a format profesorii astfel încât aceștia să aibă în mod concret seturi de exerciții, de îndrumări pe care să le dea părinților pentru a lucra cu copiii acasă pe timpul vacanței de vară, nu a realizat nici până la această oră un model național de portofoliu educațional în care aceste rezultate trebuie trecute – conform legii educației în vigoare din 2011, nu a făcut publică niciodată semnificația rezultatelor la nivel macro.

Un alt semn al indiferenței cu care Ministerul tratează evaluările de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a stă chiar în modelele de subiecte publicate acum de instituție: sunt subiectele propriu-zise de anii trecuți. Nici un efort de realizare a unor modele noi.

Ghid despre Evaluarea la clasa a VI-a:

Brosura Evaluare Clasa VI

Citește și:

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Petrecere cu miză electorală pregătită pentru joi, vineri și sâmbătă pentru Ligia Deca la Sibiu. Evenimentul are valoare estimată de 100.000 de dolari, bani din proiectul ROSE finanțat prin împrumut de la Banca Mondială / 100 de persoane vor fi cazate la hotel de minimum 4 stele, chiar în ajunul alegerilor parlamentare, iar 50 vor avea oprire în Vâlcea – unde ministra candidează pentru un post de senator

Un eveniment cu miză electorală este pregătit să înceapă mâine, 27 noiembrie, pentru ministrul educației, Ligia Deca, la Sibiu, pe bani din proiectul ROSE finanțat prin împrumut de la Banca…
Vezi articolul

Antonia Pup, fostă elevă cu 10 la Bac și ex-președintele Consiliului Elevilor, refuză 3.000 de lei de la Guvern: Vreți performanță? Aduceți profesori buni în rural, creșteți bursele nu doar atunci când folosiți asta drept un laitmotiv electoral

„Încă de când am aflat că am luat 10 la Bacalaureat, foarte multă lume îmi adresa următoarele două întrebări: “ce vei face cu ăia 30 de milioane de la Guvern?”,…
Vezi articolul

Elevii cu note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024 pot depăși această barieră „având încredere în ei” și ”obținând rezultate remarcabile” – inspectorul general adjunct din Dolj, județ unde doar 44% au primit note peste 5 la Matematică

„Cei care au luat note sub 5 pot depăși această barieră având încredere în ei, muncind și obținând rezultate remarcabile”, a apreciat profesoara Aida Ionescu, inspector general adjunct la Inspectoratul…
Vezi articolul

Consiliul Național al Rectorilor declară, printr-o rezoluție, „toleranță zero” față de hărțuire și abuz în mediul universitar și cere tuturor universităților „să identifice și să sancționeze fără întârziere” astfel de comportamente

„Consiliul Național al Rectorilor condamnă cu fermitate orice formă de abatere de la normele de etică și deontologie profesională care ştirbește demnitatea beneficiarilor direcţi ai dreptului la educaţie”, se arată…
Vezi articolul