Elevii vor avea pe parcursul unui an școlar cel puțin un plan individualizat de învățare, prevede ROFUIP 2022 / Dirigintele sau învățătorul va decide dacă elevul are nevoie de ore remediale

26.558 de vizualizări
Foto: © Luminastock | Dreamstime.com
În noul Regulament de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, elevii vor beneficia de un plan de învățare individualizat. Nu sunt precizate detalii despre ce va conține planul, dar dirigintele sau învățătorul va face planul personalizat “în urma evaluărilor susținute de elevi”.

Potrivit ROFUIP 2022, “elevii vor beneficia pe parcursul unui an școlar de cel puțin un plan individualizat de învățare, elaborat în urma evaluărilor susținute și după interpretarea rezultatelor de către cadrul didactic”. Acesta va fi folosit “pentru consolidarea cunoștințelor, pentru întreprinderea unor acțiuni de învățare remedială și pentru stimularea elevilor capabili de performanțe superioare”, potrivit articolului adăugat 106, alin 5, în ROFUIP 2022. Nu este precizat cum vor fi aplicate acțiunile remediale de către profesor.

Până acum în regulament se preciza doar că “în sistemul de învăţământ preuniversitar evaluarea se centrează pe competenţe, oferă feedback real elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice şi stă la baza planurilor individuale de învăţare”, dar nu era specificat cum se elaborează planul de învățare individual.

De precizat, în cazul elevilor de clasa pregătitoare și I, care nu pot fi lăsaţi repetenţi, dar “au manifestat dificultăţi de învăţare, menţionate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare”, aceștia rămân în colectivele în care au învăţat şi intră, pe parcursul anului şcolar următor, într-un program de remediere/recuperare şcolară.

Programul este realizat de un învăţător/profesor pentru învăţământul primar împreună cu un specialist de la centrul judeţean de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională.

Prin contractul educațional semnat pe care și-l asumă fiecare părinte anual, acesta trebuie să ia legătura cu educatoarea, învăţătorul sau dirigintele, cel puţin o dată pe lună, pentru a cunoaşte evoluţia copilului/elevului.

Tot în ROFUIP 2022 se precizează la art. 67, alineatul (1): “Pentru realizarea unei comunicări constante cu părinţii sau reprezentanţii legali, profesorul diriginte stabileşte, în acord cu aceştia, lunar, o întâlnire pentru prezentarea situaţiei şcolare a elevilor, pentru discutarea problemelor educaţionale sau comportamentale specifice ale acestora. În situaţii obiective cum ar fi: calamităţi, intemperii, epidemii, pandemii, alte situaţii excepţionale, aceste întâlniri se pot desfăşura online, prin mijloace electronice de comunicare, în sistem de videoconferinţă”.

Tot în contextul evaluării elevilor, prezentăm reglementările care existau și până acum în ROFUIP:

Art. 110 prevede cum se stabilesc calificativele la fiecare disciplină de studiu pentru clasele I-IV: Se aleg două calificative cu frecvenţa cea mai mare, acordate în timpul anului școlar, după care, în perioadele de recapitulare şi de consolidare a materiei, în urma aplicării unor probe de evaluare sumativă, cadrul didactic poate opta pentru unul dintre cele două calificative, în baza următoarelor criterii:

    a) progresul sau regresul elevului;

    b) raportul efort-performanţă realizată;

    c) creşterea sau descreşterea motivaţiei elevului;

    d) realizarea unor sarcini din programul suplimentar de pregătire sau de recuperare, stabilite de cadrul didactic şi care au fost aduse la cunoştinţa părintelui, tutorelui sau reprezentantului legal.

 (2) Planificarea orelor dedicate întâlnirilor diriginţilor cu părinţii sau reprezentanţii legali de la fiecare formaţiune de studiu se comunică elevilor şi părinţilor sau reprezentanţilor legali ai acestora şi se afişează la avizier sau pe site-ul unităţii de învăţământ.

(3) Întâlnirea cu părinţii sau reprezentanţii legali se recomandă a fi individuală, în conformitate cu o programare stabilită în prealabil. La această întâlnire, la solicitarea părintelui/reprezentantului legal sau a dirigintelui, poate participa şi elevul.

