Elevii să poată oferi feedback anonim profesorilor, online, după primele două sau trei module școlare – propunere de modificare a Statutului elevului

8.235 de vizualizări
Foto: © Vadimgozhda | Dreamstime.com
Dreptul elevilor de a oferi feedback anonim profesorilor apare în proiectul propus de mai multe asociații de elevi privind modificarea Statutului Elevului. Mai exact, Asociația Elevilor din Constanța, București, Ilfov și Vâlcea propun ca “după parcurgerea primelor două sau trei intervale de cursuri din anul școlar, elevii să aibă dreptul să ofere feedback cadrelor didactice care predau la clasă, prin fișe anonime sau prin intermediul unor chestionare online”. Elevii descriu și procedura prin care să ofere feedback-ul și măsurile ce ar trebui luate în urma feedback-ului.
  • Proiectul a fost realizat de reprezentanții reprezentanți ai mai multor asociații de elevi împreună cu specialiști ai Organizației Salvați Copiii România, după consultări și dezbateri cu peste o mie de elevi din țară.

Elevii Asociației din Constanța, București, Ilfov și Vâlcea propun într-un proiect de statul al elevului, să aibă dreptul de a le da profesorilor feedback, după primele module de școală.

Ei propun ca acest lucru să se facă prin fișe anonime sau prin chestionare online “pentru a crește calitatea actului educațional”.

“Feedback-ul acordat permite aprecierea de către cadrele didactice a calității procesului de predare-învățare-evaluare din perspectiva elevilor, în scopul calibrării practicilor de la clasă”, propun elevii.

Fiecare profesor diriginte notifică elevii și directorul unității de învățământ cu privire la ziua/zilele în care se va colecta feedback de la fiecare clasă, fie în format online. Apoi, fișele completate în format fizic vor fi colectate de profesorul diriginte, analizate și transmise profesorilor, în termen de 10 zile, respectând confidențialitatea elevului.

Cadrul didactic va discuta cu elevii de la fiecare clasă rezultatele analizei, iar dirigintele analizează rezultatele la nivel de clasă și redactează un “raport general pe clasă care este supus dezbaterii cadrelor didactice din consiliul clasei și este transmis elevilor clasei respective”.

Și conducerea școlii ar urma să redacteze un raport anual în luna martie în urma acestor fișe.

Propunerile elevilor privind oferirea de feedback

Art. 29 – litera c:

Elevii au dreptul de a oferi feedback, după parcurgerea primelor două sau trei intervale de cursuri din anul școlar, cadrelor didactice care predau la clasă, prin fișe anonime sau prin intermediul unor chestionare online care trebuie să asigure anonimitatea și securitatea informațiilor elevilor și a cadrelor didactice;

Articolul 30

  1. Feedback-ul reprezintă colectarea anonimă de informații despre reacțiile elevilor la procesul de predare-învățare-evaluare și despre relația elev-profesor. Feedbackul nu reprezintă judecăți de valoare, dar este specific activității didactice, fiind utilizat ca instrument de bază pentru îmbunătățirea actului educațional.
  2. Scopul colectării feedbackului este creșterea calității procesului educațional și a rezultatelor acestuia, precum și îmbunătățirea relațiilor dintre părțile implicate în acest proces, pentru a asigura un act educațional incluziv și de calitate, centrat pe elev.
  3. Feedback-ul acordat permite aprecierea de către cadrele didactice a calității procesului de predare-învățare-evaluare din perspectiva elevilor, în scopul calibrării practicilor de la clasă, astfel încât să răspundă optim nevoilor de învățare ale beneficiarilor primari ai educației.
  4. Feedback-ul se acordă prin intermediul unei fișe de feedback. Fișa poate fi completată cu alte aspecte considerate relevante de cadrul didactic care solicită feedbackul sau de către consiliul de administrație al unității de învățământ.
  5. Feedback-ul se poate acorda începând cu luna februarie a fiecărui an, conform deciziei consiliului de administrație, ținându-se cont de structura anului școlar Cadrele didactice pot solicita feedback suplimentar și pe parcursul anului școlar, prin aplicarea altor instrumente.
  6. Cadrele didactice primesc feedback doar de la elevii claselor unde sunt încadrate, exclusiv referitor la activitatea didactică de predare-învățare-evaluare, fără a se raporta la activitățile extracurriculare și extrașcolare derulate de către acestea.

