Eliminarea calificativelor la clasele primare – propunere oficială transmisă de Inspectoratul școlar Cluj la Ministerul Educației

6.484 de vizualizări
testarea la Matematică
Foto: Freepik.com
Inspectoratul Școlar Județean Cluj i-a propus Ecaterinei Andronescu să renunțe la calificative, în învățământul primar, a anunțat pentru Edupedu.ro inspectorul Anicuța Todea. “Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul pentru învățământ primar din Cluj.

Contactată de Edupedu.ro în legătură cu evaluarea județeană la Română, Matematică și Limbă maternă, Anicuța Todea – inspector pentru învățământ primar la ISJ Cluj – a declarat că scopul acestor testări care încep mâine îl reprezintă atragerea unei predări la clasa a IV-a în parteneriat învățător – profesor de gimnaziu, pentru a atenua șocul trecerii copiilor în clasa a V-a.

În școlile din județul Cluj, “învățătorii încep să îi obișnuiască pe copii cu notele, la clasa a IV-a, din timpul anului școlar. Este o măsură în planul managerial. Îi rugăm pe colegi să administreze teste copiilor, teste elaborate împreună cu colegii profesori, la care să îi evalueze cu punctaje”, a explicat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar din Cluj.

Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți. Aceste calificative se acordă prin aplicarea unor descriptori de performață. Părinții tot întreabă: ce e ‘bine’-le ăla? O fi 7, o fi 8? Păi nu e nici 7, nici 8. Descriptorii arată gradul în care copilul reușește să atingă competența ascunsă în itemi, cu alte cuvinte. Noi am propus așa: la nivelul ciclului achizițiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I și a II-a – să se utilizeze evaluarea descriptivă, adică învățătorul să spună nivelul la care copilul se află: competențe formate, competențe în curs de formare sau competențe neformate. Fără suficient, fără bine… Și, din ciclul primar superior (clasele a III-a, a IV-a – n.red.), evaluarea să se finalizeze cu note, ca să îi ajutăm pe copilași să facă trecerea spre ciclul gimnazial”, a explicat Anicuța Todea, pentru Edupedu.ro.

Citește mai jos despre evaluarea județeană la clasa a IV-a 2019:

Evaluare județeană la clasa a IV-a în Cluj: Povestea unei testări organizate pentru a atenua șocul adaptării copiilor la clasa a V-a, cu predare în comun învățător-profesor

 


3 comments
  1. Doamne desteapta este aceasta inspectoare.! Unul din lucrurile validate ca bune(din l99 9-reforma “Marga”)sunt anulate cu pixul fara a se face o analiza serioasa.Cei care propun aceasta eliminare nu au cele mai mici cunostinte despre evaluare in conditiile in care in unele tari cu sistem performant nu exista nici note nici calificative in segmentul invatamant general obligatoriu.Iar vrem sa iprumutam modele care nu se potrivesc.Clujul are specialisti remarcabili la UBB,dar aproape intodeauna sefii ISJ se fac ca nu stiu.Alo treziti-va si nu mai experimentari si zapaciti tot sistemul prin pixul d-nei ministru.Dansa are o lista lunga de bulversari din pix.La asta se pricepe,iar la o analizi a consecintelor nici macar nu recunoaste(vezi exp.scolilor profesionale)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Liga Studenților Iași critică “atitudinea docilă” a ministrului Educației, Ligia Deca în problema plagiatelor și o acuză că “duce mai departe opera lui Sorin Cîmpeanu de apărare a plagiatorilor și a rectorilor latifundiari”

Liga Studenților (LS Iași) critică, într-un comunicat de presă, “atitudinea docilă față de interesele majorității PSD-PNL-UDMR a ministrului Educației, Ligia Deca, în problema plagiatelor și a funcțiilor de conducere din…
Vezi articolul

SURSE Elevii și profesorii, mințiți de Ministerul Educației. Borderourile individuale și digitale de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, pe care profesorii ar trebui să le discute cu elevii și părinții, n-au ajuns în câteva sute de școli

Borderourile digitale și individuale de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, pe care profesorii ar trebui să le discute la clasă cu elevii și părinții, n-au ajuns în școli, după…
Vezi articolul

OFICIAL Noile modele de cataloage și carnete de elev pentru anul școlar structurat pe module, publicate de Ministerul Educației / Descarcă noile documente școlare în 2022-2023 pentru toate formele și ciclurile de învățământ, în format .pdf

Noile modele de cataloage școlare și de carnete de elev, pentru anul școlar 2022-2023, structurat pe module, au fost publicate de Ministerul Educației pe edu.ro, la secțiunea “Acte de studii…
Vezi articolul