ROFUIP 2022, aprobat de ministerul Educației:

Foto: © Luminastock | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


12 comments
  1. Cu 30 de elevi în clasă înseamnă că stau 30 de ore în fiecare lună de vorbă cu părinții. Vom face programări că la medic.

  2. Inca o sarcină în cârca dirigintelui, ca nu avea destule! Numai numărul sarcinilor sporește, indemnizația de diriginte, nu!

  3. Si inca pe un salariu de mizerie. Net, ca cei din Ministerul Educatiei, cu viclenie, il flutura pe cel brut.

  4. Intrebare: Ce competente are invatatorul sau dirigintele sa decida ca elevul are sau nu nrvoie de ore remediale? Preda materia mea? Eu decid, nu el.

  5. Te doare capul de toate ideile ce le vin celor care ne conduc. Habar nu au ce este școala și cum trebuie instruit un copil. În curând vor dispărea și notele elevilor. Și-așa era o mare porcărie treaba cu modulele la disciplinele de specialitate. Nu se făcea nimic. Acum vom avea module și la matematică, română, biologie, etc.adica va fi un rahat generalizat.
    Nu va mai invata nimeni…Cel puțin la liceu…

  6. Ahahaha, sa vezi ce maculatura se strange. Daca ai 30 de elevi in clasa faci cel putin 30 PII. Daca ai bun simt faci 2 x 30 PII, pentru ca in mod normal se impune o revizie la jumatatea anului scolar.

    Mai apare o categorie de elevi. Elevi cu CES, dar fara certificat. De astia se ocupa invatatorul in continuare cu nu stiu ce specialist. Hahaah.
    Daca are certificat ce se intampla?

    Sa vezi haos, ahahah. Si injuraturi, ahaha.

    1. După cum se precizează, planul individual se face împreună cu un specialist. Dacă acesta nu vine , nici nu tb sa facem. Dacă qcela nu – și îndeplinește atribuțiile, noi de ce am fi obligați? Ajunge cu hotărârile luminate ale ministrului și consilierilor sai! Din birou e ușor…. sa zici ce sa facă cei ce duc greul.

      1. Si inca pe un salariu de mizerie. Net, ca cei din Ministerul Educatiei, cu viclenie, il flutura pe cel brut.

  7. Grozav, inca un biblioraft plin de hartii, unde sa le mai punem pe toate hartogaraile astea? Cine ne da bani pentru toner, hartie, bibliorafturi? Unde mai tinem toate actele astea? Cand mai avem timp sa si predam daca noi ne ocupam numai de hartii?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile portugheze ar putea să își aleagă o treime dintre profesori, încât să fie pliați pe nevoile comunității și pe proiectele educaționale – discuții în Ministerul Educației din Portugalia

Ministerul Educației din Portugalia dorește să acorde autonomie directorilor de școli, astfel încât aceștia să poată selecta o treime dintre profesori, ținând cont de profilul dorit al cadrelor didactice și…
Vezi articolul

Clasa noastră a hotărât că vrea să “dăruiască viață”. Elevii de la a XII-a D de la Colegiul Național Gheorghe Șincai din Cluj-Napoca şi-au donat banii economisiţi Primului Spital de Oncologie și Radioterapie din România

Elevii clasei a XII D de la Colegiul Național Gheorghe Șincai din Cluj-Napoca au ales drept “uniformă” tricourile asociației Dăruieste Viață pentru a-și arăta implicare socială. Donația lor reprezintă cărămizi pentru Primul Spital…
Vezi articolul

Orban: Nu a existat nicio discuţie pe tema şomajului tehnic pentru cadrele didactice. Să țină orele online, prin media, să îşi facă treaba, să îi înveţe pe copii, astfel încât să nu fie necesară amânarea anului

„Nu a existat nicio discuţie pe tema şomajului tehnic pentru cadrele didactice”, a anunțat premierul Ludovic Orban la RomâniaTV. Acesta a mai spus că „și profesorii trebuie să fie un…
Vezi articolul