Elevii vor transmite gândurile lor în mod anonim profesorilor pentru fiecare semestru, conform fișei de feedback aprobată prin ordin de ministru de Ligia Deca în Statutul Elevului 2024, deși semestrele au fost desființate de doi ani / Prevederea din statut menționează feedbackul anual

Ligia Deca / Foto: gov.ro

Fișa de feedback din Statutul Elevului 2024 este luată copy-paste după precedenta, aprobată în iunie 2021 de ministrul de atunci Sorin Cîmpeanu. Cea actuală, aprobată prin ordinul de ministru 5.077/2024, de Ligia Deca, face referire tot la semestre, atunci când prevede că elevii trebuie să completeze aceste documente referitoare la activitatea de la clasă a profesorilor lor.

În două rânduri este menționat cuvântul „semestru”, deși anul școlar nu se mai organizează pe semestre din toamna lui 2021, ci pe module. În mod paradoxal, deși a fost șters cuvântul „semestrial” din numele fișei, acesta a rămas în document, mai jos, la final.

Statutul Elevului a fost în dezbatere publică o perioadă extinsă de timp. La finalul consultărilor Ministerul Educației nu a publicat, așa cum prevede legea, cine a depus amendamentele, care sunt cele păstrate, care sunt cele respinse și motivele respingerii acestora.

Noul Statutul al elevilor prevede la articolul 7, că „Elevii beneficiază de următoarele drepturi în sistemul educațional: z) dreptul de a oferi feedback, la finalul anului școlar, cadrelor didactice care predau la clasă, prin fișe anonime sau prin intermediul unor chestionare online anonime securizate, elaborate conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezentul statut, în baza unei proceduri stabilite de consiliul de administrație. Rezultatele feedbackului sunt discutate cu profesorul de la clasă la începutul anului școlar următor, în vederea îmbunătățirii activității de la clasă”.

Vechiul statut prevedea doar „aa) dreptul de a oferi feedback semestrial cadrelor didactice care predau la clasă, prin fișe anonime. Acestea vor fi completate la clasă și predate cadrelor didactice în vederea identificării celor mai eficiente metode didactice”.

Cele două fișe de feedback, aproape identice, pot fi consultate aici:

Fișa de evaluare conține 16 afirmații pe care elevii le notează de la 1 la 5, în funcție de acordul sau dezacordul cu acestea. Fișa de feedback trebuie completată cu numele profesorului a cărui activitate este analizată.

Ce conține Fișa de Feedback

Numele documentului: Fișă de feedback

Apoi elevilor li se explică despre ce este documentul pe care l-au primit: „Sunteți invitați oferiți feedback cu privire la activitatea la clasă. E recomandat ca feedback-ul să fie obiectiv, limbajul decent, iar opiniile exprimate să fie justificate. Această fișă este anonimă și poate fi completată electronic sau în format tipărit”.

Documentul are două câmpuri cu spații de completat, în care trebuie scris numele disciplinei și al profesorului care o predă.

„Cadrul didactic căruia îi acorzi feedback predă disciplina: …….”

„Numele cadrului didactic care predă disciplina selectată: ……..”

Apoi urmează o listă cu 16 afirmații, în dreptul cărora elevii trebuie să le noteze de la 1 la 5, unde 1 înseamnă dezacord, sau „în foarte mică măsură”, iar 5 înseamnă acord sau „în foarte mare măsură”.

„În ce măsură ești de acord cu următoarele afirmații despre activitate la clasă?”

  1. Profesorul explică clar materia
  2. Profesorul îmi explică modul în care să învăț mai eficient
  3. Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante
  4. Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor
  5. Profesorul încurajează cooperarea între elevi
  6. Mă simt motivat să particip la această disciplină
  7. Profesorul folosește tehnologia digitală
  8. Profesorul explică modul în care ești evaluat și criteriile de evaluare
  9. Profesorul încurajează competitivitatea între elevi
  10. Elevii sunt încurajați să își exprime ideile și opiniile
  11. Atmosfera este plăcută în cadrul orelor
  12. Mă simt în siguranță și confortabil la această oră
  13. Profesorul ia în considerare și respectă Statutul elevului
  14. Ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine
  15. Profesorul este interesat de starea mea de bine
  16. Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină

Formularul include și două câmpuri pentru răspunsuri deschise, locuri în care elevii se pot exprima liber și pot scrie ce nu merge. Primul este despre cum ar vrea ei să fie la această disciplină atmosfera sau profesorul: „Mi-aș dori ca la această disciplină să…”, după care al doilea câmp este un mesaj transmis profesorului: „Dacă ar fi să spui profesorului un gând după acest semestru, care ar fi acesta?”

La final elevul trece procentajul de ore la care a fost prezent

„În acest semestru, am fost prezent la:

Exit mobile version