Elevii își pierd răbdarea în timpul orelor / Profesorul de Chimie Constantin Cioinică, director la Liceul „Constantin Brâncoveanu” din Horezu, Vâlcea: Principala misiune în investigația științifică este să stârnim curiozitatea copilului, nu să-i dăm o teoremă. Curiozitatea este motorul învățării

8.051 de vizualizări
Foto: lifelearningeducation.ro
„Metoda investigației te introduce într-o lume colaborativă, în care profesorul este un îndrumător al procesului de învățare”, spiune pe blogul Centrului de Evaluare și Analize Educaționale profesorul Constantin Cioinică, director la Liceul ”Constantin Brâncoveanu” din Horezu, Vâlcea. Acesta predă Chimie și a făcut parte din proiectul „Chimia Altfel” derupat de CEAE. Cadrul didactic este de părere că „asta ar trebui să primeze și în facultăți, în departamentele de pregătire pedagogică, și ar trebui să trecem peste pragul ăsta psihologic: eu sunt profesor și eu sunt atoateștiutor”.

Constantin Cioinică, profesor de chimie și director la Liceul ”Constantin Brâncoveanu” din Horezu, Vâlcea, a constatat și el că elevii își pierd repede răbdarea în timpul orelor, scriu autorii articolului. Cursul derulat de CEAE le oferă cadrelor didactice instrumentele necesare pentru a le capta atenția. „Ei au nevoie în continuu de activități care să fie atractive, care să-i mobilizeze, să-i absoarbă. Ei sunt obișnuiți să-și canalizeze atenția către un videoclip haios, către o postare, iar la ore tind să se plictisească. Astfel de programe, precum cel derulat de CEAE, sunt foarte benefice, pentru că promovează activități care nu numai să stimuleze creativitatea, dar să devină și atractive. Din plăcere se învață cel mai bine, este dovedit psihologic, chiar dacă știu că în urmă cu 35-40 de ani se învăța din frica de note, din frica de pedepse”, crede el.

A văzut că elevii trăiesc mai mult în lumea virtuală, iar în acest context rolul profesorului devine și mai important. „Datoria noastră, de cadre didactice, este, în primul rând, să-i aducem în realitate. Pentru că ei cu realitatea se vor confrunta, din realitate își vor extrage beneficiile, în realitate își vor gestiona relațiile”, punctează profesorul.

„Cred că unul din obiectivele cursului a fost să ne familiarizăm cu noi metode și procedee de predare, ținând cont de psihicul elevului și de realitățile intersociale cu care se confruntă în ziua de azi. Prin intermediul cursului, mi-am dezvoltat biblioteca personală de metode de lucru și tehnici de predare. Metoda investigației te introduce într-o lume colaborativă, în care profesorul este un îndrumător al procesului de învățare. Asta ar trebui să primeze și în facultăți, în departamentele de pregătire pedagogică, și ar trebui să trecem peste pragul ăsta psihologic: eu sunt profesor și eu sunt atoateștiutor. Eu obișnuiesc să le mai spun elevilor mei câte o glumă și îmi aduc aminte că, la un moment dat, unul din băieții mei care avea 3-4 ani și cu care mă jucam de-a școala, eu fiind profesorul, mi-a spus că profesorii nu știu nimic, că de aia pun întrebări. Dincolo de această glumă, punem întrebări ca să descoperim ceva. Principala misiune în investigația științifică este să stârnim curiozitatea copilului, nu să-i dăm o teoremă. Curiozitatea este motorul învățării”, explică profesorul.

Articolul integral pe CEAE.ro


7 comments
    1. in spatele tehnologiei intens lăudate se afla investitorii..
      lor li se promite că vor fi vândute softurile , tabletele , tablele , telefoanele , roboții in curând. altfel aceștia pleacă și se prăbușesc bisnisurile..
      a se vedea:
      https://hotnews.ro/nasul-a-i-recunoaste-inimaginabilul-elon-musk-sugereaza-sa-lasam-copiii-pe-mana-robotilor-premiera-primului-film-scris-de-chatgpt-a-fost-anulata-1527294
      ce e mai dureros este că aceste așa zise investiții se fac cu bani publici . de asta a ajuns statul să jupeasca și de pe viu și de pe mort.,

  1. Un student constient trebuie sa știe ca tot ceea ce i se prezintă este de interes, ca cee ce prezintă profesorul este o sinteza minima. Din ce cunoști mai mult, îți dai seama cât se puțin cunoști! Din păcate împreună cu cei care învață primesc diplome și cei care trec efectiv ca gașca prin apa! Există situații în care mai târziu, cei care au învățat pe rupte, în cariera lor i-au întâlnit, i-au avut ca și obstacol pe cei care au promovat pe nedrept instituțiile de studii superioare. Este tragic pt societatea romaneasca, uitati-va ce s-a ales de industria tarii, hăicuita pe nedrept de acești impostori. Urmează și scoala romaneasca sa aibă aceasi soarta, sistemul medical compromis de plicurile cu bani, societatea romaneasca per ansamblu transformata intr-o jungla!

