Eurostat: România este pe locul 2 în Europa, după Franța, la numărul mare de elevi care îi revin unui învățător

3.258 de vizualizări
În 2017, în România erau 19,4 elevi la un învățător, potrivit Eurostat, cu 5 elevi mai mulți față de media Uniunii Europene. De precizat că România înregistrează numeroase extreme la acest capitol, după ce în legea educației a fost introdusă, în 2012, posibilitatea exceptării numărului limită de copii la clasă. În școlile din marile orașe, dar și în școlile din reședințele de comune sunt frecvente cazurile de clase cu peste 35 de copii.

Cele mai mari rate elevi-profesor sunt în Franța – 19,6, România şi Cehia – 19,1.

La polul opus, cele mai mici rate sunt în Luxemburg 9 elevi la un învățător, Grecia 9,4 şi Lituania 10,6.

În învățământul primar, în 2017, erau 48.009 cadre didactice şi 928.245 de elevi.

Datele arată că în toată Uniunea în învățământul primar erau 29,3 milioane de elevi şi 2,2 milioane de învățători, adică o medie de 14,7 elevi la un cadru didactic.

În privința gimnaziului, România are o rată de 12,1 elevi per profesor în 2017. România apare astfel pe locul 9 în Europa la acest capitol, cei mai mulți elevi care revin unui profesor fiind în Olanda – 16,1, Marea Britanie – 15,2 şi Franța – 14.

Cei mai puțini elevi la un profesor de gimnaziu sunt în Malta – 6, Slovenia şi Lituania, câte 7.

România urcă pe locul 6 în clasament când vine vorba despre numărul de elevi de liceu care îi revin unui profesor, rata fiind de 13,7%, față de 18,2 în Finlanda (cea mai mare din UE) şi de media UE aflată la 12,2.

România apare, aşadar, atunci când vine vorba despre rata medie a numărului de elevi raportat la numărul profesorilor, în topul Uniunii Europene pe toate nivelurile de învățământ preuniversitar.

Oficial, în România legea educației prevede „nu mai mult de 20” de copii în grupa de grădiniță, „nu mai mult de 25” de copii în clasa pregătitoare – clasa a IV-a, „nu mai mult de 30” de copii în clasa de gimnaziu și „nu mai mult de 30” de elevi în clasa de liceu și școală profesională.

Toate limitele de mai sus au fost anulate, însă, de următorul articol din aceeași lege a educației: Articolul 63 – „(3) În situații excepționale, formațiunile de preșcolari sau de elevi pot funcționa sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, cu aprobarea consiliului de administrație al inspectoratului școlar, pe baza unei justificări din partea consiliului de administrație al unității de învățământ care solicită exceptarea de la prevederile alin. (1)”. Detalii despre acest subiect aici.

FOTO: Eurostat


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scumpirea cărților doar va accentua scăderea consumului cultural și va contribui direct la amplificarea analfabetismului funcțional – mesajul Asociației Editorilor din România către președintele Nicușor Dan și premierul desemnat Ilie Bolojan

„Scumpirea cărților nu este soluția deficitului, doar va accentua scăderea consumului cultural și va contribui direct la amplificarea analfabetismului funcțional”, semnalează Asociația Editorilor din România, într-o scrisoare către președintele Nicușor…
Vezi articolul

Profesorul anonim: Ne întoarcem cu capul sus, pentru că noi nu am renunțat. Elevii noștri trebuie să înțeleagă că poți fi învingător și dacă ai coloană vertebrală, respecți regulile jocului și legile

În rândul profesorilor există un grad mare de nemulțumire legat de rezultatele grevei. Dezamăgirea este direct proporțională cu acele procente pe care probabil nu le vom afla niciodată, care arată…
Vezi articolul