Eliminarea examenului de Titularizare și angajarea profesorilor direct de școli, nu de inspectorate, sunt recomandate României în două rapoarte de expertiză ale OCDE, solicitate de Guvernul României și ignorate de conducerea Ministerului Educației

30.938 de vizualizări
Recomandările OCDE pentru Ministerul Educației condus de Ligia Deca, într-un raport realizat în 2024 la solicitarea Guvernului României
Modalitatea prin care Ministerul Educației îi angajează în școli pe cei care devin profesori (titularizarea) a fost criticată dur de specialiștii OCDE, instituție cunoscută la nivel mondial pentru organizarea testărilor PISA. Cele două rapoarte despre sistemul de educație din România au fost realizate de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) în 2017, respectiv 2024 la solicitarea Guvernului României. Ambele rapoarte oficiale au recomandat desființarea examenului de titularizare din România, care în forma actuală le permite profesorilor să predea chiar dacă nu obțin nota de trecere, adică 7.

Atât în 2017, cât și în 2024, România a fost sfătuită să renunțe la acest examen sau să îl completeze cu metode de evaluare mai eficiente, cum ar fi recertificarea. Cu toate acestea, titularizarea este folosită în continuare de statul român, este menținut în noua lege a educației inițiată de ministrul Ligia Deca și promulgată de președintele Klaus Iohannis pentru a aplica „reforma prezidențială România educată”.

În raportul realizat de OCDE în anul 2017, experții au constatat că examenul de titularizare din România din 2015 nu a fost promovat de 73% dintre candidați. Anul acesta, mai puțin de jumătate dintre participanți au reușit să obțină note peste 7, arată rezultatele. 37,34% au reușit să se califice pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), adică au obținut note între 5,00-6,99.

Pagina 162 din raportul „Studii OCDE privind evaluarea și examinarea în domeniul educației – România 2017”, realizat de OCDE și UNICEF la cererea Ministerului Educației din România

Titularizarea este examenul în urma căruia profesorii se pot angaja într-o școală pe perioadă nedeterminată. Pentru a obține titlul de titulari, aceștia trebuie să obțină minimum nota 7 la examenul scris și să existe un post pentru care să aplice la angajare.

Folosirea titularizării „ca principala modalitate de selectare a potențialelor cadre didactice este mult mai ineficientă decât stabilirea unor standarde înalte pentru admiterea în programele de formare inițială a cadrelor didactice și a unei ample pregătiri didactice inițiale”, avertizază experții OECD în raportul realizat asupra sistemului de învățământ din România.

OCDE a recomandat ca examenul de titularizare să fie înlocuit sau completat cu „metode de recrutare a cadrelor didactice ce răspund mai bine nevoilor școlilor”. Este vorba de interviuri, evaluare a portofoliilor și observarea practicii pedagogice.

Pagina 164 din raportul „Studii OCDE privind evaluarea și examinarea în domeniul educației – România 2017”, realizat de OCDE și UNICEF la cererea Ministerului Educației din România

Concret, angajarea profesorilor ar trebui făcută de școli, așa cum prevedea inițial Legea educației din 2011, ci nu de inspectoratele județene, spun experții OCDE.

  • Măsura descentralizării a fost propusă recent și de fostul secretar de stat în Ministerul Educației Mihaela Popa. „Titularizarea este un examen învechit, supracentralizat, pe care nu îl găsiți nicăieri în lume și care a dus la starea învățământului de azi! Definitivatul să fie pe țară cu minimul 7 la care ești definitiv în învățământ. Apoi fiecare școală să-și facă politica de atragere a resursei umane”, a spus aceasta.

Raportul din 2024 intitulat „Reforma învățământului preuniversitar în România: Consolidarea sistemelor de conducere, de evaluare și de sprijin”, realizat de OCDE la cererea Ministerului român al Educației, a recomandat României încă o dată, chiar anul acesta, să înlocuiască examenul de titularizare cu evaluări pentru recertificare, care ar rezolva problema cadrelor didactice care rămân în funcție deși nu devin titulari.

