UPDATE Ministerul Educaţiei a recunoscut şi corectat o eroare în cifrele oficiale de la Evaluarea Naţională: numărul elevilor cu medii peste 5 era cu 12.900 mai mic

11.515 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Numărul elevilor care au luat peste media 5 la Evaluarea Naţională, comunicat luni de Ministerul Educaţiei a fost greşit. Instituţia a susţinut în comunicatul oficial trimis presei, precum şi în cel publicat pe site-ul edu.ro, că “Situația statistică generală relevă că, dintre cei 160.468 candidați prezenți, 135.101 candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), adică 76,10%”.

UPDATE, ora 17:55: Reprezentanții Ministerului Educației au precizat presei că această eroare semnalată de Eduepdu.ro este una materială şi că procentul este 76,1%. Numărul scris greşit a fost corectat în comunicatul oficial de pe site-ul edu.ro. Este vorba despre 22.158 de candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), adică 76,10%.

Ştirea iniţială:

Numărul elevilor care au luat peste media 5 la Evaluarea Naţională, comunicat luni de Ministerul Educaţiei este greşit. Instituţia susţine în comunicatul oficial trimis presei, precum şi în cel publicat pe site-ul edu.ro, că “Situația statistică generală relevă că, dintre cei 160.468 candidați prezenți, 135.101 candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), adică 76,10%”.

La un calcul simplu, care poate fi făcut de un elev de clasa a V-a care a învăţat să calculeze procentele, se poate vedea că 135.101 nu reprezintă 76,1% din elevii prezenţi la Evaluarea Naţională 2020, ci 84,19, adică mult mai mult.

Procentul de 76,1% calculat din numărul celor prezenţi înseamnă de fapt un număr de 122.158 de elevi. Acesta este în realitate numărul celor cu medii peste 5 şi nu cel prezentat de minsiter.

Numărul real este aşadar cu 12.943 mai mic decât cel comunicat de minister.

Proba poate fi făcută la fel de simplu, scăzând din numărul celor prezenţi, pe cei care au avut medii sub 5.

  • 160.468 – 38.310 = 122.158 de elevi cu medii peste 5

Eroarea face parte dintr-un şir de asemenea greşeli şi inexactităţi pe care Ministerul Educaţiei le-a făcut în ultima perioadă şi pe care Edupedu.ro le-a semnalat de fiecare dată.

Foto: Pixabay.com


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Document al Comisiei Europene: Munca de profesor în România se confruntă cu provocări semnificative, iar salariile scăzute au redus atractivitatea profesiei / Creșterea calității învățământului presupune să se lucreze în primul rând cu cadrele didactice existente

Salariile scăzute ale profesorilor din România au redus atractivitatea profesiei și reprezintă unul dintre factorii care au dus la provocările semnificative cu care se confruntă meseria de cadru didactic, factori…
Vezi articolul
Principalii indicatori pentru Educația din România

Document de lucru al Comisiei Europene: Succesul reformelor din educația românească depinde de implementarea lor la timp, iar în fața provocărilor structurale ce afectează echitatea și calitatea învățământului și prezintă riscuri pe linie ar fi de ajutor măsuri suplimentare

„Implementarea la timp” a măsurilor prin care sunt puse în aplicare noile legi ale educației, măsuri pentru care sunt angajate fonduri europene considerabile, este cea care „va determina, în cele…
Vezi articolul

VIDEO Evaluare Națională 2021 Programa școlară de limba și literatura română, explicată de experții de la Institutul de Lingvistică al Academiei Române. Prima lecție: noțiuni de fonetică și fonologie

Experții de la Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – Al. Rosetti” din cadrul Academiei Române au realizat lecții video de gramatică a limbii române din programa școlară de limba și…
Vezi articolul

„Care este diferența funcțională dintre un doctorat profesional și unul științific, în afara diferențelor de nume?” / „Schimbările adoptate de guvern prin OUG nivelează diferențele” – Marius Ghincea, cercetător postdoctoral din Elveția, după ultimele modificări legale privind doctoratele din România

„Schimbările adoptate de guvern prin OUG nivelează diferențele dintre doctoratele profesionale, care devin regula deși reprezentau excepția în versiunea originală a legii, și doctoratele științifice”, apreciază, într-un comentariu publicat joi…
Vezi articolul