Elevii se întorc la școală luni, 4 decembrie, pentru ultimele trei săptămâni de cursuri din modulul 2. Vor avea câte două sau trei note la fiecare disciplină până la vacanța de iarnă, transmite Ministerul Educației

10.841 de vizualizări
Foto: © Damian Gretka | Dreamstime.com
Elevii se întorc la școală luni, 4 decembrie, pentru ultimele trei săptămâni de cursuri din modulul 2, potrivit calendarului anului școlar, după zilele libere de joi, de Sfântul Andrei și vineri, Ziua Națională. Elevii trebuie să aibă câte două sau trei note la fiecare disciplină în funcție de numărul de ore pe săptămână până la vacanța de iarnă, transmite Ministerul Educației profesorilor într-o adresă de la începutul anului școlar.

Următoarea vacanță este cea de iarnă și începe pe 22 decembrie. Cu alte cuvinte, de luni, 4 decembrie, când se întorc la școală după cele două zile libere legale și weekendul 2-3 decembrie, elevii și profesorii mai au 3 săptămâni de cursuri. În aceeași zi în care iau vacanță, vineri, 22 decembrie, se termină și modulul 2 din anul școlar curent, prevede structura anului școlar 2023-2024 stabilită prin ordinul de ministru (OME) 3.800.

Până la finalul anului 2023, adică exclusiv în modulul al doilea, elevii trebuie să aibă câte 3 note la disciplinele cu mai mult de 2 ore pe săptămână, potrivit unei adrese a Ministerului Educației din 4 septembrie 2023. Dintre aceste note, cel puțin una se recomandă să fie acordată în urma unei evaluări scrise, după cum se arată în document.

La disciplinele cu o oră pe săptămână sau două ore pe săptămână, elevii vor avea la sfârșitul modulului al doilea câte 2 note, dintre care se recomandă ca una să fie de la o evaluare scrisă.

Anul școlar 2023—2024 este structurat astfel:

Modulul 1 – de luni, 11 septembrie 2023, până vineri, 27 octombrie 2023;

  • Vacanță de toamnă: 28 octombrie 2023 – 5 noiembrie 2023

Modulul 2 – de luni, 6 noiembrie 2023, până vineri, 22 decembrie 2023;

  • Vacanță de iarnă: 23 decembrie 2023 – 7 ianuarie 2024

Modulul 3 – de luni, 8 ianuarie 2024, până vineri, 9 februarie 2024, respectiv vineri, 16 februarie 2024, sau vineri, 23 februarie 2024, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

  • Vacanță de schi: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 12 februarie – 3 martie 2024

Modulul 4 – de luni, 19 februarie 2024, respectiv luni, 26 februarie 2024, sau luni, 4 martie 2024, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până vineri, 26 aprilie 2024;

  • Vacanță de primăvară: 27 aprilie 2024 – 7 mai 2024

Modulul 5 – de miercuri, 8 mai 2024, până vineri, 21 iunie 2024;

  • Vacanța de vară: 22 iunie 2024 – 8 septembrie 2024.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 7 iunie 2024;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 14 iunie 2024;

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor terminale, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 28 iunie 2024;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Spre deosebire de acest an școlar, „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se vor desfășura în perioada 11 septembrie 2023-26 aprilie 2024, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, la decizia școlii, în module diferite.

Art. 4. — (1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 11 septembrie 2023—26 aprilie 2024, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, se organizează activități de instruire practică urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, se organizează activități de instruire practică.

  • Profesorul Cătălin Ciupală este de părere că ideea de structurare modulară a anului școlar este „foarte defectuoasă și nu se potrivește deloc cu ceea ce avem noi în școală”. Acesta a spus că „modulele nu sunt corelate cu unitățile de învățare”, ceea ce creează dificultăți de învățare pentru elevi.