Pagina 55 din Raportul OCDE „Reforma învățământului preuniversitar în România: Consolidarea sistemelor de conducere, de evaluare și de sprijin” realizat în 2024 la solicitarea Ministerului Educației condus de Ligia Deca

Această modificare ar atrage, la rândul ei, alte măsuri ce vor trebui implementate, spun experții OCDE:

  • „Prima va fi una legată de scop. Dacă scopul este de a garanta îndeplinirea standardelor de bază, ceea ce pare a fi principala preocupare în România, atunci guvernul ar putea stabili o cerință generală (de exemplu, toate cadrele didactice trebuie să solicite recertificarea după zece ani în profesie dacă nu au promovat o formă de evaluare în vederea promovării în această perioadă)”;
  • Recertificarea ulterioară s-ar baza pe performanțe (de exemplu, cadrele didactice care au performanțe slabe ar trebui să urmeze cursuri de formare pentru a-și remedia deficiențele și să solicite din nou certificarea după doi ani)”.
Paginile 75, 76 – Recomandările făcute în 2024 de OCDE Ministerului Educației condus de Ligia Deca, prin Raportul „Reforma învățământului preuniversitar în România: Consolidarea sistemelor de conducere, de evaluare și de sprijin” realizat la solicitarea Guvernului României

În ciuda recomandărilor din partea OCDE, Ministerul Educației păstrează examenul de titularizare, prevăzut în noua Lege a Educației care a fost inițiată de ministrul educației Ligia Deca și promulgată de președintele Klaus Iohannis, ambii prezentând-o ca parte a proiectului prezidențial „România educată”.

Ministrul Educației, Ligia Deca, pledează în favoarea titularizării, argumentând că protecția oferită profesorilor de acest tip de angajare este ceea ce încă atrage forță de muncă în educație: „Faptul că există o stabilitate în sistem odată ce s-au titularizat pe un post este unul dintre argumentele pentru care încă avem doritori pentru profesia didactică”.

Aceasta trece cu vederea semnalele de alarmă trase de OCDE cu privire la profesorii care, deși nu obțin nota de trecere la titularizare, pot preda în continuare, și susține ca aceștia să profeseze fără a susține examene ulterioare de recertificare: „Titularizarea nu este o barieră, cum să vă spun, insurmontabilă pentru cariera didactică. Luăm în calcul faptul că unii oameni poate au avut o zi mai grea. Acest lucru nu înseamnă că ei nu pot continua în sistem”.

Studiul OCDE din anul 2017:
Studiul OCDE din anul 2024:
Citește și:
Oana Moraru, despre titularizare: Recrutez profesori de peste 25 de ani. Nu vă imaginați ce dezastru vine acum spre școli. De ce nu vorbim despre asta? Pentru că dinspre școli radiază cel mai mare bazin electoral. Titularizarea distrage atenția de la cât de nepregătiți vin oamenii la catedră
„Despre struțo-cămila numită titularizare”: Subalternii Ligiei Deca nu au avut curajul să-i spună că blocarea transferării profesorilor la altă școală în primul an după ce s-au angajat este o măsură care s-a dovedit greșită. Doar elevii au de suferit – Mihaela Popa, fost secretar de stat: Ne dorim politici publice reale, nu heirupisme
Mihaela Popa, fost secretar de stat, cere desființarea Titularizării: Să ai 40 de ani, să fii Ministrul Educației și să păstrezi toate obiceiurile comuniste moștenite, asta înseamnă maximă incompetență


42 comments
  1. Să vezi atunci competență, când o să depindă toate angajările exclusiv de directorii de școli și primărie. Corupția instituționalizată, asta recomandă OECD? Oare acești „experți” chiar cred ce scriu?