Articolul 31

  1. Fiecare profesor diriginte notifică elevii și directorul unității de învățământ cu privire la ziua/zilele în care se va colecta feedback de la fiecare clasă, fie în format online, folosind dispozitivele proprii sau echipamente puse la dispoziție de către unitatea de învățământ, fie în format fizic, puse la dispoziție de către unitatea de învățământ.
  2. Fișele completate în format fizic sunt colectate de profesorul diriginte, care le analizează și transmite rezultatele agregate cadrelor didactice vizate în termen de 10 (zece) zile de la colectare, respectând confidențialitatea și caracterul anonim al acestora.
  3. Rezultatele colectate online ajung direct la profesorul vizat, în format agregat, dacă soluția tehnologică aleasă permite acest lucru în condiții de garantare a confidențialității și anonimatului. În cazul în care aceste condiții nu sunt garantate, se aplică prevederile alin. (2).

Articolul 32

  1. Cadrul didactic va analiza rezultatele primite de la profesorul diriginte sau agregate din procesarea automată a răspunsurilor. 
  2. Pentru a înțelege, corecta sau îmbunătăți aspectele problematice semnalate de elevi, cadrul didactic va discuta cu elevii de la fiecare clasă rezultatele analizei.
  3. Profesorul diriginte analizează rezultatele la nivel de clasă și redactează un raport general pe clasă care este supus dezbaterii cadrelor didactice din consiliul clasei și este transmis elevilor clasei respective.
  4. Cadrele didactice au acces doar la raportul general pe clasă/formațiune de studiu la care predau.
  5. În vederea identificării unor modalități de îmbunătățire a calității procesului educațional și a relațiilor dintre părțile implicate, la nivel de unitate de învățământ, directorul unității poate solicita consiliului profesoral rezultatele procesului de analiză a feedbackului, în limita prevederilor regulamentului de organizare și funcționare a unității. Este interzisă solicitarea selectivă, adresată doar anumitor cadre didactice, a acestor rezultate.
  6. Unitatea de învățământ va întocmi în luna martie a fiecărui an o situație privind respectarea dreptului elevilor de a acorda feedback care include numărul de fișe care trebuiau colectate și gradul de colectare a acestora. Această situație va include și o sinteză analizei calitative a feedbackului oferit, precum și planul de măsuri asumat de consiliul de administrație ce urmează a fi implementat pentru valorificarea feedbackului, în vederea creșterii calității procesului de învățare și a siguranței în mediul școlar.
  7. Situația prevăzută la alin. (6) va fi publicată pe pagina web a instituției de învățământ și va fi transmisă către DJIP/DMBIP.
  8. DJIP sau DMBIP va publica anual, un raport privind respectarea dreptului elevilor de a acorda feedback care include numărul de fișe care trebuiau colectate și gradul de colectare a acestora la nivelul rețelei unităților de învățământ.

Articolul 33

  1. Este interzisă constrângerea sau sancționarea elevilor, atât în timpul procesului de acordare a feedbackului semestrial, cât și în urma acestuia, în baza opiniilor exprimate de către aceștia.
  2. Orice elev poate sesiza nereguli apărute în cadrul procesului de colectare a feedbackului semestrial fie consiliilor elevilor, conform procedurilor proprii, fie conducerii unității de învățământ.

Edupedu.ro a scris despre mai multe propuneri din proiectul Asociațiilor de Elevi din Constanța, București-Ilfov și Vâlcea.

Foto: © Vadimgozhda | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


53 comments
  1. S au pus in aplicare asemenea feedback – uri la gimnaziu si sa vedeti injuraturi aplicate de elevi, profesorilor. Pai, e frumos?

  2. Ai ceva potriva lui OanaM ?Tu ai fi bun de politician. Ai minți mult și bine și ai avea bani cât cuprinde, dar te-ar mânca justiția într-un final … Jos cu mincinoșii!

