Linsul înghețatei pe băț, dar și jocul cu umbrele, frământatul aluatului sau plantarea de legume ar trebui să fie „experiențe esențiale” pentru știința predată în școala primară în Anglia, potrivit oamenilor de știință din Societatea Regală de Chimie din această țară, citați de The Guardian. Acestea fac parte dintre recomandările lor pentru reforma curriculumului pentru științe, la nivelul școlii primare, recomandări formulate într-o serie de consultări lansate de guvern pe această temă, în urmă cu o lună.
Potrivit sursei citate, astfel de activități îi ajută pe copii să înțeleagă mai bine, pe baza experiențelor imediate, concepte științifice diverse – de exemplu, în cazul consumului de înghețată, ei pot înțelege ușor lucruri precum încălzirea sau răcirea.
- Recomandările vizează curriculumul de științe pentru primele clase de școală primară, anume pentru copiii cu vârste de până la 11 ani. Iar ele fac parte dintr-un set înaintat de mai multe instituții dedicate științelor – Societatea Regală de Chimie, Institutul de Fizică, Societatea Regală de Biologie și Asociația pentru Educație Științifică.
Acestea spun că reformele în domeniu ar trebui să includă măsuri care să reducă inegalitățile în ceea ce domeniile STIM (știință, tehnologie, inginerie, matematică) și, în același timp, să explice conceptele științifice într-o manieră pe înțelesul oricărui copil.
- Recomandările fac, totodată, apel ca materia să includă mai multe elemente care să-i facă pe elevii de vârste mici să înțeleagă mai bine lumina și sunetele, folosind inclusiv instrumente precum muzica, țipetele și zgomotele făcute de copii sau jocul de umbre. Iar în cazul biologiei recomandările vizează plantarea de legume sau vizite în parcuri și grădini din proximitatea școlilor, „pentru ca elevii să aibă experiența ciclurilor de viață” și să învețe să facă alegeri sănătoase și sustenabile.
Discuțiile vin în contextul în care principala autoritate de supraveghere în învățământul preuniversitar englez, Ofsted, a apreciat că științele tind să fie eliminate din curriculumul de școală primară, care acordă o importanță disproporționată învățării limbii engleze și matematicii.
Potrivit sursei citate, în unele cazuri copiii petrec perioade lungi din an fără să învețe nimic legat de științe, iar în altele copiii englezi sunt puși să învețe materie „prea tehnică”, inclusiv elemente de genetică.
Foto © Goldenkb | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.