  2. După șpăgile pentru obținerea gradației de merit, acum șpăgile pentru titularizare (decizie locală =mită)!! Le va furniza și lista de prețuri candidaților?Doamna își aduce aminte cu drag de vremurile când profesorul fără post se ducea cu damigeana de țuică/plicul de bani la activistul de partid (PCR atunci@urmașii în spirit de azi de pe la diverse partide) pentru a avea unde să predea! Când s-a introdus în comunism examenul de titularizare a fost o minune cerească! Doamna vrea să-i pună pe profesorii lipitori de afișe pentru partidul ei din campania electorală în posturi! Titularii existau și în perioada interbelică! Țară fanariotă!

  3. De ce nu se mai vorbeste si de admiterea in licee vocationale (ex.pedagogic)sau la facultati?Ia s o intrebam pe dna Andronescu de ce le a dat voie sa si prelungeasca sederea in invatamant cadrelor didactice care trebuie sa iasa la pensie si sa stea pana la 68-70 de ani cand de fapt nu mai esti bun de nimic si plictisit?Stiti cum te simti dupa 25-30 de ani de predat ?Creierul este deja rodat,esti obosit psihic.Sa nu aveti impresia ca,munca cu copilul este usoara.Domnii din MEN sa vina prin scoli sa vada cata nevoie este de material didactic,de investitie reala in aceste institutii,poate chiar de cantine nu mere si biscuiti….etc.Da sa existe repartitii pe post,sa se faca cursuri de perfectionare odata la 5 ani dar nu ca acum cand facem cursuri pentru credite si vanam tot felul de concursuri ca ne trebuie puncte sau gradatii de merit si asta tot pt.un ban in plus.O sa ziceti ca s au marit salariile,dar oare preturile nu au crescut si tot acolo am ajuns?De ce nu va legati si de profi.universitari si de formatori ?Ei oare sunt pusi la punct cu tot ce tine de metodici,pedagogii,care sunt pline de teorie si de cele mai multe ori la clasa tu ,ca profesor te mulezi in functie de colectivul clasei ca sa scoti ceva din ei si nu poti aplica niscai metode moderne si trebuie sa o iei”babeste” ca sa priceapa si crestinul ala care sta in fundul satului si e mai incet sau foarte incet in gandire.Stiti ca sunt colective de elevi pe care abia ii faci sa invete sa citeasca si sa faca adunari si scaderi simple,oricat ai lucra cu ei ?Nu mai bagati in aceiasi oala toti profesorii din cauza unora care fac cate o bazaconie de ajung la stiri.Mai ganditi va si la mediul socila si familial de unde vin unii copii.Si lista poate continua ,la fel si intrebarile pe care le as putea pune si la care poate ca nu o sa primesc niciodata raspunsuri.

  4. Examenul de titularizare este singurul care cerne profesorii adevărați de cei care presupun că, doar pentru că au terminat o facultate, pot fi profesori. Este singurul examen care separă oamenii calificați de cei “cu pile”. Sunt atât de multe aranjamente care se fac în învățământ, dar nimeni și nimic nu poate trece peste autoritatea acestui examen. Nici cei mai corupți și mai nesimțiți directori. Cum să se renunțe la singurul filtru real din sistem?