  3. Gata cu comentariile vulgare și tâmpite ! Feedback-ul există în orice domeniu , amețiților! Un feedback este chiar necesar ! Ce ne poate opri să ne oferim feedback unii altor ? Doar indiferența unora poate . Dacă profesorul evaluează elevul și elevul are dreptul să își evalueze profesorul! Totul merge pe egalitate , intoleranților! Aveți multă răutate în voi ! Nu vă place să vi se spună că greșiți? Vă este frică că o să fiți demascați sau deconspirați ? Vă ocupați cu lucruri murdare și vă este frică de un feedback?Iubiți cenzura că în unele părți ale globului? Știți ce
    ? Nici nu ne interesează comentariile voastre injurioase și aberante. Aveți un mod de gândire stricat și deformat care o să vă transforme în ucigași ! Argumentele voastre sunt nule și într-o bună zi o să fiți trași la răspundere! Jos cu intoleranța! Jos cu bătaia de joc ordinară!

  4. In orice proces de realizare a un produs/ serviciu, relatia dintre FURNIZOR (inclusiv de educatie) si CLIENT / BENEFICIAR (inclusiv elevi, studenti, angajatori, societate, comunitate, stat, etc.) este deosebit de importanta si necesita o abordare detaliata. In aceasta relatie, furnizarea/ colectarea FEEDBACK-ului reprezinta a 3-a etapa esentiala (3) a unui important CICLU/CERC VIRTUOS generator de progres pentru toti cei implicati. Primele doua etape sunt (1) Colectarea/ cunoasterea cerintelor/ nevoilor/ asteptarilor CLIENTILOR/ BENEFICIARILOR/ PARTENERILOR DE INTERESE (STAKEHOLDERS) si (2) Conceperea si realizarea produsului/ serviciului exclusiv conform acestor cerinte (incluzand in forma scrisa, toate nevoile si asteptarile legitime si legale, negociate si consensualizate intre reprezentantii tuturor partenerilor de interese implicati. Abia apoi urmeaza etapa (3) Colectarea feedbackului si, desigur, plata produsului/ serviciului achizitionat de client/ beneficiar de la furnizor (distribuitor, producator, prestator,etc.). Se subintelege ca in urmatoarea parcurgere a ciclului (1)-(2)-(3) furnizorul va tine cont de continutul feedback-urilor primite… Parcurgand repetat acest ciclu virtuos (1)-(2)-(3) se poate obtine, intr-un anumit interval de timp, SATISFACTIA TUTUROR PARTENERILOR DE INTERESE (inclusiv si mai ales CLIENTII/ BENEFICIARII). Dar in invatamantul din Romania nu putem avea asa ceva si, in consecinta, in loc de cicluri virtuoase avem numeroase CICLURI/ CERCURI VICIOASE, generatoare de pagube pentru mai toti cei implicati intrucat implica numeroase conflicte (de interese personale si de gashca, unele ajungand in justitie) intre cele 3 “tabere”/ parti importante implicate: profesorii, parintii si elevii/ studentii.
    Toata involutia si degringolada asta a fost declansata de OUG 75-2005 privind asigurarea calitatii educatiei (o colectie de grave erori conceptuale, confuzii, prejudecati, aberatii, mituri si lacune, etc.) care, desi in 2023 (abia dupa 18 ani de aplicare paguboasa!!) a fost declarata “abrogata” prin recentele noi legi ale invatamantului, L198 si L 199, constatam ca, de fapt, dispozitiile si definitiile esentiale aberante din OUG au fost preluate copy-paste in textele noilor legi (mai ales in TITLUL IV si ANEXA 1). De exemplu, in ambele Anexa 1 avem definitia aberanta “Calitatea educatiei este ansamblul de caracteristici ale unui program de
    studii si ale furnizorului acestuia, prin care sunt indeplinite standardele de
    calitate, precum si asteptarile beneficiarilor.” Aceasta este o eroare fundamentala intrucat in tratatele si standardele internationale CALITATEA (unui proces, produs/ serviciu, etc. – inclusiv in educatie) reprezinta “masura/ gradul in care produsul/ serviciul furnizat satisface cerintele tuturor partilor interesate relevante implicate” (mai ales ale clientilor/ beneficiarilor). De fapt, definitia romaneasca sui-generis din OUG 75:2005 (abrogata si copiata partial in noua legislatie) transmite subliminal doua mesaje considerate mult mai importante de coautorii ei : a. Scolile si universitatile trebuie sa indeplineasca “standardele de calitate” (concept impropriu caci este vorba doar de cerinte stabilite de birocratii ministeriali din birouri – cca 200 pentru scoli si cca 90 pentru universitati – ceilalti “parteneri de interese” (altii decat statul) fiind mentionati in treacat, doar ca asteptari – prin definitie verbale – fara vreo dovada