Eliminarea calificativelor la clasele primare – propunere oficială transmisă de Inspectoratul școlar Cluj la Ministerul Educației

6.475 de vizualizări
testarea la Matematică
Foto: Freepik.com
Inspectoratul Școlar Județean Cluj i-a propus Ecaterinei Andronescu să renunțe la calificative, în învățământul primar, a anunțat pentru Edupedu.ro inspectorul Anicuța Todea. “Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul pentru învățământ primar din Cluj.

Contactată de Edupedu.ro în legătură cu evaluarea județeană la Română, Matematică și Limbă maternă, Anicuța Todea – inspector pentru învățământ primar la ISJ Cluj – a declarat că scopul acestor testări care încep mâine îl reprezintă atragerea unei predări la clasa a IV-a în parteneriat învățător – profesor de gimnaziu, pentru a atenua șocul trecerii copiilor în clasa a V-a.

În școlile din județul Cluj, “învățătorii încep să îi obișnuiască pe copii cu notele, la clasa a IV-a, din timpul anului școlar. Este o măsură în planul managerial. Îi rugăm pe colegi să administreze teste copiilor, teste elaborate împreună cu colegii profesori, la care să îi evalueze cu punctaje”, a explicat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar din Cluj.

Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți. Aceste calificative se acordă prin aplicarea unor descriptori de performață. Părinții tot întreabă: ce e ‘bine’-le ăla? O fi 7, o fi 8? Păi nu e nici 7, nici 8. Descriptorii arată gradul în care copilul reușește să atingă competența ascunsă în itemi, cu alte cuvinte. Noi am propus așa: la nivelul ciclului achizițiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I și a II-a – să se utilizeze evaluarea descriptivă, adică învățătorul să spună nivelul la care copilul se află: competențe formate, competențe în curs de formare sau competențe neformate. Fără suficient, fără bine… Și, din ciclul primar superior (clasele a III-a, a IV-a – n.red.), evaluarea să se finalizeze cu note, ca să îi ajutăm pe copilași să facă trecerea spre ciclul gimnazial”, a explicat Anicuța Todea, pentru Edupedu.ro.

Citește mai jos despre evaluarea județeană la clasa a IV-a 2019:

Evaluare județeană la clasa a IV-a în Cluj: Povestea unei testări organizate pentru a atenua șocul adaptării copiilor la clasa a V-a, cu predare în comun învățător-profesor

 


3 comments
  1. Doamne desteapta este aceasta inspectoare.! Unul din lucrurile validate ca bune(din l99 9-reforma “Marga”)sunt anulate cu pixul fara a se face o analiza serioasa.Cei care propun aceasta eliminare nu au cele mai mici cunostinte despre evaluare in conditiile in care in unele tari cu sistem performant nu exista nici note nici calificative in segmentul invatamant general obligatoriu.Iar vrem sa iprumutam modele care nu se potrivesc.Clujul are specialisti remarcabili la UBB,dar aproape intodeauna sefii ISJ se fac ca nu stiu.Alo treziti-va si nu mai experimentari si zapaciti tot sistemul prin pixul d-nei ministru.Dansa are o lista lunga de bulversari din pix.La asta se pricepe,iar la o analizi a consecintelor nici macar nu recunoaste(vezi exp.scolilor profesionale)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reacția Ministerului Educației, la protestul de la Colegiul German Goethe din Capitală: ministrul a trimis Corpul de Control după sesizarea unui părinte care viza „desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor”

Ministerul Educației anunță că a trimis Corpul de Control la Colegiul German Goethe din Capitală ca urmare a sesizării primite din partea unui singur părinte al cărui copil este elev…
Vezi articolul

Iulian Cristache, federația părinților: Următorul an școlar va fi în procent semnificativ compromis / În învățământul primar va fi un adevărat dezastru / Ghidul Ministerului Sănătății prevede ca până la 11 ani copiii nu au voie să poarte mască

„Următorul an școlar va fi în procent semnificativ compromis”, susține Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi. Acesta a declarat la TVR că în opinia sa „în învățământul…
Vezi articolul

EXCLUSIV Noile contracte pentru profesori “pe durata de viabilitate a postului”. Ministerul Muncii: Sintagma nu este în legislație. Contractul individual de muncă NU poate fi încheiat pe durata de viabilitate a postului

Guvernul îi pune pe directori să le facă profesorilor contracte pe perioada de viabilitate a postului, deși sintagma nu este “prevăzută în legislația Muncii” – spune Ministerul Muncii, la solicitarea…
Vezi articolul

Două treimi dintre participanții la un sondaj online al Federației Asociațiilor de Părinți cred că școala fizică peste rata de infectare de 3 la mie este o decizie bună, iar 53% sunt de acord cu testarea non-invazivă a elevilor la revenirea la școală

Decizia de a menține școlile deschise pentru elevi peste rata de infectare de 3/1.000 de locuitori, adică în scenariul roșu, a fost una benefică pentru învățare, cred 68% dintre părinții…
Vezi articolul

Școlile care vor vrea să depună proiecte pentru reducerea abandonului școlar în runda a II-a vor putea primi bani mai mulți decât cele 1.409 care s-au calificat în PNRAS în prima etapă. Suma maximă crește cu 50% în ghidul publicat în consultare, fără nicio explicație de la Ministerul Educației

Unitățile de învățământ ar putea să primească granturi de până la 300.000 de euro, pentru reducerea abandonului școlar, potrivit Ghidului Solicitantului – Schema de Granturi (runda II), document pus în…
Vezi articolul