  5. Să vezi atunci defilarea pilelor! Toate nevestele de popi, politicieni, politisti sau militari vor fi profesoare.

  6. Asta e făcută asa, la vrăjeală,ca să nu mai vedem adevăratele probleme.
    Nu va fi desființat pentru ca acest examen este masca sub care sunt puse toate neregulile și corupția din sistem,asigura legalitatea matrapazlacurilor și corupției din sistem.
    Este modul în care păcălesc pe toată lumea de la “uite ce note mici au luat profesorii”,pana la …”nu avem profesori competenti”.Cum mai manevrezi tu masele prin ura colectiva dacă dispare resortul cel mai important:titularizarea unde numele participanților sunt lăsate la vedere oricui.Oricine poftește poate sa vadă ce nota a luat Marcel,Ionel?La directori nu s-a procedat așa. De ce?Oamenii lor au avut parte de confidențialitate?De ce?
    Subiectele de anul asta au fost asa aiuristice și modul crunt în care am fost ținuți la 42 de grade la umbra cu niște AC doar de forma,luate de la groapa de gunoi, spune totul despre cum se încearcă sabotarea candidaților.La 38 de grade celsius creierul nu mai funcționează corect.Plus ca ai 4 ore pentru subiecte care necesita mult mai mult timp.
    În mod normal nimeni nu predă tot anul cu apele curgând pe el și pe cod roșu si cu toate astea tu insisti ca in cea mai calduroasa zi din an sa se sustina examenul si asiguri conditii doar “de ochii lumii” asta spune tot,care sunt de fapt intentiile si ce se doreste.Cand cineva te saboteaza ,nu o face cu intentii bune.Iar ministerul și clica asta au făcut.
    Si când vezi ca la toate televiziunile ies ca oițele sa plângă lipsa de profesori și ca “Ce ne facem,ce ne facem?”.??!??
    Când vii în învățământ și examenul este foarte dificil,susținut în conditii crunte,la ședințe posturile sunt date arbitrar(uite postu’ ,nu e postu’) ce șanse credeți ca vor fi ca o persoana ,fără pile,sa mai vrea asa ceva?Zero.Si asta se și urmărește. În acest fel oamenii lor,pe portițe, vor veni și vor lua posturile cele mai bune iar dacă unul fără pile se duce și cere postul,vă fi amenințat de directoare sa nu mai pună piciorul în acea școală.
    Așadar nu va speriați ca nu se va desființa pentru ca este modul în care e controlata toată lumea.E modalitatea perfecta de shaming a profesorului care poate ,nu a avut o zi bună dar a decis sa rămână în examen și sa dea tot ce are mai bun,chiar dacă ii e rău,chiar dacă nu a dormit,chiar dacă e stresat etc.Pentru ca la o persoana cu bacalaureat și licență o nota la Titularizare arata doar atât:cât a putut sa se coordoneze și sa se concentreze în acea zi sau cât a muncit pentru a se pregăti pentru acel examen.

  7. sa vedeți după ce calitate va avea învățământul. nu că acum e prea bun ,dar se vor învârti șpăgi mari și o să intre în învățământ numai pilosi

  8. Statul nu este in stare sa fie un bun manager cand vine vorba de companii de stat care sunt in faliment. Credeti ca nu vor angaja politic profesorii precum in companii de stat? Urmeaza falimentul in sistemul de Educatie?
    Macar scapam de sindicate!

  9. ,,evaluarea făcută de scoli”?dupa ce criterii?destul ca scolile din Romania au în sistem o gramada de necalificati.va dați seama cat se aberează! fiecare școală își va alege profesorii după doleanțele directorului si dupa cum bate toba primariilor, ca să nu spun mai mult, sa fie avantaje financiare si cat mai putine cheltuieli la nivel zonal, nicidecum nu vor fi triati profesorii in favoarea elevilor, întreg sistemul, care este unul corupt, se va umple de profesori slabi pregătiți, de necalificati, de asa numitii profesori care au la baza doar liceul, care sa locuiască în localitatea respectiva, astfel încât sa nu necesite decontarea navetei sau dreptul la o locuință pe parcursul desfasurarii anului școlar.

  10. Nu sunt de acord cu aceste critici aduse titularizării.E singurul examen care se da pe bune și te lasă să intri cu adevărat în sistem,după examenul de definitivat care îți dă dreptul sa profesezi definitiv în sistem.

