Elevii să lingă înghețata, să planteze legume, să frământe aluatul – „experiențe esențiale” recomandate de Societatea Regală de Chimie pentru reforma curriculumului de științe în școala primară, în Anglia

4.517 vizualizări
Foto © Goldenkb | Dreamstime.com
Linsul înghețatei pe băț, dar și jocul cu umbrele, frământatul aluatului sau plantarea de legume ar trebui să fie „experiențe esențiale” pentru știința predată în școala primară în Anglia, potrivit oamenilor de știință din Societatea Regală de Chimie din această țară, citați de The Guardian. Acestea fac parte dintre recomandările lor pentru reforma curriculumului pentru științe, la nivelul școlii primare, recomandări formulate într-o serie de consultări lansate de guvern pe această temă, în urmă cu o lună.

Potrivit sursei citate, astfel de activități îi ajută pe copii să înțeleagă mai bine, pe baza experiențelor imediate, concepte științifice diverse – de exemplu, în cazul consumului de înghețată, ei pot înțelege ușor lucruri precum încălzirea sau răcirea.

  • Recomandările vizează curriculumul de științe pentru primele clase de școală primară, anume pentru copiii cu vârste de până la 11 ani. Iar ele fac parte dintr-un set înaintat de mai multe instituții dedicate științelor – Societatea Regală de Chimie, Institutul de Fizică, Societatea Regală de Biologie și Asociația pentru Educație Științifică.

Acestea spun că reformele în domeniu ar trebui să includă măsuri care să reducă inegalitățile în ceea ce domeniile STIM (știință, tehnologie, inginerie, matematică) și, în același timp, să explice conceptele științifice într-o manieră pe înțelesul oricărui copil.

  • Recomandările fac, totodată, apel ca materia să includă mai multe elemente care să-i facă pe elevii de vârste mici să înțeleagă mai bine lumina și sunetele, folosind inclusiv instrumente precum muzica, țipetele și zgomotele făcute de copii sau jocul de umbre. Iar în cazul biologiei recomandările vizează plantarea de legume sau vizite în parcuri și grădini din proximitatea școlilor, „pentru ca elevii să aibă experiența ciclurilor de viață” și să învețe să facă alegeri sănătoase și sustenabile.

Discuțiile vin în contextul în care principala autoritate de supraveghere în învățământul preuniversitar englez, Ofsted, a apreciat că științele tind să fie eliminate din curriculumul de școală primară, care acordă o importanță disproporționată învățării limbii engleze și matematicii.

Potrivit sursei citate, în unele cazuri copiii petrec perioade lungi din an fără să învețe nimic legat de științe, iar în altele copiii englezi sunt puși să învețe materie „prea tehnică”, inclusiv elemente de genetică.

Foto © Goldenkb | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


6 comments
  1. copiii pot înțelege totul dacă le vorbești pe limba lor .simplu .concret cu exemple din natura .ca bunica am mai mult timp liber sa I observ și constat ca sunt geniali …numai noi ii prostim .la tara privesu la părinții care munceau la cimp și era foarte bine …și relațiile dintre oameni erau înțelese foarte bine ….scuzați exprimarea prea directa .neelaborata

  2. Este exact ce a facut șalupista (inteleg ca e noua porecla a lu’ Deca) in anii in care a baut cafele si suc natural pe la sedintele asa zisei Românii Educate. Este exact ce recomanda dulapul, mare specialist in fizica somnului si biologia nesimtirii.

    Lasand obraznicia la o parte …
    Cu ani in urma participam la cursuri de educatie a adultilor. Ni se spunea ca educatia adultilor este diferita de cea din scoala: adultii pun accent pe scopul celor invatate, sunt selectivi, vor exemple si experiente concrete, practice, nu aiureli abstracte. In anii care au urmat am incercat sa aplic principiile astea si cu copiii. Nu am inteles niciodata de ce exista aceste diferente.

    Ce sa vezi, in anul de gratie 2024, Societatea Regala de Chimie recomada pentru copii de 7-11 ani: un accent puternic pe scopul celor invatate, selectarea unor contexte relevante pentru copii, invatare experientiala, practica, educatie multisenzoriala. Si ce e extrem de important legiuitorul, policy makerul sa tina cont de etapele de dezvoltare ale copilului, de ex. ca va intelege transformarile determinate de temperatura pe la 11 ani. Se recomanda ca policy makerul sa se abtina sa includa continut de nivel superior in documentele oficiale (politici, curriculum etc.).

    Astia fac schimbari profunde si noi ne prostim cu aiureli gen camera de detentie. Ani pierduri din cauza prostiei si nesimtirii politicienilor.

  3. …Să lingă înghețata…

    Probabil ca experiență senzorială, la ora de ”științe”. Că doar are sens. Imediat pricepi cum e cu gheața, când lingi înghețata.

    Ajungem în Idiocracy.

    1. Linsul inghetatei are valoare euristica si de marketing. Nu mai spun ca poate fi abordat transdisciplinar, oferind o experienta multisenzoriala. Limbi straine pentru profii din Romania. Propunerile sunt pentru clase incluzive si diverse. Alte concepte de neinteles pentru profii români.

      Probabil ca dansii doresc ca in clasa a 4-a elevii sa calculeze transformarea entropiei inghetatei cand se topeste. Sofisticare tipica pentru invatamantul romanesc producator de analfabeti functional.

      1. Hai mai las-o jos că măcăne. Noi n-avem bani de hârtie igienică la toaletă și tu vrei să le cumpere școala înghețată, probabil (evident de mai multe tipuri), ca s-o lingă științific la ora de experiențe ”euristice”. Ca să nu mai spun de marketing – la învățământul primar sau preșcolar. Ce marketing, pentru ăia care vând înghețata?

        Vreți tichie de mărgăritar pentru oameni cu chelie. Mai întâi de toate – nevoile fundamentale. După aceea avem timp de chestii SF în România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

VIDEO Dacă permanent vom face lucrul acesta, sigur că va fi un plus pentru educația copiilor – Aurica Chidoveț, profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială Mitropolit „Iacob Putneanul” din Putna, județul Suceava

Educația financiară se potrivește de minune la învățământul primar și la copiii preșcolari, este unul dintre mesajele unanime ale cadrelor didactice din proiectul LifeLab by BCR. În toate cele 12…
Vezi articolul

OFICIAL Fiecare școală decide procedura de repartizare a copiilor în grupe de creșă și grădiniță și a elevilor în clase: prin tragere la sorți sau aleatoriu, din anul școlar 2024-2025. Listele vor fi publicate cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de începerea anului școlar

Procedura stabilită de Ministerul Educației prin care elevii de școală și liceu dar și copii de creșă și grădiniță vor fi împărțiți în clase/ grupe de început de nivel a…
Vezi articolul

Scrisori din vacanță. Elevi de clasele a III-a și a IV-a de la sat: Îmi doresc să înțeleg tot ce o să ne învețe doamna învățătoare / Mie mi-a lipsit doamna, mi-au lipsit colegii, mi-a lipsit banca, clasa, curtea școlii, școala, mi-a lipsit totul

Deși vacanța este de obicei cea mai așteptată perioadă dintr-un an școlar, după mai bine de un an de pandemie și școală întreruptă, copiii își doresc să revină la clasă,…
Vezi articolul