a evaluarii, negocierii si consensualizarii lor de catre reprezentantii acestora), b. Numai ARACIP si ARACIS au dreptul sa evalueze si acrediteze scolile si universitatile in functie de masura in care acestea indeplinesc “standardele de calitate”, satisfactia clientilor/ beneficiarilor necontand deloc. O alta definitie total eronata (preluata in cele doua Anexa 1 din “abrogata OUG 75:2005) este urmatoarea :”Asigurarea calitatii educatiei exprima capacitatea unei organizatii furnizoare de a oferi programe de educatie in conformitate cu standardele de calitate prevazute la nivel de sistem si este realizata printr-un ansamblu de actiuni de dezvoltare a capacitatii institutionale, precum si de elaborare, planificare si implementare a programelor de studii.” In tratatele si standardele internationale ASIGURAREA CALITATII este (dupa INSPECTIE si CONTROLUL CALITATII) a 3-a componenta/ etapa a Managementului calitatii, inainte de-a se ajunge la a 4-a componenta/ etapa – IMBUNATATIREA CALITATII.
    Scopul realei asigurari a calitatii consta in generarea INCREDERII tuturor PARTENERILOR DE INTERESE (mai ales CLIENTII/ BENEFICIARII) si nu doar a statului in fpatul ca ceintele acestora (nu doar cele ale statului) au fost, sunt si vor fi indeplinite…. Asigurarea calitatii se bazeaza pe primele 2 etape (incluzand evaluari) dar actioneaza in mod specific prin ACTIUNI PREVENTIVE (in etapa Controlul calitatii avand ACTIUNI CORECTIVE)…. In acest sens, unificarea (asteptata timp de 18 ani pline de paralelisme inutile), in cadrul ARACIIP, a Inspectoratelor Scolare (realizand de fapt primele 2 etape – Inspectia si Controlul calitatii) cu Asigurarea calitatii (presupusa a fi realizata de ARACIP) ar fi fost un eveniment proactiv… Dar constatam practic, ca de 19 ani ARACIP se ocupa doar de evaluari (si acelea la doar o treime din unitatile existente!) – care NU inseamna asigurarea calitatii ! – unele fiind realizate (culmea birocratiei !!) prin “declaratii pe proprie raspundere” vizate de notariate! Toate acestea sunt consecintele diletantismului unor decidenti – coautori ai OUG 75-2005 (specializati in Stiintele sociale, politice, etc.) sau elaboratori ai L198 si L199 (specializati in Drept)… De asigurarea calitatii educatiei in Romania ar fi trebuit sa se ocupe, in primul rand, specialistii nostri in Managementul calitatii – evitandu-se astfel contraproductivele conflicte de interese, mimetisme/ simulacre, uzurpari, etc. Comentariile cunoscatorilor in domeniu sunt binevenite, ca alternativa potential constructiva la unele abordari anonime, superficiale si cronofage, deci inutile, mai ales pe tema insuficientei finantarilor bugetare si fara identificarea si mentionarea clara a cauzei si eventualelor solutii posibile… Pana cand vom reusi sa introducem si in scolile si universitatile noastre disciplina PROBLEM SOLVING – prin care elevii si studentii ar putea afla ca exista si probleme societale/ economice/ manageriale/ tehnice, etc. (nu numai matematice) care ar putea fi rezolvate si cu contributia lor, prin echipe competente/ cooperante si comunicare eficace, etc. – ar trebui sa stim ca “aruncarea in derizoriu”, atacurile la persoana si persiflarea/ batjocura – facilitate de anonimat – sunt si in acest context contraproductive (in loc sa fie proactive)….

  5. Implicarea profilor in actul educational este atent monitorizata de catre elevi,plictiseala ii duce spre conexiunea digitala din dotare,indiferent de aplicatie…
    trebuie sa ne obisnuim sa improvizam permanent,fiecare la materia proprie predata…
    Generatiile de elevi actuale sunt diferite ,de aceea daca ii izolam de mobilele din dotare primim feedback negativ…
    Da,este adevarat,se simte deja: profii treptat devin animatori in clasa,tehnologia ajuta elevii sa se autoeduce,iar familia le sprijina demersul dupa posibilitatile financiare,resurse,nivel de educatie proprie…
    Dovada:rar mai gasesti elev (de liceu} fara un mobil conectat cu posibilitatea rezolvarii rapide,fara mult efort a sarcinilor curente din procesul educational…vezi I A
    Scuze,astea sunt constatari personale,nu contrazic parerile postate mai sus…

    1. tehnologia ajuta elevii sa se autoeduce,

      În ce? În utilizarea continuă a social-media? O să ajungă toți influenceri și tiktokeri de succes, toți 3 milioane de elevi.