Foto: © Damian Gretka | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


9 comments
  1. Cei care considerati ca au prea multe vacante inseamna ca sunteti paraleli cu continuturile pe care le au copiii de asimilat. Scoala structurata pe module, obligativitatea unui numar asa mare de note, test la fiecare materie dupa fiecare capitol din manual, in contextul in care sunt vreo 16 materii….Chiar mi-as dori pentru copilul meu, la materii fara imporranta pentru viitorul lui, materii nou introduse anul acesta de umplutura, ca profesorii sa fie mai putin “zelosi” asa cum sunt la scoala unde invata copilul meu si, in schimb, avand in vedere profilul si specializarea, sa se fi impus prin trunchiul comun mai multe ore la materiile principale ale specializarii.
    Eu, ca parinte al unui copil care invata foarte mult, consider ca sunt absolut necesare vacantele si nu sunt de acord cu trunchierea celor de iarna, de Pasti si de vara, vacante atat de necesare pentru refacerea organismului. Ca sa nu mai spun ca inclusiv toate vacantele sunt pline de teme scolare, dar macar nu mai pleaca in fiecare dimineata de la 6,20 de acasa la scoala (incepe cursurile la 7,30) ca sa revina dupa 6 sau 7 ore de cursuri si sa se apuce din nou de teme. Cam asta-i scoala romaneasca pentru cei care nu stiu si cred ca sunt prea rasfatati copiii in prezent.

    1. Aveti dreptate, vacantele mai scurte si mai dese sunt benefice. Elevul nu e un utilaj sau un robot. In anii trecuti cand erau si 15 saptamani de scoala non stop, in ultimele 5-6 copiii erau foarte obositi, nu mai dadeau niciun randament. Cei care spun ca sunt prea multe ” intreruperi” nu au dreptate. O vacanta de o saptamana e un repaua binevenit, nu o ” intrerupere”.

  2. Eu nu le dau mai mult de o nota.
    Am o ora pe săptămână, mai trebuie sa și predau, mai sunt și alte treburi proiecte activități evenimente, unii mai lipsesc că fac navete și ajung greu la ore.

    N-o sa stau calare pe elevi să-i stresez cu lucrări și ascultare.

    O nota e destul in cazul meu având în vedere că nu se fac medii in decembrie.

    Sa vina la mine ministerul și să mă demită. Apoi se roagă să preiau ore că nu au cadre.

    1. La tematica dinainte de sarbatori va ia la intrebari inspectoratul. Incercati macar la clasa a cincea sa le puneti in caz ca aveti. Le da bursa dupa media primelor doua module si mi-e ca v-o luati in freza.

        1. Stii sa citesti? Nu am scris ca se face medie pe modul. Se va face o medie intre primele doua module. Pe baza acestei medii se va acorda bursa elevilor de clasa a cincea care pana acum au primit bursa pe baza realizarilor din clasa a patra primara. De aceea s-au impus minim 2 note in modulele 1+2. Evident, in module diferite. Caz concret…La inspectie ISJ a constatat ca ca ele sunt doar in modulul 2, nicio nota in modulul 1. Desi profesorului pe hartie i se acorda libertatea in evaluare, in toate inspectiile tematice esti luat la rost pe acest criteriu: Criterul notarii ritmice impuse de minister.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Rezultatele de la Evaluarea Națională

Psihologul Suzana Pavlov: Copiii de clasa a VIII-a stau 5-6 ore la școală și fac cel puțin 2 ore de meditație și alte 2 ore de teme. Părinții vor note note mari, copiii nu tot timpul pot să dea un randament extraordinar. Din nou, nu învățăm de plăcere, nu găsim o stimulare a curiozității în școală și ne ducem tot pe zona de emoție negativă

„Părinții vor note note mari, copiii nu tot timpul pot să dea un randament extraordinar și pot să mai aibă și scăpări”, a declarat psihologul Suzana Pavlov pentru TVR Craiova.…
Vezi articolul

UPDATE Profesorii de Limba română dezbat noille provocări ale învățării și evaluării din școli pe 13-14 aprilie, într-o serie de colocvii la care participă și Liviu Papadima, Rodica Zafiu, Florentina Sîmihăian

Profesorii de Limba și literatura română din țară pot urmări gratuit online seria de întâlniri dedicată didacticii limbii române și organizată de Asociația Națională a Profesorilor de Limba română „Ioana…
Vezi articolul