Chestionarul online a fost publicat pe pagina Inspectoratului Școlar al Municipiului București și conține mai multe întrebări la care elevii și părinții pot răspunde. Nici în chestionarul pentru părinți și nici în cel pentru elevi, aceștia nu au disponibilă varianta în care profesorul, învățătorul sau educatorul nu au ținut orele online, potrivit prevederilor legale. Întrebările sunt, în marea lor majoritate, despre cum se simt elevii şi părinţii în această perioadă.
Prin acest chestionar instituția aplică obligația de a cere feedback de la părinți și elevi, impusă inspectoratelor de către minister prin Ordinul prin care a fost reglementată predarea online.
”Prezentul studiu este inițiat de către Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB), realizat împreună cu Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CMBRAE), în conformitate cu prevederile OMEC 4135/21.04.2020, art 7 (i),” scrie în preambulul chestionarului.
Acest Articol 7, litera (i) prevede că fiecare inspectorat școlar aplică mecanisme de colectare feedback (adică aceste chestionare) în scopul luării măsurilor care să conducă la îmbunătățirea calității activităților online.
De fapt, în chestionare părinții sunt întrebați dacă doresc să iasă mai repede din această stare, la fel și elevii și profesorii, ce stări emoționale au trăit în această perioadă, dacă își organizează programul și în funcție de ce, iar două întrebări din opt sunt doar despre activitățile online. Nici măcar numele acestor chestionare nu includ cuvintele „activități online”:
- Chestionar privind percepţia elevilor asupra activităţilor zilnice în perioada de autoizolare
- Chestionar privind percepţia părinţilor asupra activităţilor zilnice în perioada de autoizolare
- Chestionar privind percepţia cadrelor didactice asupra activităţilor zilnice în perioada de autoizolare
Mai mulți părinți din București, precum și elevi, au semnalat Edupedu.ro situații în care profesorii nu au predat nicio oră online sau au ținut cursuri de doar câteva minute o dată sau de două ori de la începutul perioadei de închidere a școlilor.
Situația este și mai gravă acolo unde elevii sunt în clasele a VIII-a sau a XII-a și unde ar trebui să facă ore online de recapitulare pentru examenele de la Evaluarea Națională și Bacalaureat sau să rezolve testele de antrenament.
NOTĂ: Puteți semnala situațiile în care profesorii, deși au dispozitivele necesare și se pot conecta la internet, nu țin cursuri online, fie din București, fie din alte județe, în comentariile de la acest articol. Detaliile pot fi doar despre localitate, școală, clasă, disciplină. Cerem autorităților să asigure accesul la educație tuturor elevilor.
FOTO: ISMB.ro