France Médias Monde și Deutsche Welle, în parteneriat cu zece reprezentanți media din șase state europene, printre care și G4Media.ro, lansează ENTR, o nouă ofertă video digitală pentru tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, care va avea declinări pe YouTube, Instagram și Facebook până în această vară, în cele șase limbi ale proiectului (franceză, germană, engleză, poloneză, portugheză și română).
Această ofertă 100% video are ambiția de a propune conținut pe toate temele care îi interesează pe tineri și care îi fac să reacționeze pe rețelele sociale, mai ales că li se adresează în limba maternă, prin intermediul unor noi formate media și moduri narative de informare.
Mediu, Piața muncii, Solidaritate, Cultură, Tehnologie… reportajele ENTR produse, adaptate sau reinventate în diferite limbi îi pot face pe tineri să reacționeze în întreaga Europă, rupând chiar barierele lingvistice. Scopul lor este, de asemenea, de a-i face să interacționeze pe seama marilor subiecte care aduc atingere generației lor, cu toate diferențele, contribuind astfel la „conștiința europeană”.
Mai multe studii recente* arată că tinerii se așteaptă ca Europa să fie motorul inițiativelor în domeniul educației, protecției mediului, dar de asemenea și în domeniile economiei și sănătății. Subiectele cu impact social, cum ar fi migrația și justiția, sunt de asemenea subiecte de interes care vor fi abordate de echipele editoriale ale ENTR.
În afară de France Médias Monde (FRANȚA) și Deutsche Welle (GERMANIA), ENTR se bazează pentru lansare pe următorii parteneri:
PORTUGALIA: RTP (Rádio e Televisão de Portugal)
POLONIA: RASP (Ringier Axel Springer Polska);
ROMÂNIA: RFI România și G4 Media (Group 4 Media Freedom and Democracy);
IRLANDA: Tailored Films;
GERMANIA: ZEIT ONLINE; Fondation Genshagen și Good Conversations.