  11. Descentralizarea este cea mai buna metoda de selectare a cadrelor didactice!Persoanele titularizare imediat după revoluție,cu buletinul in mana în funcție de apropierea de domiciliu ,or cele care și-au cumpărat nota de titularizare sau cele care s-au titularizare in 2010 când subiectele au fost la nivel de ISJ
    Ideea este următoarea : descentralizarea cum este in UE sau daca se dorește menținerea titularizării ,atunci toată lumea ,inclusiv titularii sa participe la examen o data la 4 ani ,pentru a-și confirma valoarea/pozitia!
    Desigur că cei mai vocali sunt cei descrisi mai sus,care au intrat într-o zonă de confort și plafonare.Ei sunt aceeași indivizi care știu g bine că nu li se întâmplă nimic dacă nu își fac treabă,daca elevii respectivi nu promovează examenul de capacitate sau bacalaureatul
    Ei știu că nimeni și nimic nu le poate clinti pozitia in care se afla ,aceea de așa zis titular.
    Degeaba sunt cadre didactice fff bine pregătite care obțin nota 10 la titularizare ,dar nu sunt posturi titularizările ,pt că majoritatea au fost ocupate așa cum am menționat anterior
    Un examen de titularizare pt toată lumea este venit o data la 4 ani pentru că ești motivat sa te pregătești intens
    Iar vrăjeală cu gradul 1 lăsați,am văzut persoane cu gr1 și nota 2 la titularizare

    1. 1. Poți fi tobă de carte dar cel mai slab pedagog. Are ZERO importanță că știi pe de rost toată materia la nivel de facultate, dacă ești incapabil să transmiți 1% din ea elevilor.

      2. Dacă se dă concurs la fiecare 4 ani, DEȘI CONCURSUL NU E VALABIL pentru a valida abilitățile celor care iau acest concurs (părerea d-tale), de ce ar fi valabil un concurs repetat la fiecare 4 ani? Zici că suntem politicieni, cerând votul poporului. Și eventual, dacă se schimbă primarul, schimbi destinatarul mitei ca să-și păstrezi postul, nu?

      Hai sictir. Celor care-s frustrați că n-au ocupat un post nici anul acesta, mult noroc data viitoare.

  12. Cei care au afirmat că desființarea examenului de titularizare ar fi o catastrofă pentru învățământul românesc știu ce vorbesc! Dacă n-ar fi existat acest examen, eu n-aș fi prins în veci vreun post în învățământ, chiar dacă buna mea pregătire în domeniu este atestată de note peste 8 la 3 examene de titularizare. Între altele, chiar am fost titular. Și-așa mi s-a spus că nu am ce căuta la o școală situată la o distanță mai mică de 30 km de reședința de județ. Aproape fără excepție, posturile în învățământ ar fi ocupate prin sistemul pile-relații dacă concursurile s-ar organiza la nivel de școală. Discutabilă ar fi situația celor deja titularizați. Poate s-ar impune ca măcar o dată la 10 ani să participe și ei la examenul de titularizare și să piardă statutul de titular dacă nu iau nota 7 în sesiunea respectivă sau în sesiunea din următorul an(o șansă în plus). În felul acesta ar fi mai multe posturi scoase pentru titularizare.

    1. Atunci sa sustina toti examene si concursuri pe postul ocupat, de la medici si judecatori pana la functionari publici. Profesorii sunt mai fraieri? Profesorii sunt platiti mai bine?

  13. Aceasta este un real câștig pentru sistemul de pile și relații… Școlile vor aparține anumitor familii, așa cum se întâmplă de altfel acum in universități. O reală inovație….

  14. Titularizarea este un examen care te ajută să obții un post, pe munca ta, fără pile, relații. Probabil că de asta se încearcă scoaterea lui, din motive lesne de înțeles. Când directorul școlii va decide pe cine angajează , se va alege praful de învățământ. Nu vei mai avea loc într-o școală de “pile”, “relații “, ” directive de partid”.

