Este fraudă ca un copil să aibă 7-8 la clasă și 2 la examen, spune profesorul de Matematică Sorin Haiduc, după rezultatele de la Evaluarea Națională 2024 / Cătălin Zaman, profesor de Română: Cum a ajuns copilul acela în clasa a VIII-a să nu obțină o medie mai mare de 2? Ministerul a aruncat puțin sub preș ceea ce ar fi trebuit să scoată în evidență

Foto: colaj Edupedu.ro / Proiectul Merito

Director al Colegiului Național „Preparandia – Dimitrie Ţichindeal” din Arad, profesorul de Matematică Sorin Haiduc, a făcut o analiză a rezultatelor de la școala sa și a celor de la nivel național în cadrul dezbaterii „Cronica Evaluării Naționale 2024”, organizată online de Casa Corpului Didactic Galați și Proiectul Merito, marți seara. Haiduc a catalogat drept „fraudă” comportamentul profesorilor care pun medii de 7-8 la clasă, iar la examenele naționale acei elevi iau nota 2 pe lucrare.

Ierarhia de admitere la liceu 2024 a fost publicată. Vezi pe ce poziție ești în județul tău – listă Model de fișă de înscriere, calendar de admitere la liceu și broșurile cu licee

„Este vorba de fraudă, pentru că este inacceptabil ca un profesor de Matematică, să spunem – și analiza aceasta trebuie neapărat făcută – la clasă să aibă copilul 8 și la examen să aibă 1,50 sau 2. Deci diferențele acestea sunt tragice, pentru că denotă o lipsă de profesionalism din partea profesorilor. Este inacceptabil să știi că acestea sunt tipurile de subiecte – hai să spunem că mergi direct doar pe rezolvarea de subiecte, doar pe pregătirea examenului – este absolut imposibil ca la clasă să aibă copilul o notă de 7-8, să zicem, și la examen să aibă 2. Deci analiza aceasta trebuie făcută și trebuie luate măsuri în consecință, trebuie găsite cauzele și găsite soluții”, a declarat profesorul.

Acesta a comentat astfel apelul făcut de profesorul Cătălin Zaman, în cadrul dezbaterii. Director la Școala Gimnazială „Învățător Nicolae Ispas” din Clondiru, județul Buzău, Zaman a solicitat Ministerului Educației să publice tranșele de medii și între nota 1 și nota 5, pentru că în statistica pusă la dispoziție se regăsesc doar mediile cumulate din intervalul 1-4,99, fără nicio defalcare mai strânsă.

„Din punctul meu de vedere, e un examen la care toți copii ar trebui să poată să obțină nota 5. Și ar trebui într-adevăr analizate bine de tot cauzele astea care duc la note. Pentru mine, notele între 4,5 și 5 – rotunjite înseamnă la clasă notă de 5 – să știți, deci copilul la clasă, la un test, dacă ar obține 4,80, ar obține notă de trecere. Nu? Ce se întâmplă cu copiii? Ministerul a publicat o statistică, dar iarăși a aruncat puțin sub preș ceea ce ar fi trebuit să scoată puțin în evidență. A publicat o statistică a notelor între 1 și 4,99. Dar câte din notele astea sunt între 1 și 2? Câte din notele astea sunt între 2 și 3? Adică ar fi interesant să vedem câte se situează între 1 și 3 sau între 1 și 2, pentru că acolo problema e tragică și ar trebui identificate cauzele. (…) Cum a ajuns copilul acela în clasa a VIII-a să nu obțină o medie mai mare de 2? Adică ocolim cumva. Mi se pare că aruncăm în față procentul ăsta de 75% care a obținut note peste 5 și încercăm să ocolim adevăratele probleme care se ascund în spatele notelor sub 5”, a spus Cătălin Zaman.

Dezbaterea integrală poate fi urmărită aici:

 

Exit mobile version