  6. Evaluare:

    +10, e cel mai de treabă profesor, fumează cu noi în spatele centralei

    -100, e o tâmpită, vrea să învățăm să rezolvăm niște probleme pentru un test anunțat acum o lună și de care ne-a amintit la fiecare oră. Probleme? Păi când? Au mai postat colegii niște filmări despre bătăile din baie între timp!

  7. Și ce credibilitate are acest feedback? Ei nu sunt majori și nu răspund pentru faptele lor până la 18 ani, pentru că nu au discernamântul necesar. Deci?

    1. Au un drept, bă ! Nu ai auzit de constituție? Probabil nu . Dacă cineva te-ar fi neîndreptățit când erai mic îi pupai mânuța ? Nu prea cred . Cândva ai fi făcut contrariul …

  8. Feedback după cum “vrea mușchii” lor ori la “mishto,, nu?! Ceva de genul: “Îmi/Nu-mi place despre mutra lui/ei” ori “E/Nu e de gashcă”… Mai este un sfert de pas, dacă nu cumva mai puțin, și sistemul se va prăbuși cu totul în România sub povara duhorii politicienilor! Jos Deca, jos Ciolacu, jos partidele politice!!!

  9. Degeaba se chinuie acești copii sa aduca reciprocitate si egalitate in procesul de invatamant ca profesorii sunt stat in stat. Adica au propriile reguli. Interpreteaza cum vor legile educatiei si se apara ca lupii.
    Iar parintii merg cu saru’mana, cu periatul si la ședințe tot in banca stau si sunt priviti de sus de la catedra.

    1. Nu are de ce si nu va exista niciodata “reciprocitate si egalitate” intre profesori si elevi, hai sa nu batem campii. Nu are cum sa stie un elev mai bine decat profesorul cum trebuie predat, cum trebuie evaluat etc. Altfel, ar fi absurd, la ce mai are elevul nevoie de profesor daca este “Egalul” sau? De unde scoatti asemenea nonsensuri? Dimpotriva, in ziua de azi elevii au prea multe drepturi si sanctiuni aproape deloc, trebuie inasprit regulamentul scolar in ceea ce-i priveste pe elevi, si nu relaxat. Si asta e spre binele lor.

      1. Elevii rămân egali . Își dau seama unde au înțeles o lecție și unde nu . Nu subestima puterea unor tineri. S-ar putea să îți des clasă…

    2. Propun sa fie lăsați pe tik țol ca să nu mai fie stresați de dobitocii de profesori care au pretenții absurde de la bieții elevi oropsiți, cum sa îi ceri unui elev să facă ceva la oră, e atac la democrație! Propuneți o petiție pentru a desființa școlile iar profesorii să între toți la pușcărie, eu o semnez, am semnale de la foști elevi că e mai bine acolo decât la clasă în plus nu am de a face cu părinți asemenea dvs.

      1. Nu te supăra. Ești intolerant(ă) ? Ți-au făcut toți copiii ceva așa rău ? Nu de alta , dar exagerezi și emiți mașinații prostești. Eu doar o inițiativă democratică! Nu iubești democrația? Nu-i nicio problemă! Te așteaptă unii prin Siberia! Poate acolo îți întâlnești prietenii și împărtășești durerea ta intensă cum fac unii … 😂

    3. Ai dreptate F.Mihaela! Perfect corect !Ei nu doresc să înțeleagă ! Sunt mulți profesori care se consideră superiori și practic anulează colaborarea care trebuie să fie armonioasă dintre elev-profesor , părinte-profesor . Toate categoriile acestea ar putea fi în relații foarte bune într-o societate în care cineva ar fi dispus la dialog și reconciliere, dar din păcate multe atitudini rele continuă încă. Mulți profesori se consideră superiori doar pentru faptul că au diplome . Ei uită că în ochii celui de sus toți sunt egali . Elevul nu este inferior, chiar dacă este mai mic de vârstă. Și elevul este parte a actului educațional și are dreptul la feedback.

