Elevii din mai multe județe “salută” decizia de a le permite claselor a VIII-a și a XII-a să vină fizic la școală în scenariile roșii, în context pandemic, pentru a se pregăti pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2021.
- Amintim că ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, i-a cerut ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, modificarea ordinului comun astfel încât elevii din clasele terminale să poată merge fizic la școală și în scenariul 3.
- Cei doi oficiali au ajuns ieri seară la un acord, după ce Bucureștiul a intrat în scenariul 3 care trimitea clasele a VIII-a și a XII-a acasă și menținea la școală doar elevii de primar și grădiniță.
- Tot în cursul serii de vineri, 5 martie, Comitetul Național pentru Situații de Urgență a abilitat, prin Hotărârea nr. 15, ministerele Educației și Sănătății să modifice ordinul comun cu regulile din școli pentru a permite elevilor să continue cursurile față în față (detalii aici).
Asociația Elevilor din București și Ilfov reacționează la decizia CNSU și spune, într-un comunicat remis Edupedu.ro, că “elevii care se află în clasele a VIII-a, respectiv a XII-a, sunt prioritari, și ar trebui clasificați ca atare în scenariile bazate pe rata de infectare. Trebuie avut în vedere faptul că aceștia au un examen, în care o să se prezinte fizic, deci vor trebui să se pregătească vehement. Mai mult, faptul că educația a sistat în multe zone, pentru aproape un an, le aduce un dezavantaj, pentru care ar trebui să se pregătească suplimentar, conform programului de ore remediale”.
Comunicatul integral remis de Asociația Elevilor din București și Ilfov:
“Ref: Elevii din anii terminali vor merge la școală, chiar și în scenariul roșu!
Asociațiile de elevi din România salută decizia CNSU care permite elevilor de clasa a VIII-a și a XII-a să își continue cursurile fizic în zonele roșii, în care pragul ratei de incidență cu COVID-19 nu depășește 6 la 1000 de locuitori.
Vineri, 5 martie a.c., în cadrul ședinței Consiliului Național pentru Situații de Urgență, a fost adoptată Hotărârea nr.15 ce are în vedere la art. 3 decizia ca elevii din anii terminali să meargă la școală în format fizic, indiferent dacă localitatea se află în zonă verde, galbenă sau roșie, cu condiția ca pragul de infectare să nu depășească 6 la mie în ultimele 14 zile.
Elevii care se află în clasele a VIII-a, respectiv a XII-a, sunt prioritari, și ar trebui clasificați ca atare în scenariile bazate pe rata de infectare. Trebuie avut în vedere faptul că aceștia au un examen, în care o să se prezinte fizic, deci vor trebui să se pregătească vehement. Mai mult, faptul că educația a sistat în multe zone, pentru aproape un an, le aduce un dezavantaj, pentru care ar trebui să se pregătească suplimentar, conform programului de ore remediale.
Din păcate, sistemul de învățare online nu este atât de performant în toate regiunile pentru a le asigura elevilor din anii terminali o pregătire riguroasă. Deși se împlinește un an de la debutul acestui mod de învățare, conexiunea la internet și lipsa de dispozitive sunt încă hibe ce au produs goluri în cunoștințele acumulată de către elevi.
Astfel, dacă măsurile de siguranță sunt respectate cu strictețe, și școlile sunt aprovizionate cu suficiente materiale igienico-sanitare, elevii vor putea merge în continuare la școală în scenariul roșu.
Pe această cale, asociațiile de elevi din țară își exprimă susținerea față de decizia CNSU ce conferă elevilor din clasele terminale posibilitatea de a își continua cursurile în format fizic.
“Salutăm decizia CNSU din seara aceasta. Pentru elevii din anii terminali care se află în scenariul roșu, această hotărâre reprezintă o oportunitate de a putea recupera materia și a se pregăti mai bine pentru examenul pe care îl au în față. Având în vedere decursul sistemului de învățământ online, credem că aceștia ar putea recăpăta cunoștințele pentru un examen fizic mult mai facil, în mod fizic. Atâta timp cât măsurile sanitare și distanțarea sunt respectate, aceștia ar putea să se întoarcă la școală în siguranță.” – Ana-Maria Groza, președinte AEBI
“După deja un an de alternare între modul hibrid și cel online de învățare, putem afirma cu certitudine că acestea nu sunt comparabile cu prezența fizică din bănci. Astfel, salutăm decizia CNSU și încurajăm toți elevii și profesorii să fie cât mai atenți și precauți în privința modurilor de menținere a sănătății personale și a normelor de siguranță, pentru ca toate clasele, nu doar cele terminale, să se poată întoarce la școală cât mai curând.” – Matei Canavea, președinte AVE
“E o decizie care era necesară având în vedere haosul la care am asistat în învățământul online. E șansa și celor defavorizați să recupereze, în final, atât cât pot. Ar fi fost extrem de nepotrivită decizia de a trece pentru activitatea din clase în online, la nici o lună de începerea semestrului II. Îți creezi un ritm, iar toate aceste schimbări nu favorizează în vreun fel învățarea.” – Andreea-Sabina Spătariu, președinte AEC
“Susținem această decizie. Bineînțeles, procesul educațional să se desfășoare în condiții de maximă siguranță. Am observat că această decizie a generat nemulțumiri din partea unor elevi, aș dori sa afirm faptul că sistemul de predare online nu este unul favorabil pentru un elev în an terminal, acesta nu se mulează pe nevoile reale ale unui elev care în câteva luni va susține examene on site, cea mai propice fiind predarea în format fizic.” – Miclea Partenie, președinte AEMs
”Învățământul online nu a fost cel mai eficient din anumite puncte de vedere, ca urmare, elevii nu au avut parte de cea mai calitativă comunicare cu profesorii, ajungându-se ca materia să nu fie parcursă integral. Astfel, AEM susține decizia luată de CNSU și MEC cu privire la reîntoarcerea elevilor din an terminal în sălile de clasă. Consider că cel mai favorabil context de predare-învățare este cel față în față, în acest fel rata de promovabilitate la Examenele Naționale va crește considerabil.” – Cristina Miculaiciuc, președinte AEM
“Procesul educațional nu este doar despre informaţie, ci este și despre interacţiune și socializare. Orice întrerupere a acestui proces cu toate cele trei elemente, produce o eroare, deoarece toate sunt complementare. Școala online nu s-a dovedit a fi eficientă în privința interacțiunii, motiv pentru care nici informaţia nu a fost eficient transmisă către elevii care în mai puțin de 4 luni au un examen de dat. Susţinem decizia CNSU cu așteptarea ca măsurile de prevenție să fie și ele de asemenea prioritare.” – Ioana Nunu, președinte AEBc
Foto: © Michaeljayberlin – Dreamstime.com