      1. Bai, ocedeeul lu’ peste, voi aveti impresia ca CA-ul scolilor din Romania e boardul alora din strainatate? Bah, scalambaiturile dreaq, eu am invatat o viata sa ma ploconesc sa ma angajeze patronul de magazin din capul satului cu 8 clase si viceprimarita cu 11 si primar care a terminat profesionala de mecanic agricol si parinti cu 6-8 clase? Bah, lepadaturilor care mintiti mereu si scoateti in fata ocedeeul numai ca sa va angajati voi oamenii, credeti ca eu merg sa ma milogesc la directorii lingai pusi politic? Eu am una care pupa in c:r partidul si au pus-o directoare. Cand eu eram satul de predat ca titular cu nota 9,80, ea venea in scoala ca o simpla necalificata. A lins blidele unde a trebuit si iata, e mare directoare. Hai, sictir!

  15. Ar trebui ca sistemul de titularizare să se aplice și în medicină.
    Atunci nu vor mai fi posturi neocupate în orașele mici, comune, sate.
    Sunt cadre medicale care ar dori să profeseze dar nu pot din cauza sumelor cerute ilegal la angajare, sume de care nu dispun.
    Dar sunt și posturi despre se află că există după ce sunt ocupate.Acest lucru se întâmplă deoarece decizia este la spitale.

  16. OCDE nu cunoaște specificul românesc.

    Directorul nu e manager ci doar un politruc interesat să servească interesele celor care l-au numit/il mențin in funcție!

    Să nu lăsăm amăgiți de recomandări de tip corporatist!

    Recomandări facem și noi de zeci de ani dar nu le asculta nimeni!

    1. Mai plecați din România și voi, cei de la EDUPEDU, și cei de la Ministerul Educației și cei din inspectorate!
      Vrem să încercăm să trăim și fără voi!!!

    2. Corect! In Romania nu se poate face ceva ce e in Europa de Vest. Directorii numiți politic pentru pile.
      Satele noastre au condiții de acum 500 de ani. Nu și drum asfaltat, apă curentă, canalizare,dar să aibă sătenii telefon Smart și internet pentru plăți digitale,portofel digital? Dar, facem încălzire cu foc în sobă și trecem prin apă că Primăria nu are bani și angajați pentru a face un podeț . Deci????

  17. recomanda,nu obliga!
    sper că nu vom sta iar în genunchi in fata a tot ce vine de afara …avem mentalitatea de sluga in sânge …nu mai suntem în stare să apărăm nimic…

  18. toți cu funcții de conducere sa nu poată avea mai multe mandate cel mult două și titularizarea sa rămână la nivel national

  19. Educația în România se îndreaptă spre analfabetism..
    Dacă ajungeți să vă ajungeți să vă angajeze Directorul unei școli, vom preda neapărat și “Educația sexuală”.

  20. Dacă vreți fără examen angajați-vă la privat. Sistemul de stat așa este și așa va rămâne până una alta….adică până se dezvoltă privatul. OECD să-și deschidă școli europene și apoi să dea lecții.

    1. Nu e nevoie de desființarea examenului de titularizare dar absolut necesară desființarea REPETĂRII examenului “n” ani pentru cei care iau note peste 7. Acest examen este încă justificat pentru cei care intră prima dată în sistem și pentru cei care nu iau note de 7 dar o dată luate notele eligibile, toți acești oameni pot fi TITULARIZAȚI PE NORMĂ dat fiind că nimeni nu rămâne fără ore dintre cei care iau peste 7, ba chiar e nevoie de mai mulți, motiv pentru care sunt nevoiți să accepte și pe cei care iau sub 7. Dar vă rog să vă întrebați: nu “vă dă cu virgulă” faptul că deși oamenii au note de 8-9-10 nu devin titulari și totuși au de muncă? V-ați întrebat dacă e corectă acum legea care spune că titular este cel care are o normă doar la o școală? Și cât de corect este să existe titulari pe două -trei școli pentru unii și pentru alții, nu? Legea spune normă întreagă la o singură școală, școala oferă pentru unii, în circumstanțe care nu mai țin de egalitate pentru toți, titularizare pe o norma împărțită în două-trei școli.Dar pentru cei care sunt în sistem titulari: ce ar fi să fie ca la medicină, toată lumea să dea anual examenul pentru validarea în profesie? Nu-i așa că nu ați vrea? În schimb e ușor de spus “luptă și muncește să devii titular că și eu am făcut așa”! Nu-i așa? Lupta pentru ce? Pentru postul inexistent și totuși, muncind!! Este de noaptea minții ce se întâmplă acum în învățământ și nu e de mirare că se duce în jos. Acești suplinitori sunt toți calificați și unii cu doctorat și au de lucru dar nu pot fi titulari? Se blochează mintea celor care habar nu au ce înseamnă examenul de titularizare anual, repetat, până la pensie! Se începe cu note mari dar până la pensie acești oameni trăiesc deja o traumă în fiecare vară fără odihnă, fără să poată pleca nicăieri pentru că au examenele, asistențele la evaluările naționale ale elevilor și apoi repartizările și apoi asistențe la Bacalaureat. Ce mai vacanță au!