  10. Degeaba se chinuie copiii astia sa aduca oarecum elevii si profesorii la reciprocitate de drepturi in actul educational si sa creeze ceva nou aici. Ca profesorii la noi sunt stat in stat. Adica au propriile reguli. Legile educatiei le interpretează cum vor si se apara ca lupii.
    Iar noi parintii… mergem cu saru’mana, cu periatul, la ședințe stam in banca iar ei ne privesc tot de sus de la catedră, mai nimic nu s-a schimbat.

    1. Săracii, se chinuie rău! Și dacă profesorii sunt mai exigenți cu ei, cam cum crezi că îi vor caracteriza? Sau ce feedback vor primi? Asta este din ciclul ,,să ne tragem toți de brăcibar, iar învățământul va fi performant”. Eu vad că de când e prea mult libertinaj, învățământul prosperă! Ce-i trebuie chelului? Știți continuarea! Eu le propun celor care știu de toate, să-și învețe ei odraslele obraznice acasă și vedem rezultatul apoi!

  11. Un nou pas în procesul de indobitocirea națiunii.
    Politicienii va vor prosti, pentru ca rezultatele alegerilor viitoare sa fie ușor de controlat.
    Iar acest deziderat se obține pas cu pas, în numele unei lumi “politically correct”

  12. Articolul 33

    Este interzisă constrângerea sau sancționarea elevilor, atât în timpul procesului de acordare a feedbackului semestrial, cât și în urma acestuia, în baza opiniilor exprimate de către aceștia.

    va iesi ceva de genul -POOL‘s are CLOSED due to AIDS

    1. Art.30/6 “Cadrele didactice primesc feedback doar de la elevii claselor unde sunt încadrate, exclusiv referitor la activitatea didactică de predare-învățare-evaluare, fără a se raporta la activitățile extracurriculare și extrașcolare derulate de către acestea.”
      …..
      Acest punct ar necesita niște completări de genul…profesorii primesc feedback de la acei elevi ai claselor la care predau , care sunt atenți la oră, nu stau pe telefon și frecventează cursurile….adică își exercită și obligațiile de elevi, nu numai drepturile !!!!
      Poate ar fi necesar și un feedback al profesorilor trimis părinților , după fișe asemănătoare cu cele completate de elevi, ca să fie responsabilități toți partenerii în educație, deoarece calitatea actului didactic nu depinde numai de profesori, ci și de elevi.
      Pe când o asociație care să apere și drepturile profesorilor????

      1. O asociație care se apare drepturile cui ? Înțeleg. Aaaaaaaaaa. Probabil care să apere corupția și îngâmfarea din învățământ a unor așa-ziși profesorași cu fițe de Harvard. Nici sindicatele nu vă apără ci vă păcălesc să vă întoarceți împotriva unor elevi și părinți nevinovați. Știți fraza aia ? Dezbină și cucerește? sau Asmute câinele împotriva altuia ? Deja a funcționat la voi.

  13. Dacă aveam această posibilitate și în anii 2000, când am făcut eu liceul (doar la facultate, aveam dreptul de a da feedback despre activitatea profesorilor), ce bine ar fi fost! Copiii de astăzi au tot dreptul să facă acest lucru și să ofere detalii amănunțite despre activitatea, modul de predare, respectul acordat elevilor și conduita profesorului la clasă. Așa poate se va vedea și se vor lua măsurile legale, pentru ca anumiți profesori să nu mai aibă dreptul de a preda. Din comentariile citite mai sus, reiese foarte clar și limpede că profesorii nu vor acorda nici pic de atenție acestui feedback, cum nu acordă atenție decât elevilor de la care știu că vor primi mici atenții sau fac meditații cu ei, iar pe ceilalți nici nu îi vor băga în seamă, îi vor ignora total. Sper din tot sufletul ca generația de acum și cele care vor veni, să reușească să schimbe sistemul de învățământ de stat, care este învechit și putred, cu oameni insipizi, cu idei și metode de predare învechite și cu atitudine arogantă și comunistă, cu oameni open-mind, care într-adevăr să își merită salariile mărite.

