ERATĂ Dublarea numărului de absențe pe an, pentru care se scade un punct la purtare, nu a fost propusă de elevi, potrivit Consiliul Național al Elevilor. Măsura a fost pusă de ministra Ligia Deca în proiectul de Statut al elevului 2024 fără nicio argumentare

1.688 de vizualizări
Foto: Facebook Consiliul National al Elevilor
[ERATĂ] Nu elevii sunt cei care au propus dublarea numărului de absențe pe an, pentru care se scade un punct la purtare, potrivit Consiliului Național al Elevilor, deși în varianta inițială a articolului am prezentat că ar fi propunerea CNE. În varianta documentului trimisă de CNE cu propuneri pentru Statutul Elevului către Ministerului, sunt prevăzute 20 de absențe nemotivate per an, ca în prezent.

„Suntem bucuroși să anunțăm că majoritatea sugestiilor și propunerile noastre referitoare la Statutul Elevului și Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP) au fost implementate. Acest lucru demonstrează că vocea noastră, a elevilor, este luată în considerare și că avem puterea de a influența pozitiv sistemul educațional din România”, anunță Consiliul Național al Elevilor (CNE) în introducerea din comunicatul de duminică, 16 iunie.

Printre propunerile prezentate ca fiind și preluate de Ministerul Educației de la reprezentanții elevilor se regăsește și cea referitoare la pragul de 40 de absențe nemotivate per an, pentru care se scade un punct din media de la purtare. Deși nu este propunerea CNE, reprezentanții elevilor o salută și o prezintă drept o posibilitate extinsă pentru elevi de a lipsi din motive personale, în circumstanțe pentru care „[elevii] au nevoie de înțelegere din partea sistemului educațional”.

  • Amintim că după ce ministrul Ligia Deca a propus ca elevii să poată lipsi dublu decât în prezent până li se scade nota la purtare, de la 20 cât prevede statutul elevului din prezent, la 40, măsura a stârnit un val de ironii: „Era firesc, din moment ce se dau burse pentru note sub 5”.

Dublarea practic a pragului la care se scade un punct din media anuală la purtare nu a fost însoțită de argumente sau de o fundamentare, nici din partea Consiliului Național al Elevilor care o agreează și nici din partea Ministerului Educației.

În plus, măsura nu este în concordanță cu prevederea din ROFUIP referitoare la numărul de absențe și media la purtare. Proiectul regulamentului de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar 2024 prevede că pentru purtare se va acorda în fiecare modul câte o notă.

  • În aceste condiții, rămâne neclar cum ar putea fi modificată media anuală la purtare de absențele nemotivate, dacă ROFUIP stabilește media la purtare ca medie a notelor pe fiecare modul și nu prevede, de exemplu, un prag de absențe și la nivel de modul.

CNE critică în același timp propria măsură și spune că scăderea mediei la purtare pentru elevii care lipsesc din cauza bullyingului – sau a altor probleme pentru care au nevoie de consiliere – nu este o soluție pe termen lung: „Elevii care se confruntă cu dificultăți și sunt sancționați suplimentar prin scăderea mediei la purtare pot deveni și mai descurajați, ceea ce poate duce la o scădere a performanței academice și la o creștere a absenteismului”.

Sala de detenție – propunere pentru ca elevii care sunt invitați afară de la ore să aibă unde sta, ca să nu plece de la restul orelor din timpul programului, susține CNE

Cât despre sala de detenție propusă în Statutul elevului 2024, reprezentanții elevilor susțin că propunerea pentru o astfel de încăpere vine după ce „mulți elevi care deranejază orele sunt invitați să părăsească sala de clasă și sunt consemnați în catalog ca și absenți, chiar dacă această practică nu este conformă legislației în vigoare”.

După ce ar fi dați afară de la ore, de exemplu în mijlocul programului școlar, elevii nu s-ar mai întoarce la școală, ceea ce face utilă o astfel de sală în care elevii să meargă pentru supraveghere, lasă de înțeles CNE.

  • Amintim că „în cazul elevilor care în timpul orei de curs manifestă comportamente care aduc prejudicii activității de predare-învățare-evaluare, cadrul didactic poate decide ca aceștia să desfășoare activitate în școală, în timpul orei respective, sub supravegherea unui cadru didactic sau a unui cadru didactic auxiliar, într-o sală din unitatea de învățământ stabilită pentru desfășurarea, de regulă, a unor activități de tipul: lectură suplimentară, completarea de fișe de lucru etc.”, prevede proiectul de Statut al elevului 2024, lansat recent în consultare publică.

„Considerăm că dacă în decursul unei luni un elev a fost trimis de mai mult de 5 ori în aceste camere special amenajate, ar trebui în mod obligatoriu să existe o întâlnire cu un consilier școlar, pentru remediere. Este necesar ca elevii să înțeleagă că școala este un spațiu sigur, unde pot primi ajutorul necesar pe plan emoțional”, continuă Consiliul Național al Elevilor.

FOTO DOCUMENT Comunicatul CNE de 16.06.2024:

4 comments
  1. Nu a mărit cu nimic înainte erau câte 10 absențe nemotivate pe semestru iar acm ca nu mai sunt semestre au făcut suma absentelor celor două semestre pe tot anul . nu a modificat nimic major

  2. Nu a fost propusă.
    Doar susținută in tandem cu mitomana Deca cnf înțelegerii exact ca la legiile educației.

    1. Dovada ca fiinta asta minte de rupe si ne ia de prosti pe fata. Ies oameni la suprafata si o dau in gat si ea tot nu se cara. Vehiculeaza nume prin comisii care nu sunt, articole de lege care nu exista, se razgandeste in aceeasi zi de 7 ori si tot nu pleaca. O fiinta josnica, lipsita de orice bun simt.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aproape 48.000 de copii ucraineni refugiați sunt în România, dar mai puțini de 4.000 sunt înscriși ca elevi sau audienți în școli / Oficial de la București: Guvernul ucrainean nu recunoaște studiile în niciun stat european, lucrăm la rezolvarea situației

47.851 de copii ucraineni refugiați sunt în prezent în România, dar mai puțini de 4.000 sunt înscriși sau sunt audienți în școli, potrivit Raportului privind eforturile și realizările României în…
Vezi articolul