UPDATE Ministerul Educaţiei a recunoscut şi corectat o eroare în cifrele oficiale de la Evaluarea Naţională: numărul elevilor cu medii peste 5 era cu 12.900 mai mic

11.514 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Numărul elevilor care au luat peste media 5 la Evaluarea Naţională, comunicat luni de Ministerul Educaţiei a fost greşit. Instituţia a susţinut în comunicatul oficial trimis presei, precum şi în cel publicat pe site-ul edu.ro, că “Situația statistică generală relevă că, dintre cei 160.468 candidați prezenți, 135.101 candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), adică 76,10%”.

UPDATE, ora 17:55: Reprezentanții Ministerului Educației au precizat presei că această eroare semnalată de Eduepdu.ro este una materială şi că procentul este 76,1%. Numărul scris greşit a fost corectat în comunicatul oficial de pe site-ul edu.ro. Este vorba despre 22.158 de candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), adică 76,10%.

Ştirea iniţială:

Numărul elevilor care au luat peste media 5 la Evaluarea Naţională, comunicat luni de Ministerul Educaţiei este greşit. Instituţia susţine în comunicatul oficial trimis presei, precum şi în cel publicat pe site-ul edu.ro, că “Situația statistică generală relevă că, dintre cei 160.468 candidați prezenți, 135.101 candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), adică 76,10%”.

La un calcul simplu, care poate fi făcut de un elev de clasa a V-a care a învăţat să calculeze procentele, se poate vedea că 135.101 nu reprezintă 76,1% din elevii prezenţi la Evaluarea Naţională 2020, ci 84,19, adică mult mai mult.

Procentul de 76,1% calculat din numărul celor prezenţi înseamnă de fapt un număr de 122.158 de elevi. Acesta este în realitate numărul celor cu medii peste 5 şi nu cel prezentat de minsiter.

Numărul real este aşadar cu 12.943 mai mic decât cel comunicat de minister.

Proba poate fi făcută la fel de simplu, scăzând din numărul celor prezenţi, pe cei care au avut medii sub 5.

  • 160.468 – 38.310 = 122.158 de elevi cu medii peste 5

Eroarea face parte dintr-un şir de asemenea greşeli şi inexactităţi pe care Ministerul Educaţiei le-a făcut în ultima perioadă şi pe care Edupedu.ro le-a semnalat de fiecare dată.

Foto: Pixabay.com


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluarea Națională 2019: Greșelile cele mai frecvente la examenul de română și strategii de evitare a lor – sfaturi de la profesoara Ecaterina Stanca, de la Colegiul Tudor Vianu

Greșelile gramaticale din neatenție și din cauza stresului sunt cel mai des întâlnite la proba de Limba și literatura Română de la Evaluarea Națională, spune pentru Edupedu.ro profesoara Ecaterina Stanca,…
Vezi articolul

Ioan-Aurel Pop, președintele CNATDCU, și vicepreședinții Andruh, Banabic și Dumitru: Autoritățile naționale să se pronunțe urgent dacă Curtea de Conturi a României are atribuții de oportunitate academică. Instituția a impus includerea în contabilitate a oricărui rezultat științific. Ce “valoare contabilă” ar avea o poezie de Mircea Cărtărescu?

Reacție dură a conducerii CNATDCU, la ingerințele academice ale Curții de Conturi a României care verifică zilele acestea dacă Ministerul Educației a pus în aplicare în universități recomandările de a…
Vezi articolul

Interviu-experiment luat de profesorul Doru Căstăian elevei sale Aura-Maria Badiu, președinta Consiliului Județean al Elevilor Galați: Mi-aș dori ca profesorii fiecărui elev din România să-și cunoască bine materia și să o predea într-un mod atractiv, acolo unde există posibilitatea

Profesorul Doru Căstăian lansează un interviu-experiment cu președinta Consiliului Județean al Elevilor din Galați. Elevă în clasa a XI-a la Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin” din Galați, chiar în colectivul…
Vezi articolul

De ce sunt mai multe note de 10, dar mai puțini elevi cu medii peste 5 față de anul trecut, la Evaluarea Națională 2023. Lixandru, Ministerul Educației: Subiectele au fost mai grele și asta i-a afectat pe elevii de nivel mediu, nu pe cei care s-au pregătit

„Subiectele de la Evaluare Națională au prezentat un grad de dificultate mai ridicat decât anul trecut, ceea ce i-a pus în dificultate pe elevii care se află cumva în a…
Vezi articolul