      1. Voi, generațiile vechi cum bine zicea cineva, în articolul referitor la absenteismul profesorilor, că sunteți, unii dintre voi, plătiți degeaba și sunteți de o nesimțire și o prostie crasă și nu vă meritați salariile mărite, că sunteți degeaba mare parte dintre voi.

        1. Da, noi sâ plecăm acasă și să vină doar care se complace în glume idioate cu copiii, că lor măscărici le trebuie!

    1. Bravo OanaM ! Te felicit ! 👍Le-ai spus-o foarte bine acestor ființe rele ! Bravo ! Sunt de acord cu tine ! O să vină generații noi de profesori cu mentalități democratice, occidentale și liberale care să pună capăt odată pentru totdeauna sistemului comunist cu pucist cu mentalitățile sale sataniste și demonice . Îmi doresc din tot sufletul meu ca vechea ordine totalitară din învățământ să dispară în negura istoriei odată pentru totdeauna, iar cei care au luat partea sistemului imbecil să rămână niște criminali și niște proscriși în istorie . Istoria îi va judeca în viitor pe toți ăștia care îi batjocoresc pe elevi doar pentru faptul că sunt tineri. Satana trebuie învinsă și anihilată de la temelie . Sunt din domeniul educațional și sunt de acord cu o reformă radicală occidentală și liberală în care empatia , toleranța și cooperarea elev – profesor să fie o realitate. De abia aștept ziua când reformismul va zdrobi și va arde in focul judecății vechea ordine comunistă și pucistă. Istoria va judeca foarte chiar și cinismul ăstora .

  14. Ii aranjam noi la EN și Bac tot anonim!

    Sigur ca toate mizeriile astea de proiecte și hotărâri vor atrage tot mai mulți tineri în sistem.

    Ar trebui sa afle și eventualii tineri doritori de invatamant ce înseamnă mai nou învățământul ca sa știe din timp daca e rentabil.

    In situația asta doar șomerii mai vor dori învățământ că ei nu au ce pierde. Au de ales intre a face foamea sau a se înjosi in învățământ.

    User de încredere, recomand cu căldură.

  15. Totusi, pina unde va merge bataia de joc la adresa cadrelor didactice ? Oare nu ar trebui sa existe si un Statut al cadrelor didactice care sa cuprinda cerintele profesorilor in raport cu elevii si cu parintii elevilor? Ar fi interesant…Oare cine manevreaza gindirea acestor copii?

    1. Tanti ? Gândești cu capul sau cu altceva ? De când cunoști tu totul și cum ar trebui să decurgă lucrurile? Ar trebui să îți vezi de treaba ta și de nenorocirile tale ! Lăsă-i pe alții în pace . Nu cred că ti-a facut nimeni nimic . Taci din gură că e mai bine așa.

  16. hahaha , sa vezi circ , de-acu chiar că se dulce la vale șandramaua.
    copiii nu au discernământ până în jurul vârstei de 12 ani , acesta fiind în continuă formare până în jurul vârstei de 18 ani .
    sa vezi circ și șantaj.
    da zic și eu vorba proasta: sa i luați cu binișorul , evaluați ușurel , cu teme doar in clasa , fara evaluări neanunțate , maxim doua note pe an , activități extrașcolare la greu , cu buchea cărții mai domol , sa nu i tâmpim de tot. Ușurel , ușurel , frumușel , unde se poate bine , unde nu , asta este
    IAR IN CLASA A 12 SA SI I IA PARINTII ACASA SI SA SI I FACA GULER.
    eventual să le scoată certificat de handicap , sa și i ia în custodie , sa le fie îngrijitor până la adânci bătrâneți.

  17. Anonim? Nu vă este rușine?? Pledați pentru delațiune, lasilor? N- aveți curajul opiniilor personale?? Adică voi sa chiuliti cât vreți si la adăpostul unui anonimat discutabil să le faceți zile negre profesorilor?? Rușine să vă fie!

