Introducerea noțiunilor de bază privind igiena în spațiul cibernetic pentru elevii din clasele primare este prevăzută în Strategia de securitate cibernetică pentru perioada 2022-2027, ce a fost publicată luni, 3 ianuarie 2022, în Monitorul Oficial. De asemenea, un alt aspect de referă la „dezvoltarea unor programe educaționale în domeniul securității cibernetice”.
„Este importantă introducerea unor noțiuni de bază privind igiena în spațiul cibernetic încă din ciclul primar de învățământ și dezvoltarea unor programe educaționale în domeniul securității cibernetice”, conform strategiei amintite.
În strategie se mai arată că „un element de interes comun îl reprezintă dezvoltarea și implementarea unor programe de învățământ și formate de pregătire în domeniul securității cibernetice”.
În privința programelor educaționale, în document este menționată o colaborarea între mediul academic și celelalte autorități publice și private: „Autoritățile și instituțiile administrației publice, mediul privat și cel academic trebuie să conlucreze pentru susținerea, dezvoltarea și finanțarea programelor de studii preuniversitare, universitare și postuniversitare în domeniul securității cibernetice, menite să asigure crearea unei mase critice de specialiști în acest domeniu”.
Iată care sunt cele 5 obiective de importanță strategică pentru 2022-2027 în domeniul securității cibernetice:
- Rețele și sisteme informatice sigure și reziliente
- Cadru normativ și instituțional consolidat
- Parteneriat public-privat pragmatic
- Reziliență prin abordare proactivă și descurajare
- România – actor relevant în arhitectura internațională de cooperare
Foto: © Nadezhda1906 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.