    2. Grozav! Vor fi la cheremul directorilor care vor instaura un regim de teroare… cu ..,, faci ca mine sau te dau afara “. Își vor aduce neamurile și prietenii..indiferent ce calificare au. Nici acum nu sunt departe de asta. Mulți se poarta de parcă ar fi școala/ moșia lor, nu o instituție de stat! Decât să intri in școală cu frica …mai bine faci alta meserie. După noi potopu’ !

  21. Recomandările diferitelor organisme internaționale, habarniste notorii în materie de România, ne-au lăsat fără păduri, industrie, flotă, sau agricultură, iar acum vor să lichideze și învățământul introducând arbitrarul în selecția didactică. Nepotismul, pilele de tot soiul și corupția vor deveni criteriile principale de recrutare și angajare a profesorilor.

    1. corect mesajul! la nivel de școală va fi un dezastru. și așa se mai întâmplă nereguli: catedre și ore ne scoase la concurs, unele mișmasuri cu orele repartizate la inspectorate etc. Dar ce se propune este cu adevărat o CATASTROFĂ! Propuneri făcute de unii care nu cunosc sistemul! Sau poate îl cunosc și vor să distrugă total învățământul?

  22. Recomandarea OCDE *uita* sau mai degrabă nu știe un lucru: în România conducerea școlilor e politizată: deci cum pot niște oameni ajunși în funcții cumva și pe alte criterii decât cele de performanță să facă angajări pe criterii de performanță? Ghinionul școlii românești e că își dau cu părerea despre ea și chiar decid unii care habar nu au de ceea ce se întâmplă în școli! În felul acesta vor pleca și ultimii oameni dedicați și buni profesioniști din educație!

  23. Câteva observații:
    1. Inspecția la clasă s-a ținut în acest an (2024). Nu știu care a fost situația din 2023.
    2. În acest articol și altele similare ați menționat de condiția privind obținerea notei 7. Din păcate văd prea puține articole (de fapt de loc) în care să se analize câte posturi sunt disponibile pentru titularizare și câți candidați obțin nota 7, per discipline. Veți putea observa cum în ultimii 10 ani de zile sunt peste 100 de candidați, într-un județ, cu note peste 7 (unii chiar cu mai multe note, pentru că au participat la mai multe examene), iar posturi disponibile 2, 1 sau zero. Situația se întâlnește la mia multe discipline. Concluzia este că nu NOTA este principalul obstacol și LIPSA posturilor. Vezi situația cu dl. Iohannis care a ținut ocupat un post de titular fizică la Liceul Brukenthal din Sibiu timp de peste 20 de ani.
    3. Afirmațiile doamnei Deca mă fac să mă întreb dacă dânsa vorbește din rea credință, din proastă informare sau chiar prostie: — Ministrul Educației, Ligia Deca, pledează în favoarea titularizării, întrucât aceasta le oferă siguranță profesorilor: „Faptul că există o stabilitate în sistem odată ce s-au titularizat pe un post este unul dintre argumentele pentru care încă avem doritori pentru profesia didactică”. — Păi dacă NU sunt posturi care să poate fi ocupate prin titularizare, atunci toată ideea cu ”stabilitatea” este eronată. ”Stabilitate” este pentru cei care s-au titularizat acum 20-30-40 de ani și dorm la catedră, predau după metode sau manuale învechite, nicidecum pentru ”doritori pentru profesia didactică”.

