Elevul care a rănit-o cu un cuțit pe profesoara de japoneză, reținut pentru 24 de ore / Ministerul Educaţiei: Se fac demersuri pentru stabilirea circumstanţelor în care s-a produs agresiunea

1.697 de vizualizări
Foto: 187121799 © Cateyeperspective | Dreamstime.com
S-a dispus reținerea pentru 24 de ore, în cazul elevului de 16 ani de la Colegiul Național „Ion Creangă” din București, care miercuri a rănit-o cu un cuțit pe profesoara de japoneză, scrie G4Media.ro.

Elevul a folosit un cuțit cu care a rănit-o în zona gâtului pe profesoara de 26 de ani.

Rana profesoarei nu a fost foarte gravă, acesta fiind transportată la spital pentru îngrijiri medicale.

Elevul este clasa a X-a, iar incidentul s-a petrecut în ora de limba japoneză. Polițiștii și procurorul care au anchetat cazul au cerut reținerea pentru 24 de ore.

Ministerul Educaţiei a reacționat miercuri seara, la aproape 8 ore de la eveniment și a anunțat într-un comunicat trimis jurnaliștilor acreditați că sunt în desfăşurare demersuri ale instituţiilor competente pentru stabilirea circumstanţelor în care s-a produs agresiunea.

„În cursul zilei de astăzi, Inspectoratul Școlar al Municipiului București a informat Ministerul Educației în legătură cu producerea unui incident la un liceu din București, respectiv un incident în care un cadru didactic a fost agresat de un elev, în timpul orei.

Reprezentanții Ministerului Educației au ținut permanent legătura cu reprezentanții ISMB, care, de altfel, s-au deplasat la fața locului. Sunt în desfășurare demersuri ale instituțiilor competente, pentru stabilirea circumstanțelor în care s-a produs incidentul.

Ministerul Educației condamnă ferm agresiunea de orice fel în mediul școlar, indiferent dacă este îndreptată asupra elevilor, asupra cadrelor didactice sau asupra altor categorii de personal din instituțiile de învățământ.

Vom continua să monitorizăm acțiunile întreprinse la nivelul unității școlare în care s-a produs incidentul, pentru a ne asigura că vor fi respectate prevederile legale ce se impun a fi urmate în astfel de situații și pentru a avea certitudinea sprijinului pe care cei implicați, inclusiv elevii martori la incident, îl vor primi în perioada următoare”, se arată în comunicatul citat.

Ministrul Educațiie, Ligia Deca, a reacționat după-amiază, pe Facebook, unde a scris: „condamn cu fermitate orice act de agresiune din școală”.

Foto: 187121799 © Cateyeperspective / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


4 comments
  1. Ar trebui verificat dacă media elevului transferat era mai mică decât a clasei. Cele mai multe transferuri sunt speciale și ilegale, de jos în sus, iar elevii nu fac față stilului de lucru, exigențelor profesorilor, presiunii colegilor, singura lor posibilitate de manifestare, atunci când nu țin pasul cu clasa, reprezintă săritul calului. La ore sarcinile nu întotdeauna sunt diferențiate, diversificate, pentru că sunt mulți elevi în clase (finanțarea urmează elevul, deci școala se dorește bună pentru a putea aglomera clasele), unii sunt beneficiarii discriminării pozitive, la clasele cu medii mari mulți elevi au nevoi reale de dezvoltare, devine problematic să particularizezi excesiv, sau să găsești, eventual să ridici media. Toate acestea duc la o nevoie de control care, pentru personalul didactic neperfecționat, în special, dar nu exclusiv, poate fi o reală problemă. De aici, poate, sancțiunea testului neanunțat sau o tensionare a relațiilor din clasă. Iar dincolo de școală, sentimentul unor adulți împovărați, copleșiți, crescuți în constrângeri, care cred că libertatea copiilor le va fi profitabilă. Greu de verificat sau de anticipat consecințele, mai ales când folosești ochelari de cal.

    1. Dincă,Dincă a simțit și el “nevoia” și uite ce a ieșit. Contextul nu contează pentru ca astfel de prădători își vor cauta un context și dacă nu îl găsesc, îl creează.Daca nu era profesoara de x,era colegul de z sau vecinul de k.Omul a “simțit ca asa e bine”.Nimeni nu e îngrozit de afirmația acestui dereglat mintal,de premeditarea,de crearea contextului in care el si-a manifestat nevoia?Putea fi oricine dacă pica pe profilul de victima cautat de el.

  2. Ministerul vrea sa se extragă din situație de parca haosul din scoli nu ar fi și din cauza lipsei de sancțiuni reale pentru elevi. Exmatricularea a fost scoasa, turbulentii trebuie ținuți în clasa indiferent ce ar face, profesorul neputând sa ii dea afara de la ora. Infractorii sunt mângâiați pe creștet iar oamenii normali sunt supuși terorii.
    Școlile din România au o noua lege – România Înjunghiată.

    1. Aveti dreptate, domnule profesor. Vi s-au luat toate instrumentele disciplinare dar acestea, oricum, umblau la efecte. Ori, cauza e in alta parte.
      Eu ma intreb: pe cand o “scoala a parintilor”? Si am pus ghilimele nu pentru a i minimiza rolul, ci pentru a evidentia denumirea.
      Cei mai multi ne crestem si educam copiii din instinct dar uitam totodata ca instinctul animalic salasluieste in fiecare dintre noi si iese la iveala sub diferite forme, vreau sa cred ca in forme atenuate, caci totusi suntem oameni. De exemplu, agresiunea verbala a parintilor, autoritarismul dus la extrem, pedepsele, recompensele, umilintele ii dezechilibreaza pe copii si le afecteaza sanatatea mentala. Parintii nu stiu ce altceva sa faca atunci cand lucrurile nu se intampla cum vor ei. Mai exact, TOTULisi are originea acasa, in familie. Acolo unde nu sunt reguli si nu e armonie.
      Urmarea? O vedem.
      Pe cand, deci, o scoala gratuita si obligatorie pentru parinti?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de APRIL

VIDEO Propunerile inspectorilor, directorilor de școli și profesorilor pentru modernizarea programului Laptele Școlar: Este nevoie de oameni care să preia sarcinile legate de distribuire, depozitare tocmai pentru a lăsa spațiu profesorilor pentru educație, pentru actul didactic

Implementat încă din 2002, programul “Laptele Școlar” a fost un reper important în alimentația zilnică a elevilor din România, scopul său fiind promovarea unei alimentații sănătoase în rândul acestora. După…
Vezi articolul

OFICIAL 6 școli pilot vor funcționa anul acesta, din care una este din mediul rural și una privată, după ce au fost depuse peste 20 de cereri. Cea mai importantă componentă pilotată – „transformarea curriculară” / Se va pilota și înlocuirea tezelor semestriale cu un portofoliu al elevului

Începând cu anul școlar 2021-2022 vor funcționa șase școli pilot, anunță Ministerul Educației într-un comunicat primit de Edupedu.ro. „În cele șase școli-pilot elevii și profesorii vor avea parte de un…
Vezi articolul