Elevul eliminat din examenul de Evaluarea Națională cu nota 1, pentru tentativă de fraudă, este un elev cu cerințe educaționale speciale (CES) care uitase să predea telefonul, susțin reprezentanții Inspectoratului Școlar București pentru Edupedu.ro
Aceștia au precizat că este singurul elev eliminat de la proba de Limba și literatura română care a avut loc pe 22 iunie 2021, dintre cei 11.815 elevi prezenți la acest examen.
Telefonul a fost descoperit de profesorii asistenți asupra elevului, după ce s-a făcut instructajul și proba scrisă „începuse de ceva vreme”, potrivit reprezentanților ISMB.
Aceștia au spus că eliminarea din examen dă totuși dreptul elevului să meargă la proba de Matematică, iar apoi se va face media de la Evaluarea Națională cu nota 1 de la Limba Română, medie care va conta în media finală de Admitere la liceu.
În procedura de examen se interzice candidaților să intre în sală cu orice tip de materiale ajutătoare: manuale, dicționare, notițe, însemnări, cărți, ciorne, rezumate, culegeri etc., care pot fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum și cu telefoane mobile și cu orice instrument electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare.
Se interzice candidaților să introducă în sala de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea, candidații având obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ/centrul de examen în acest scop. Candidații care refuză depozitarea obiectelor în sala stabilită de comisie în acest scop, nu sunt primiți în examen.
Nerespectarea dispozițiilor referitoare la introducerea de materiale interzise în sala de examen duce la eliminarea elevului din sală, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu, și la notarea cu 1 (unu) a lucrării elevului eliminate.
Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă
Cerinţe educaţionale speciale (CES) sunt definite ca necesităţi educaţionale suplimentare, complementare obiectivelor generale ale educaţiei, adaptate particularităţilor individuale şi celor caracteristice unei anumite deficienţe/dizabilităţi sau tulburări/dificultăţi de învăţare ori de altă natură, precum şi o asistenţă complexă (medicală, socială, educaţională etc.).
CES exprimă o necesitate evidentă a anumitor copii de atenţie şi asistenţa educaţională suplimentară, fără de care nu se poate vorbi efectiv de egalizarea şanselor, de acces şi participare educaţională şi socială.
CES desemnează un “continuum” al problemelor speciale în educaţie, de la deficiențele grave şi profunde la dificultăţile / tuburările uşoare de învăţare. Registrul acestora, în accepţia UNESCO (1995) cuprinde:
- întârziere în dezvoltare/deficiență mintală/dificultăţi/dizabilităţi severe de învăţare;
- deficienţe fizice/motorii;
- deficienţe vizuale;
- deficienţe auditive;
- tulburări emoţionale (afective) şi de comportament;
- tulburări (dezordini) de limbaj;
- dificultăţi/dizabilităţi de învăţare.
Articol în curs de actualizare
Foto: School photo created by yanalya – www.freepik.com