    1. Grozav! Vor fi la cheremul directorilor care vor instaura un regim de teroare… cu ..,, faci ca mine sau te dau afara “. Își vor aduce neamurile și prietenii..indiferent ce calificare au. Nici acum nu sunt departe de asta. Mulți se poarta de parcă ar fi școala/ moșia lor, nu o instituție de stat! Decât să intri in școală cu frica …mai bine faci alta meserie. După noi potopu’ !

  24. Când vă spuneam ca d-na Manea de la PNL e trompetă și slujește interesele cuiva …

    OCDE este noua marotă cu care guvernul își aranjează interesele de grup si de partid.

    Rețineți însă!
    Sunt doar ,, RECOMANDĂRI .
    Nimic mai mult.

    Dacă profesorii se lasă păcăliți și de data asta la fel cum românii au fost adesea păcăliți in numele unui bine impus de FMI, de directive UE sau alte organisme vor ajunge si ei la situația fără iesire de a se căciuli în fața unor politruci, frustrați, incapabili sau pur si simplu rău intenționați.

    Se va ajunge in proasta situație in care inițial la fiecare schimbare de director să se schimbe aproape tot corpul profesoral. Anestecat cu cei ai directorului abia schimbat.

    Apoi fiecare director să vină doar cu aplaudacii lui.

    Apoi când oamenii se vor fi săturat de asta directorii sa angajeze ,,din sursa externa ” (rețetă aplicată deja in Poliție)

    Apoi nu va mai vrea nimeni sa fie slugă.

    După un timp, câțiva ani (in care vor rămâne doar pile incompetente) se vor ,,lamenta” că au greșit și că singura șansă este….concursul național de titularizare.

    Știu că e vremea concediilor dar nu dormiți că ei se pare că nu dorm ci pregătesc ce e mai rău.

      1. Angajarea cadrelor didactice direct de școală e o mare păcăleală. În practică ea înseamnă șpagă dată directorului( în rural și primarului).
        Vrem la catedră oameni selectați în urma unui concurs național, supravegheat audio și video sau angajați pe baza unui interviu?
        Întrebări la interviu: din ce partid ești, ce personaj politic local te recomandă, cât ești dispus să dai șpagă sau ce acțiuni poți desfășura pentru creșterea procentelor partidului. Toate au legătură cu educație. Ironic.

  25. Trebuie pastrat acest tip de examen,titularizare,daca ar ajunge la mana directorilor și a primarilor să vezi atunci amante angajate în sistem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Testarea standardizată la Limba română și Matematică, organizată în 329 de școli, în perioada 30 mai – 10 iunie, nu este obligatorie pentru elevi. Ministrul Educației: Nu există sancțiuni pentru neparticiparea la testare

Testarea standardizată anunțată săptămâna trecută de ministrul Educației, stabilită deja printr-un ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial, care ar urma să aibă loc în perioada 30 mai – 10…
Vezi articolul

VIDEO Klaus Iohannis deschide anul școlar la Colegiul Național „Mihai Viteazul”: Școlile trebuie să fie absolut sigure pentru elevi, cadre didactice și restul personalului din învățământ / Rezultatele reformelor sunt convins că se vor vedea când generațiile ajung în fața noilor examene naționale

Președintele Klaus Iohannis deschide anul școlar la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, luni, la ora 9. Edupedu.ro a transmis LIVE TEXT declarațiile șefului de stat, de la ultima deschidere a anului…
Vezi articolul