Etica și predarea ei în școală – conferință națională a profesorilor de Filosofie, organizată la Universitatea din București

422 de vizualizări
Educația religioasă, care se face de la clasa pregătitoare și până la a XII-a cu o oră de Religie pe săptămână, include numeroase subiecte etice. Programele școlare prevăd problematica morală ca element de studiu încă din școala primară, în cadrul educației civice. Etica și predarea ei în învățământul preuniversitar este tema primei conferințe naționale a profesorilor de Filosofie, care se desfășoară vineri și sâmbătă la Facultatea de Filosofie a Universității din București.

Menirea filosofiei în școli, la diferite vârste și ca parte în diverse educații, nu este să formeze viitori filosofi, ci să ajute la îmbunătățirea abilităților de gândire, să contribuie la dezvoltarea morală a tinerilor, explică Facultatea de Filosofie a Universității din București.

Instituția anunță că găzduiește, pe 26 -27 octombrie 2018, Conferința Națională a Profesorilor de Filosofie. Tema evenimentului: “Etica și predarea ei în învățământul preuniversitar”.

Scopul conferinței este realizarea unui schimb de bune practici și experiențe în abordarea problemelor etice în diferite contexte ale predării/învățării (filosofic, civic, social etc.) în ciclurile de învățământ primar, gimnazial și liceal.

Potrivit programelor școlare actuale, problematica morală nu se studiază doar în ultimul an de liceu, ca parte a filosofiei, ci se regăsește, atât la nivelul competențelor specifice, cât și al conținuturilor propuse, și în școala primară, în cadrul educației civice, și în gimnaziu, educația socială fiind axată preponderent pe chestiuni de morală.

În plus, educația religioasă, practicată în toate ciclurile învățământului preuniversitar, include numeroase subiecte etice. Iar în literatură, istorie și chiar în științe apar frecvent probleme de etică.

Cu toate acestea, legătura dintre civic și social, pe de o parte, și filosofie, pe de altă parte, constituie un subiect nefamiliar și oarecum esoteric în învățământul primar și gimnazial, atât pentru elevi, cât și pentru profesori, absolvenții facultăților de filosofie predând, de regulă, doar logică și filosofie, și numai întâmplător educație socială sau civică”, se arată în comunicatul Facultății de Filosofie.

Citește toate detaliile despre eveniment, pe site-ul Facultății de Filosofie

Îți plac informațiile pe care le găsești la noi? Susține Edupedu.ro!
Become a Patron!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitățile de medicină laudă proiectul de OUG care le permite să ridice construcții pe terenuri din domeniul public, din fonduri externe nerambursabile / Propunerile au fost descrise de Opoziția USR drept „tun imobiliar” ce ar contraveni Constituției

„Punerea în practică, și în regim de urgență, a soluțiilor ce vizează dezvoltarea unei noi infrastructuri a sistemului de învățământ românesc, soluții ce se regăsesc de altfel și în PNRR,…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Ari Pokka, director de școală în Finanda: A venit vremea să reinventăm școala cu totul, să avem complet alte strategii de predare, nu să ne predăm, să spunem că nu avem cu ce și să nu facem nimic

Educația trebuie reinventată acum, iar profesorii nu trebuie să se predea și să spună că nu au cu ce, trebuie să se gândească în ce mod pot să pregătească copiii…
Vezi articolul

UPDATE Profesorii de Limba română dezbat noille provocări ale învățării și evaluării din școli pe 13-14 aprilie, într-o serie de colocvii la care participă și Liviu Papadima, Rodica Zafiu, Florentina Sîmihăian

Profesorii de Limba și literatura română din țară pot urmări gratuit online seria de întâlniri dedicată didacticii limbii române și organizată de Asociația Națională a Profesorilor de Limba română „Ioana…
Vezi articolul