    1. Aveți dreptate ! dar sunt cazuri in care unii profesori pun note pe ochi frumoși la elevi…… exemplu real intalnit de clasa copilului meu, profa de franceză a ascultat toată clasa in afară de doi favoriți și ce să vezi , ( voi ați răspuns din bancă, 10) ținând cont că și ceilalți elevi au răspuns din bancă la fel că ei. nu zic că nu sunt copii pămpălăi dar sunt și profesori care notează cu notă maximă în gimnazială pentru că au cunoștințe cu părinții unor copii și apoi de la nota 10 trec la 2,3,4 la liceu! vorbesc de caz real! să nu-i băgăm pe toți într-o oală pentru că sunt și profesori care chiar merita lăudați dar din păcate sunt din ce in ce mai puțini. (și copii din ce in ce mai needucați să nu mai vorbesc de părinți) respect pentru toți românii care merită respect 😊

    2. Ho ! Limbaj golănesc ce ai ! Nu ție rușine de inepțiile tale ? Ți se pare că toți elevi sunt așa? Și da , anonim, deoarece le este frică că îi luați și la bătaie în stil de mahala . Golăneală de vremuri vechi ce aveți .Ce exemplu le dați voi copiilor și elevilor. Mai aveți și curajul handicapat de a înjura o întreagă categorie. Ar trebui să te duci la școală să mai înveți câte ceva .

  18. pai ia să l lasam pe Caragiale, s o semnam DAR sa n o dam anonima…sa avem puterea și curajul de a ne asuma ce scriem acolo, fara sa ne ascundem după jalnicul ” daca știe cum ne cheamă,se răzbună pe noi”….asumare și maturizare,prin statut ..

    1. eu am avut curajul să spun că profa de franceză pune note pe ochi frumoși… după ce am făcut reclamație a început distracția pentru cei fără relații cu profesorii ….. unde este cumpătarea?

  19. consultări și dezbateri cu peste o mie de elevi din țară.

    Hai că au întrebat o grămadă.

    Văd că vă chinuiți să stoarceți tot ce se poate din subiectul ăsta, edupedu, pe când începeți să citați și OBLIGAȚIILE ce le revin elevilor, conform proiectului de statut pe care-l dați de bun, de parc-ar fi cel asumat de minister?

  20. Foarte bine, le voi pune direct la cos :))
    Ce era sa fie, elevii care stau pe tik-tok in ore sa decida “Calitatea” actului educational. Ha ha ha.

    1. nu toți stau pe țik tok cum crezi tu…. copilul meu nici lu îl are instalat și are note bune și fără relații… deci nu toți copii sunt pămpălăi exact și cazul profesorilor…

      1. Copilul tău nu are tiktok, e prea ocupat cu instagram, facebook, telegram și whatsapp.

        Așa credeam și eu, că elevii (în special cei de vârstă mai mică) sunt niște cuminți, că n-au de unde să afle prostii, și ce să vezi, exact cei mici erau cei care-și etichetau elevii cu toate cuvintele colorate ale vocabularului limbii române, se acuzau în mesaje pe instagram de tot felul de acte sexuale, se amenințau cu trimiterea de nuduri oricui le voia sau nu le voia și trecuseră la discuții despre relațiile plătite sau neplătite ale mamelor colegilor lor, cu care se aflau în conflict!

        Mi-au căzut ochelarii roz de pe ochi destul de repede după ce am intrat în învățământ. Am aflat că dacă vrei să știi ce-i poate pielea elevului, trebuie să te uiți la familie. Din păcate, nici în familiile de ”intelectuali” nu se mai educă copii la un nivel minimal (cu câteva excepții care întăresc regula), iar în cele sărace sau cu părinți puțin educați e valea plângerii!!

        Iar de învățat… învață cine vrea, în orice condiții. Doar că sunt cam puțini cei care vor.

      2. Tik-tok-ul era doar un exemplu. Puteti pune in loc : facebook, youtube, whatsapp, jocuri etc. Si de unde stiti dvs asa de bine ca al dvs copil chiar nu sta cu ochii in telefon in ore? Deloc-deloc? Cred ca ati putea avea o surpriza majora.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Alexandru Rafila, despre începerea școlii: Simulările trebuie să înceapă de acum / Copiii din aceeaşi clasă trebuie să fie colegi, să discute unul cu celălalt, e nevoie de prezența profesorului / Să nu încercăm să îi transformăm în nişte cititori de tablete / Școlile cu un număr mic de elevi pot avea program normal

Simulările pentru anul școlar care va începe la 14 septembrie ar trebui să înceapă de acum, iar o clasă fizică ar trebui să aibă 15 elevi, spune profesorul Alexandru Rafila,…
Vezi articolul