  2. curiozitatea a fost acaparata de ecrane , la fel SI celelalte daruri : atenția , rezistenta la efort , motivația invatarii , sentimentul de multumire dat de depăsirea obstacolelor.
    totul este deviat spre distractie , efortul a dispărut , totul e usor SI distractiv SI tratat cu superficialitate.
    ce pare greu se rezolva la pregă
    mai nou cu anonimizatea rezultatelor școlare se deschide alta prapastie , dispare și ultima reduta și apare portița fraudelor..

    1. Daca le dai telefoanele pe mana nici nu stii ca-s acolo. Altfel intorc scoala cu susul in jos. I-am pus intr-o zi sa scrie un exercitiu in care doar sa incercuiasca varianta corecta a) b). Nu singuri. Sub indrumarea mea. Unul isi scutura mana si spunea ca a obosit. UN EXERCITIU de incercuire. Altul ofta, respira a efort. Altul se freca la ochi a somn. Alta casca a plictis. Dar daca ii lasai cu orele in ecran nu mai aveau nimic. Ca asa sunt invatati de acasa. Sau poate si aici vor da parintii tot pe noi, profesorii cand se stie clar ca la scoala nu le permitem asa ceva.

      1. deja s a instalat dependenta . oriunde te invarti , copiii stau cu ochii in ecran. SI la inmormantare , daca mai credeți , bunica era moarta pe laiță in biserica SI nepoata starea cu capul in jos langa ea . cand m am uitat mai atent , fata scrola … de plictiseala . erau ultimele momente langa bunica , care o crescuse in primii 3 ani ..
        le iei telefonul , fac circ , comportament ca la 4 ani ..
        te uitai la el serios , se face ca nu pricepe , ca e dreptul lui.
        palma la fund nu poti sa i dai , de vorba buna nu pricepe , sa faci circ tu , om matur , nu e cazul, cu explicația logica nu merge , pe emotional daca il ei cu frumosul , incepe sa miaune ca el asa vrea , doar cu telefon .. eventual baga un mic șantaj.
        astept specialistii in parenting sa vina cu soluții.
        păna una alta , nu cumperi telefon , ca ” nu ai bani ” , bagata pe la 8 ani , și scoasă pe la 18 și traiti in pace și armonie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel Funeriu: Ce e de făcut? Toți în stradă, să preluăm ștafeta de la profesori care astfel s-ar putea întoarce la clasă, fără însă a ierta mizerabilul binom președinte-guvern. Apoi identificat viitorul președinte al României care să fie un adevărat reformist al educației

„Atât timp cât societatea, în ansamblul ei, nu se „aprinde” pe tema educației, pot să aloce 70% din PIB pe educație, puteți să-l puneți pe Einstein al educației ministru, dar…
Vezi articolul

Daniel Funeriu: Acțiunea actuală a sindicatelor este legitimă în măsura în care cer şi lucruri legate de legea educației, nu doar de salarii. Turnesolul bunei lor credințe este dacă au revendicări legate de Evaluarea Națională

Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, vorbește într-un scurt mesaj pe pagina sa de Facebook despre nevoia de recredibilizare a sindicatelor. Acesta enumeră câteva dintre evenimentele care s-au petrecut, legate…
Vezi articolul

Consilierul prezidențial pe Educație: Președintele Iohannis va discuta cu partidele și guvernul pentru ca orice viitoare lege a Educației să aibă la bază rezultatele proiectului ‘România Educată’

Preşedintele Klaus Iohannis se va consulta în următoarele 3 luni cu partidele și guvernul pe marginea proiectului “România Educată”, care urmează să fie lansat miercuri, 5 decembrie, a declarat consilierul…
Vezi articolul

Predarea matematicii în învățământul primar. 71% dintre profesori spun că e o provocare să facă față elevilor cu niveluri diferite de abilități la matematică și își doresc cursuri de formare pe acest subiect – Studiu

O mare majoritate a profesorilor (71%) consideră că a face față diferitelor niveluri de abilități ale elevilor reprezintă o provocare și își doresc cursuri de formare privind modul de abordare…
Vezi articolul